Μάλιστα, δεν αποκλείεται να αυξηθεί ο προϋπολογισμός της. Αυτό θα εξαρτηθεί, πρακτικά, από τη ζήτηση που θα έχει, σε συνδυασμό με τη διαθεσιμότητα των κονδυλίων.
Στην παρούσα φάση, η ομάδα του αρμόδιου υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γιάννη Τσακίρη, ετοιμάζει τη σχετική πρόσκληση. Ο σχεδιασμός, ως έχει σήμερα, προβλέπει πως το πρόγραμμα θα ενισχύει οικονομικά τους ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες, σε ποσοστό 100%, για προτάσεις ύψους μέχρι 5.000 ευρώ.
Θα καλύπτονται δαπάνες κατασκευής και αναβάθμισης υπάρχοντος ηλεκτρονικού καταστήματος και αντίστοιχες για ιστοσελίδα, καθώς και δαπάνες που αφορούν σε διαφήμιση. Για να πιάσει κάποιος το «ταβάνι» των 5.000 ευρώ, θα πρέπει να καταθέσει πρόταση που θα περιλαμβάνει δαπάνες και από τις τρεις κατηγορίες που προαναφέρθηκαν.
Η δράση εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» (ΕΠΑνΕΚ) και διέπεται από τον κανόνα De Μinimis (Ε.Ε.), βάσει του οποίου οι συνολικές ενισχύσεις που μπορεί να λάβει μια επιχείρηση σε μια τριετία δεν μπορούν να υπερβαίνουν τις 200.000 ευρώ.
Η «Εργαλειοθήκη»
Για τον ίδιο σκοπό, την κατασκευή e-shop, επιχειρήσεις με πεδίο δράσης τη μεταποίηση ή την παροχή υπηρεσιών, μπορούν να αξιοποιήσουν έτερη δράση του ΕΣΠΑ 2014-2020 που ήδη «τρέχει». Ο λόγος για την «Εργαλειοθήκη ανταγωνιστικότητας μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων», η οποία -έπειτα από διαδοχικές παρατάσεις- θα παραμένει ανοιχτή για υποβολή αιτήσεων έως 31.1.2021.
Μέσω αυτής, ενισχύεται, μεταξύ άλλων, η κατασκευή e-shop υφιστάμενων μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων των δύο παραπάνω κλάδων. Πρόκειται, δηλαδή, για μία από τις διάφορες δαπάνες που καλύπτει το πρόγραμμα, το οποίο επιδοτεί επενδυτικά σχέδια ύψους από 20.000 έως 200.000 ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως στο πλαίσιο της «Εργαλειοθήκης» το μέγιστο επιλέξιμο κόστος για την ανάπτυξη και τη διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος ανέρχεται σε 4.000 ευρώ. Ακόμη, ενισχύονται δαπάνες όπως η ανάπτυξη ή αναβάθμιση ιστοσελίδας επιχείρησης (έως 2.500 ευρώ). Οσον αφορά στις δαπάνες ψηφιακής προβολής, το μέγιστο επιλέξιμο κόστος για προβολή διαφημιστικού μηνύματος σε τακτική βάση σε κοινωνικά δίκτυα και ιστοσελίδες (π.χ. Google, Facebook, YouTube κ.ο.κ.) διαμορφώνεται σε 1.000 ευρώ, ανά μήνα, και μέχρι 12 μήνες, ενώ αντίστοιχα για υπηρεσίες ψηφιακής προβολής (π.χ. e-mail marketing, newsletter campaign, web banners, ανάπτυξη ψηφιακού υλικού διαφήμισης, συμβουλευτικές υπηρεσίες ψηφιακής προβολής) φτάνει στις 3.000 ευρώ.
Το πρόγραμμα Google
Στο μεταξύ, τόσο εκείνοι που θα ενταχθούν σε κάποιες από τις δύο παραπάνω δράσεις του ΕΣΠΑ όσο και λοιποί ενδιαφερόμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν το νέο πρόγραμμα ψηφιακής ενδυνάμωσης επιχειρήσεων που ανακοινώθηκε, προσφάτως, από την Google Ελλάδος και υλοποιείται σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Αξίζει να επισημανθεί πως, παρότι απευθύνεται, πρωτίστως, σε επιχειρηματίες λιανικού εμπορίου, λόγω του ισχυρού πλήγματος που έχουν δεχθεί εν μέσω πανδημίας, δεν θέτει κλαδικούς περιορισμούς.
Σκοπός του λεγόμενου «Grow Greece with Google» είναι η υποστήριξη των επιχειρήσεων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν την παρουσία τους στο Διαδίκτυο, προκειμένου να λειτουργούν ψηφιακά. Η πρωτοβουλία περιλαμβάνει, δωρεάν, ομαδικά διαδικτυακά σεμινάρια, αλλά και κατ’ ιδίαν διαδικτυακή συμβουλευτική, προσαρμοσμένη στις ανάγκες της κάθε επιχείρησης.
Το πρόγραμμα ανάπτυξης δεξιοτήτων της Google, σε συνδυασμό με την επιλογή των επιδοτούμενων σχετικών δαπανών των δράσεων του ΥΠΑΝ, παρέχει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να σχεδιάζουν ιστοσελίδες προβολής των υπηρεσιών τους, να μάθουν τις αρχές δημιουργίας μιας διαδικτυακής επιχείρησης και ενός e-shop, να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά το ψηφιακό μάρκετινγκ, καθώς και να προωθούν τα προϊόντα τους μέσω Διαδικτύου.
Αλλωστε, όπως σημειώνεται από το υπουργείο, η ανάγκη της ψηφιακής λειτουργίας των επιχειρήσεων υπαγορεύεται και από τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας της ΕΛ.ΣΤΑΤ., σύμφωνα με τα οποία σημειώνεται στη χώρα μας σημαντική και σταθερή άνοδος στις ηλεκτρονικές αγορές.
Πλέον, ένας στους δύο χρήστες (50%) του Διαδικτύου κάνει τις αγορές του ηλεκτρονικά, όταν η αντίστοιχη αναλογία το 2019 ήταν ένας στους πέντε (21%). Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με τη Eurostat, μόλις το 11% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα πραγματοποιεί πωλήσεις διαδικτυακά, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να κυμαίνεται στο 20%. Η πανδημία εξελίσσεται σε ψηφιακό επιταχυντή για το ελληνικό εμπόριο, καθώς, σύμφωνα με έρευνα από το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ σε 500 επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σχεδόν μία στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις (6%) απέκτησε e-shop.
Για εγγραφή και περισσότερες πληροφορίες σε σχέση με το δωρεάν πρόγραμμα ομαδικών εκπαιδεύσεων και κατ’ ιδίαν συνεδριών από την Google Ελλάδος οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται τη σελίδα: https://learndigital.withgoogle.com/digitalworkshop-el/f2f
Click away: Λειτουργούν από σήμερα βιβλιοπωλεία, κομμωτήρια, κουρεία και ΚΤΕΟ
Καιρός: «Άνοιξαν οι ουρανοί» – Μεγάλα ύψη βροχής ιδίως στην Αττική – Πότε υποχωρεί η κακοκαιρία
Κορωνοϊός: Στην έκτη εβδομάδα του lockdown η χώρα – Προβληματίζει η Αττική
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr