Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, η μετάθεση του φόρτου εργασίας από το φυσικό στα ηλεκτρονικό δίκτυο των αλυσίδων, ως συνέπεια του γενικευμένου lockdown στην επιχειρηματική δραστηριότητα, σε συνδυασμό με την αδυναμία των εταιρειών κούριερ να ανταπεξέλθουν στο μπαράζ των παραγγελιών, έχει προκαλέσει… βραχυκύκλωμα στην αγορά και δη μία ανάσα πριν από το Πάσχα.
«Υπάρχει πρόβλημα με τις εκτελέσεις των παραγγελιών», παραδέχεται στον «Ελεύθερο Τύπο» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών (ΣΕΒΠΑ), κ. Ιωάννης Παπαδόπουλος, επισημαίνοντας πως το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί η ζήτηση από πλευράς των καταναλωτών κυρίως για παιχνίδια… καραντίνας, όπως είναι τα επιτραπέζια ή τα παζλ. Με βάση πρόσφατη έρευνα του Skroutz, άλλωστε, οι πωλήσεις των παζλ καταγράφουν τον μήνα Μάρτιο αύξηση 2.675,5%, ενώ στο +448,1% κινούνται το επίμαχο διάστημα και οι αγορές για επιτραπέζια παιχνίδια.
Φρένο…
Στο πλαίσιο αυτό, πολλές αλυσίδες αναγκάζονται να αναστείλουν – μέχρι νεωτέρας – τη λήψη παραγγελιών μέσω των e – καταστημάτων τους. «Λόγω του μεγάλου όγκου παραγγελιών αναστέλλουμε προσωρινά τη δυνατότητα παραγγελίας στο e-shop μας. Κάνουμε το καλύτερο δυνατόν, ώστε να λάβετε το συντομότερο τις εκκρεμείς παραγγελίες σας. Ευχαριστούμε για την κατανόηση», τονίζει ο «Μουστάκας», που συνεργάζεται με την ACS για την αποστολή των προϊόντων του.
Οι χρόνοι παράδοσης δε που όπως σημειώνει η αλυσίδα είναι ενδεικτικοί και δύνανται να διαφοροποιηθούν ανάλογα με τις συνθήκες είναι:
* Εντός πόλης: 1 ημέρα.
* Εντός περιφέρειας: 1-2 ημέρες.
* Χερσαίοι προορισμοί: 1-2 ημέρες.
* Νησιωτικοί προορισμοί: 1-3 ημέρες.
* Δυσπρόσιτες περιοχές: 1-5 ημέρες.
Στον… πάγο
Από χθες Τρίτη σταμάτησε να δέχεται παραγγελίες και ο «Ζαχαριάς», με το σχετικό μήνυμα που κοσμεί την ιστοσελίδα του να επισημαίνει: «Θα σας ενημερώσουμε το συντομότερο για το πότε θα δεχτούμε παραγγελίες». Η αλυσίδα συνεργάζεται, από την πλευρά της, με τη Speedex Ταχυμεταφορές βάσει της οποίας οι παραγγελίες, οι οποίες δίνονται έως τις 15.00 μ.μ. μίας εργάσιμης ημέρας, αποστέλλονται ως επί το πλείστον την ίδια ημέρα, με χρόνο παραλαβής 1 έως 3 εργάσιμες ημέρες.
Για χερσαίους προορισμούς χρειάζεται 1 έως 2 εργάσιμες ημέρες, ενώ για την υπόλοιπη Ελλάδα (νησιά και δυσπρόσιτες περιοχές) 1 έως 3 εργάσιμες ημέρες.
Ταμείο Ανάκαμψης: Ποια νέα έργα εντάσσονται στις χρηματοδοτήσεις του Ταμείου;
Σε μισό μήνα
Για καθυστερήσεις στις παραδόσεις, που ενδέχεται να φτάσουν έως και τις δύο εβδομάδες, προειδοποιούν τους επισκέπτες της ιστοσελίδας τους τα Jumbo. «Οι παραγγελίες αποστέλλονται μετά από 16 ημέρες», επισημαίνει σε σχετικό μήνυμα και συνεχίζει: «Λόγω της κατακόρυφης αύξησης των παραγγελιών, δεν είναι εφικτό να πραγματοποιήσετε την παραγγελία σας σήμερα. Ζητούμε την κατανόησή σας, καθώς καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να ικανοποιήσουμε όλους τους πελάτες μας και, ταυτόχρονα, να μειώσουμε τον χρόνο αναμονής των παραγγελιών σας. Προς διευκόλυνσή σας μπορείτε να συνεχίσετε να προσθέτετε προϊόντα στο καλάθι σας για τη μελλοντική σας παραγγελία. Σας παρακαλούμε προσπαθήστε να πραγματοποιήσετε την παραγγελία σας αύριο». Το ηλεκτρονικό κατάστημα των Jumbo συνεργάζεται αποκλειστικά με την ICC Courier και την Speedex.
Αιχμές…
Τέλος, επιπλέον πέντε ημέρες θα χρειαστούν τα «Max Stores», προκειμένου να παραδώσουν τα παιχνίδια, που έγιναν παραγγελία μέσω του e-shop τους, ενώ για καθυστέρηση στις αποστολές από πέντε έως επτά εργάσιμες ημέρες προειδοποιούν τα «PerfectToys». «Η εταιρεία “Max Stores” δεν είναι υπεύθυνη για τους χρόνους παράδοσης των εταιρειών κούριερ», σημειώνει χαρακτηριστικά και συνεχίζει: «Οι χρόνοι αυτοί κυμαίνονται από μία έως δύο εργάσιμες για την Αθήνα και από δύο έως τέσσερις εργάσιμες για επαρχία και λοιπές δυσπρόσιτες περιοχές. Ειδική περίπτωση αποτελούν τα είδη που αποστέλλονται, λόγω όγκου, με πρακτορείο μεταφορών, τα οποία ενημερώνουν για τους χρόνους παράδοσης με σχετική ένδειξη στη σελίδα τους. Οι αποστολές μέσω πρακτορείων μεταφορών μπορεί να ξεπεράσουν ακόμα και τις τέσσερις εργάσιμες ημέρες για παράδοση».
Τους λόγους της καθυστέρησης στις παραδόσεις περιγράφουν με τη σειρά τους τα PerfectToys, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Μπορεί να οφείλεται στις μεταφορικές εταιρείες λόγω δυσπρόσιτων περιοχών, καιρικών συνθηκών, λάθους της μεταφορικής, αργιών, περιόδους αιχμής, λόγω καθυστέρησης του προμηθευτή να μας στείλει το προϊόν και γενικά σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας, που επηρεάζουν την ομαλή μεταφορά και παράδοση».
Εκτακτες συνθήκες
«Η αλήθεια είναι ότι αυτή την περίοδο έχουμε λίγη δουλειά παραπάνω και όλοι όσοι δουλεύουμε στη Γενική Ταχυδρομική – ιδιαίτερα οι εργαζόμενοι στη διαλογή και διανομή πακέτων – καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια, ώστε να είμαστε συνεπείς απέναντι σε όσους μας εμπιστεύονται. Δεν τα καταφέρνουμε πάντοτε, αλλά καθημερινά προσπαθούμε να προσαρμοζόμαστε στις έκτακτες συνθήκες, που έχουν φέρει σοβαρές ανατροπές στη δουλειά και τη ζωή μας». Αυτό τονίζει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία ταχυμεταφορών, που βρέθηκε προσφάτως στο… μικροσκόπιο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή (ΓΓΕΠΚ), με αφορμή καταγγελίες για αύξηση 20% στα τιμολόγιά της.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η ACS, με τον επικεφαλής του Ομίλου Quest, κ. Θεόδωρο Φέσσα, να υπογραμμίζει πως τα καταστήματά της λειτουργούν τις τελευταίες ημέρες υπό εξαιρετικά πιεστικές συνθήκες, που οφείλονται – εκτός από τη μεγάλη αύξηση της ζήτησης – σε απουσίες του προσωπικού και στην αποφυγή συγχρωτισμού του κοινού.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου