Αντίστοιχη λογική είχε επικρατήσει για τους επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου -και μόνο- που είχαν σύμβαση με την Thomas Cook για την περίοδο 23/9-10/10, οι οποίοι με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου απαλλάχθηκαν από την υποχρέωση απόδοσης τέλους διαμονής.
Αλλες πληροφορίες τονίζουν ότι σε επόμενη φάση η Πολιτεία μελετά τη μείωση του ΦΠΑ στις μεταφορές. Αυτή τη στιγμή ο ΦΠΑ στις μεταφορές στα νησιά μας είναι 24%, ο υψηλότερος στην Ευρώπη, όταν στην Ισπανία, τη Γαλλία και την Ιταλία είναι 10%, μείωση του ΦΠΑ στη διαμονή (ακόμη και στο 6,5%) και μείωση του ΦΠΑ για όλες τις υπηρεσίες εστίασης στο 13%. Σχετικά αιτήματα έχουν υποβληθεί προς το υπουργείο Οικονομικών από τον αρμόδιο υπουργό Χάρη Θεοχάρη και τον υφυπουργό Τουρισμού Μάνο Κόνσολα, ενώ εμπεριέχονται και σε προτάσεις φορέων του κλάδου.
Δικαιούχοι
Εν τω μεταξύ, την προσεχή Πέμπτη πρόκειται να ψηφιστεί το voucher στον τουρισμό. Πρόκειται για ένα έντυπο που θα δίδεται ως εγγύηση ισχύος 18 μηνών αντί επιστροφής προκαταβολών προς τους tour operators και τους απλούς τουρίστες.
Οι υπηρεσίες που ακυρώνονται λόγω του Covid-19 και μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο πίστωσης ούτως ώστε να λάβει κάποιος το σχετικό κουπόνι διάρκειας έως 18 μηνών αφορούν:
* Τουριστικά πακέτα (συμπεριλαμβανομένων δυναμικών πακέτων, σχολικών ταξιδιών και ομαδικής φιλοξενίας για ανηλίκους).
* Υπηρεσίες που πωλούνται ατομικά για ξενοδοχείο, ενοικιάσεις οχημάτων ή τουριστικές υπηρεσίες.
Η εντολή παρέχει τη δυνατότητα σε έναν ταξιδιωτικό πράκτορα να αποζημιώσει τον πελάτη του εκδίδοντας πιστωτικό δελτίο όταν το ταξίδι έχει καταστεί αδύνατο λόγω μέτρων που λήφθηκαν εξαιτίας της κρίσης του κορονoϊού. Aπαιτείται o πελάτης να αποδεχθεί το πιστωτικό δελτίο κατά παρέκκλιση από τις διατάξεις του άρθρου 211-14-ΙΙ και ΙΙΙ του κώδικα τουρισμού, που επιτρέπει στον ταξιδιώτη να απαιτήσει επιστροφή χρημάτων σε περίπτωση ακύρωσης της παραμονής λόγω πρωτοφανών περιστάσεων: οι διατάξεις αυτές αναστέλλονται λόγω της άνευ προηγουμένου κατάστασης που προκλήθηκε από τον Covid-19 μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου 2020.
Τα μέτρα αυτά ισχύουν εάν ο πελάτης αποφάσισε να ακυρώσει την παραμονή του όταν ο ταξιδιωτικός πράκτορας (αντιπρόσωπος/ταξιδιωτικός πράκτορας) ήταν σε θέση να παρέχει τις υπηρεσίες. Αυτή η διάταξη καθιστά δυνατή την προσφορά πίστωσης στον πελάτη για οποιοδήποτε ταξίδι ακυρώθηκε μεταξύ 1ης Μαρτίου 2020 και 15 Σεπτεμβρίου 2020 λόγω του Covid-19. Η πίστωση αυτή περιλαμβάνει τις ακόλουθες πληροφορίες:
* την ημερομηνία έκδοσης της πίστωσης
* την περίοδο ισχύος (18 μήνες)
* αναφορά του «μετά την ακύρωση του πακέτου (αναφορά στο προηγούμενο ταξίδι) λόγω του κορονοϊού»
* το ποσό της πίστωσης σε ευρώ
* τους ειδικούς όρους χρήσης της πίστωσης (προμηθευτών και μεταφορέων, εφόσον υπάρχουν)
* τη δήλωση ότι η πίστωση δεν μπορεί να μεταφερθεί σε τρίτους. Η πιστωτική πρέπει να αποσταλεί στον πελάτη με οποιοδήποτε μέσο επιτρέπει την επιβεβαίωση της παραλαβής (ταχυδρομείο RAR, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο με απόδειξη παραλαβής).
Εντός 90 ημερών από την ακύρωση της διαμονής, θα πρέπει ο ξενοδόχος ή ο πράκτορας να αποστείλει στους πελάτες μια νέα «ταυτόσημη ή ισοδύναμη» προσφορά παραμονής (με τη μορφή προσφοράς, συμβολαίου προσφοράς ή σύμβασης) με εκείνη που είχε αρχικά κρατηθεί και στην ίδια τιμή. Εάν κάποιος ενεργεί ως διανομέας, τότε προτείνεται να επικοινωνεί με τον αρχικό τουριστικό πράκτορα προκειμένου να επεξεργαστεί μαζί του την πρόταση για τον πελάτη.
Εάν ο πελάτης έχει καταβάλει μόνο προκαταβολή, θα πρέπει, προκειμένου να έχει ισχύ το voucher, να καταβάλει το υπόλοιπο της διαμονής υπό τους όρους που προβλέπονται στη νέα σύμβαση.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου