Η σχετική παρουσίαση διενεργήθηκε στο πλαίσιο του 4ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, όπου καταγράφηκε από τη διευθύνουσα σύμβουλο της Acoor, κ. Μαντ Μπέιλι, η ιδιαίτερη σπουδή επενδυτών για τη χώρα μας στη μετά τον COVID εποχή.
«Στρατηγική»
Οπως σημείωσε ο κ. Πίτερ Ο’ Κόνορ, παρόλο που θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για την ανάκαμψη των προορισμών μεγάλων αποστάσεων, οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες φαίνονται έτοιμοι να ταξιδέψουν και η Ελλάδα διαθέτει όλα τα εχέγγυα ως βασικός προορισμός για το 2022.
«Η ισχυρή επικοινωνιακή στρατηγική σχετικά με την ασφάλεια τόσο του προορισμού όσο και των ξενοδοχείων θα παραμείνει πολύ σημαντική καθιστώντας τη ως το ελάχιστο κριτήριο για την προσέλκυση επισκεπτών. Υπάρχει φως στο τέλος του τούνελ» τόνισε, προσθέτοντας ότι φέτος τα ταξίδια σε ολόκληρη την Ευρώπη είναι μειωμένα σχεδόν κατά 60% σε σύγκριση με τα στοιχεία του 2019. Το λεγόμενο «μικρό ταξίδι» είναι κυρίως εγχώριο και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα κρούσματα Covid-19 και τους περιορισμούς που προκύπτουν σε κάθε ταξιδιωτική αγορά.
Ο υπεύθυνος αναλυτής αγορών της Phocuswright επισήμανε ότι: «με την ανακοίνωση της διάθεσης των εμβολίων, η ανάκαμψη αναμένεται να ξεκινήσει γρήγορα, με πρόβλεψη αύξησης σχεδόν 50% για το 2021. Δυστυχώς, καθώς οι προμηθευτές έχουν θέσει σε στασιμότητα αεροπλάνα, ξενοδοχεία και προσωπικό και ο χρόνος για τη διάθεση εμβολίων και την κάλυψη του μεγαλύτερου μέρους του πληθυσμού είναι μεγάλος, η πλήρης ανάκαμψη του τουρισμού στα νούμερα του 2019 δεν αναμένεται πριν από το 2025.
Ωστόσο, τα καλά νέα για τα ξενοδοχεία είναι ότι η ανάκαμψη προβλέπεται να είναι ταχύτερη από πολλούς άλλους τομείς ταξιδιών, λόγω της ζήτησης από εγχώριες και παρακείμενες ευρωπαϊκές αγορές». Ο κ. Πίτερ Ο’ Κόνορ συμπλήρωσε:
Τα ταξίδια παραμένουν πολύ σημαντικά για τους καταναλωτές. Σχεδόν δύο στους τρεις ταξιδιώτες στις ΗΠΑ και στις περισσότερες μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες τονίζουν ότι τα ταξίδια παραμένουν σημαντικό μέρος του τρόπου ζωής τους και θέλουν να επιστρέψουν σε αυτό το συντομότερο δυνατό. Ηδη ένας στους τέσσερις είναι έτοιμος να ταξιδέψει στο εσωτερικό ή σε γειτονικές χώρες, με τα νούμερα να αυξάνονται σε τρεις στους τέσσερις μέσα σε έξι μήνες και εννέα στους δέκα μέσα σε 12 μήνες.
Επιπλέον, σχεδόν το 60% των καταναλωτών ανέφερε ότι η χρήση ενός εμβολίου θα τους έκανε να νιώθουν ακόμα πιο άνετα στην πραγματοποίηση ενός ταξιδιού εντός των επόμενων 12 μηνών.
Η ασφάλεια και η προστασία παραμένουν μείζονες ανησυχίες και έτσι τόσο οι προορισμοί όσο και οι ξενοδοχειακές μονάδες πρέπει να επικοινωνούν έντονα τις προσπάθειες που καταβάλλουν για την προστασία των επισκεπτών.
Το ίδιο ισχύει επίσης για τις πολιτικές ακύρωσης και επιστροφής χρημάτων, καθώς πολλοί καταναλωτές διστάζουν να κάνουν κράτηση, εκτός εάν είναι πολύ σαφές υπό ποίες συνθήκες και πώς μπορούν να λάβουν επιστροφή χρημάτων σε περίπτωση μιας συνεχιζόμενης κρίσης».
Κτηματολόγιο: Για ποιους λήγει η προθεσμία - Βήμα-βήμα η διαδικασία και το maps.ktimatologio.gr
Καταλήγοντας, υποστήριξε ότι «οι περιορισμοί, τα lockdowns και οι απολύσεις είχαν σημαντική επίδραση στο διαθέσιμο εισόδημα που οι ταξιδιώτες έχουν για τα ταξίδια τους, με σχεδόν το 40% να ισχυρίζεται ότι ο προϋπολογισμός τους για μελλοντικά ταξίδια έχει μειωθεί ή μειώθηκε σημαντικά.
Ως αποτέλεσμα, οι ταξιδιώτες μειώνουν τη διάρκεια του ταξιδιού τους και επίσης υποβαθμίζουν την κατηγορία διαμονής τους για να εξοικονομήσουν χρήματα. Οι επικουρικές δαπάνες, όπως εκδρομές, αξιοθέατα κ.λπ., είναι επίσης ψηλά στη λίστα των παροχών προς μείωση, με έναν στους τρεις να δηλώνει ότι σκοπεύει να μειώσει τις δαπάνες σε αυτόν τον τομέα. Ετσι, το value for money πρέπει να είναι ένα βασικό μήνυμα σε οποιαδήποτε επικοινωνία μάρκετινγκ είτε από τον προορισμό είτε από το κατάλυμα».
Ενίσχυση
Στο Forum του ΞΕΕ η κ. Μαντ Μπέιλι, διευθύνουσα σύμβουλος του πολυεθνικού πλέον ξενοδοχειακού κολοσσού Accor για τη Νότιο Ευρώπη, ανέφερε ότι οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις θα πρέπει να ενισχύσουν τα δικά τους κανάλια εμπορικής προώθησης για να στηρίξουν την απευθείας σχέση με τους πελάτες τους.
Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, η συρρίκνωση των εισοδημάτων λόγω της κρίσης που έφερε η πανδημία ενισχύει την τάση για μικρότερης διάρκειας διακοπές, καθώς και για οικονομικότερους προορισμούς και καταλύματα.
Η κ. Μαντ Μπέιλι υπογράμμισε ότι είναι απαραίτητη η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα ειδικά αυτή την περίοδο αναφέροντας ότι τα εγχώρια ταξίδια θα ανακάμψουν πιο γρήγορα, νωρίτερα τα μικρότερα καταλύματα, αργότερα τα πιο μεγάλα. Επισήμανε δε ότι αυτή την περίοδο πολλά ξενοδοχεία λειτουργούν και ως γραφεία ενώ λόγω της ύφεσης πραγματοποιούνται εξαγορές και ενοποιήσεις ξενοδοχειακών εταιριών εξαιτίας της πανδημίας.
Ειδικά για την Ελλάδα τόνισε ότι έχει απίστευτη δυναμική στον τουρισμό λέγοντας χαρακτηριστικά: «Η Ελλάδα στην πανδημία λειτούργησε πολύ καλά στο α’ lockdown. Υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον επενδυτών για την Ελλάδα.
Η Ελλάδα θα μπορούσε να είναι top level προορισμός για διάφορους τύπους ταξιδιωτών και διαφορετικά lifestyles. Μεσομακροπρόθεσμα θα επανέλθει το επενδυτικό και επιχειρηματικό ενδιαφέρον και η Ελλάδα θα παίξει σημαντικό ρόλο. Ηταν δύσκολο καλοκαίρι, πιο δύσκολο απ’ όσο νομίζαμε». Καταλήγοντας, είπε:
«Οι Ελληνες ξενοδόχοι είναι τυχεροί επειδή ζουν σε μια υπέροχη χώρα με πολιτισμό κ.λπ. Πρέπει να εξασφαλίζουν ευελιξία στην εμπορική πολιτική τους, να προσαρμόζονται και να προσφέρουν ευέλικτη πολιτική για ακυρώσεις (π.χ., ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές κάνουν κρατήσεις τελευταίας στιγμής) και να διασφαλίζουν μέσω πρωτοκόλλων την υγειονομική ασφάλεια για τους πελάτες. Να καλύψουν τις διαφορετικές ανάγκες των καταναλωτών».
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου