Παράλληλα, δύο στους τρεις καταναλωτές «κυνηγούν» τις προσφορές και τις εκπτώσεις, ενώ όλο και περισσότεροι (έξι στους δέκα) ενημερώνονται από το Διαδίκτυο πριν γεμίσουν… τα καλάθια τους.
Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα για τις καταναλωτικές τάσεις στο λιανεμπόριο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ειδικότερα για την έρευνα, αξιοσημείωτο είναι πως το 10% των καταναλωτών ξοδεύει πάνω από 100% του εισοδήματός του, σε μηνιαία βάση. Πρακτικά δηλαδή δανείζεται, όπως επισημαίνεται από τον ΣΕΛΠΕ, για να καλύψει τις ανάγκες του.
Οι δαπάνες για τους μηνιαίους λογαριασμούς ανέρχονται στο 25% του εισοδήματος, όσο είναι και αυτές για αγορές προϊόντων. Οι φόροι ακολουθούν με 19% και οι υπηρεσίες με 15%. Αθροιστικά, οι πάγιες δαπάνες σε λογαριασμούς και φόρους υπολογίζονται, κατ’ εκτίμηση, στο 44% του διαθέσιμου εισοδήματος.
Οσον αφορά στην κατανομή των λιανικών αγορών, η κύρια κατηγορία είναι τα τρόφιμα και ποτά, με ποσοστό 41%.
Ακολουθούν η εστίαση με 12%, τα είδη ρουχισμού με 10% και τα φάρμακα με 8%. Επιπλα και παιχνίδια-είδη δώρων συγκεντρώνουν τα χαμηλότερα ποσοστά (από 3% κάθε κατηγορία).
Πρόσθετα, περί τις 118 ημέρες ανά έτος πραγματοποιούνται, κατά μέσο όρο, αγορές τροφίμων και ποτών (σχεδόν 3 ημέρες την εβδομάδα), έπονται με 66 μέρες η εστίαση (περίπου 1 ημέρα την εβδομάδα) και τα φάρμακα, με 15 ημέρες.
Το 63% του κοινού δηλώνει ότι «κυνηγάει τις προσφορές», όταν μόλις 7% δεν το κάνει. Μάλιστα το 58% περιμένει τις προσφορές και τις εκπτώσεις για να πραγματοποιήσει αγορές. Γεγονός που καταδεικνύει πόσο επηρεάζεται η πορεία του κύκλου εργασιών των εταιριών του λιανεμπορίου εντός του έτους. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος, τονίζει ο Σύνδεσμος, που το 64% του κοινού επιθυμεί οι περίοδοι των εκπτώσεων να διαρκούν περισσότερο μέσα στο έτος.
Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ στην έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου