Αυτό, άλλωστε, προσπάθησαν να εξηγήσουν και τα ίδια τα στελέχη της πλατφόρμας, με τη Senior Manager Business Development, κυρία Christina Fontana, να επισημαίνει χαρακτηριστικά: «Η εμπορική διείσδυση στην κινεζική αγορά δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Απαιτούνται σχέδιο, στόχοι και κατανόηση της κινεζικής κουλτούρας, για να έχει μια επιχείρηση καλά αποτελέσματα».
Επιβαρύνσεις
Τα ζητήματα που θα πρέπει να «σταθμίσουν» οι ελληνικές επιχειρήσεις πριν αποφασίσουν να εισέλθουν στην πλατφόρμα είναι πολλά. Αρχικά, το κόστος, που μόνο για την ένταξη κυμαίνεται από 5.000 δολάρια έως και 10.000 δολάρια, ενώ η προμήθεια επί των συναλλαγών ξεκινά από 1% και μπορεί να φτάσει έως και 5%. Στα παραπάνω, δε, θα πρέπει να υπολογιστεί και το 1%, που «κρατάει» η Alipay -θυγατρική της Alibaba- για τη διασυνοριακή πώληση. «Το ποσοστό εξαρτάται από το είδος του προϊόντος. Για παράδειγμα, στα τρόφιμα η προμήθεια υπολογίζεται σε 2%, ενώ σε πιο πολυτελή προϊόντα στο 5%», τόνισε χαρακτηριστικά ο Managing Director του κινεζικού κολοσσού για Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Ελλάδα, κ. Rodrigo Cipriani Foresio.
«Τα ποσά μπορεί να μην είναι αμελητέα, ωστόσο, για να συμμετέχει μια επιχείρηση σε ένα φεστιβάλ, για παράδειγμα, τροφίμων, θα χρειαζόταν τουλάχιστον 10.000 ευρώ για 10 ημέρες», τόνισε από την πλευρά του ο Marketing Manager της Alibaba, κ. Albert Antonini Mangia.
Παπαθανάσης: 187 επενδυτικά σχέδια για τη δημιουργία 989 νέων θέσεων εργασίας
Επιπρόσθετα, όπως είχε σημειώσει ο κ. Cipriani πριν από δύο μήνες, στο πλαίσιο ενημέρωσης των δημοσιογράφων, η Alibaba προσφέρει μόνο υπηρεσίες, οι οποίες περιορίζονται στην προβολή και επικοινωνία των συμμετεχουσών επιχειρήσεων, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται σε αυτές υπηρεσίες logistics, αποστολής προϊόντων ή μάρκετινγκ.
Τουρισμός
Οσον αφορά στον τουρισμό, οι απαντήσεις του Chief Contents Officer της Alitrip, κ. Yong Zhang, δημιούργησαν ένα θολό τοπίο γύρω από τον τρόπο λειτουργίας της συγκεκριμένης πλατφόρμας. Ειδικότερα, ερωτηθείς εάν ένα μεμονωμένο ξενοδοχείο μπορεί να προβληθεί, απάντησε αρνητικά, ενώ σε συμπληρωματική ερώτηση για την περίπτωση, που κινητοποιηθεί, για παράδειγμα, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, σχολίασε ότι «δεν απαιτούνται τόσοι πολλοί υποψήφιοι». Ο υπεύθυνος πωλήσεων της Grecotel, κ. Κωνσταντίνος Πλέτσας, με δηλώσεις του στο ΑΠΕ ανέφερε ότι προτίθεται να ρισκάρει. «Αυτό που είναι απαραίτητο, όμως, είναι να πάει κάποιος στην Κίνα, να δει τις εκεί συνθήκες και τι θέλει ο Κινέζος καταναλωτής. Εμείς, πάντως, ως εταιρία θα ρισκάρουμε και ήδη έχουμε προχωρήσει σε κινήσεις να φέρουμε πελάτες από την Κίνα και προσδοκούμε να κάνουμε συνεργασία με το Alitrip», κατέληξε.
«Γίγαντας»
Σημειώνεται ότι η Alibaba πραγματοποιεί ετήσιο τζίρο, ύψους 500 δισ. δολαρίων, απευθύνεται σε περισσότερους από 420 εκατ. πελάτες, διαχειρίζεται 35 εκατ. δέματα ημερησίως και ένα δισεκατομμύριο κωδικούς προϊόντων. Η πλατφόρμα της Alibaba περιλαμβάνει 40 διαφορετικές κύριες κατηγορίες (Γεωργία και Τρόφιμα, Ενδυση και Δέρματα, Αυτοκίνηση και Μεταφορές, Τσάντες και Υποδήματα, Ηλεκτρονικά, Δώρα και Παιχνίδια, Υγεία και Ομορφιά, Οικιακός Εξοπλισμός, Φωτισμός και Κατασκευές, Μηχανήματα και Εργαλεία, Μεταλλουργεία – Χημικά – Ελαστικά και Πλαστικά, Συσκευασία και Διαφήμιση κ.ά.), ενώ οι αγοραστές των προϊόντων αυτών εντοπίζονται σε περισσότερες από 190 χώρες και περιφέρειες και ανταλλάσσουν μεταξύ τους 100.000 μηνύματα καθημερινώς.
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΕΛΕΣΙΩΤΗ
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου