Όπως είναι γνωστό, οι περικοπές των συντάξεων έγιναν κατ’ επιταγή μνημονιακών νόμων (3845/2010, 3863/2010, 4024/2011, 4038/2012, κ.λπ.) για την αντιμετώπιση του δημοσιονομικού προβλήματος της χώρας και του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015 (νόμος 3985/2011).
Όμως, το 2015 η Ολομέλεια του ΣτΕ με τον τότε πρόεδρό της Σωτήριο Ρίζο, με τις υπ’ αριθμ. 2287- 2290/2015 αποφάσεις της είχε κρίνει ότι οι περικοπές των συντάξεων που έγιναν το 2012 προσκρούουν σε συνταγματικές αρχές, όπως είναι αυτές της αναλογικότητας και της ισότητας στα δημόσια βάρη και σε άλλες επιταγές του Συντάγματος, όπως είναι τα άρθρα 2, 4, 22, 25, 106, κ.λπ.
Παπαθανάσης: 187 επενδυτικά σχέδια για τη δημιουργία 989 νέων θέσεων εργασίας
Επίσης, η Ολομέλεια του ΣτΕ είχε κρίνει το 2015 ότι όλες οι συντάξεις του ιδιωτικού τομέα πρέπει να επανέλθουν στα επίπεδα του 2012 και πως το κράτος πρέπει να συνδράμει στα ταμεία για την καταβολή των επικουρικών συντάξεων, εάν αυτά δεν έχουν κεφάλαια, παρά τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος που νομοθετήθηκε το 2010.
Αντίθετα, η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε το 2015 ότι με τις περικοπές των συντάξεων των ετών 2010 και 2011 δεν παραβιάστηκαν οι συνταγματικοί κανόνες και η Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Και αυτό γιατί οι περικοπές έγιναν κάτω από την πίεση «όλως εξαιρετικών περιστάσεων» και ήταν επιβαλλόμενες κατά την εκτίμηση της τότε κυβέρνησης για «άμεση αντιμετώπιση της κρίσεως».
Τώρα, η πρόεδρος του ΣτΕ, Αικατερίνη Σακελλαροπούλου, προσδιόρισε να συζητηθούν οι αιτήσεις στις 23 Ιανουαρίου 2019 και όρισε εισηγήτρια τη σύμβουλο Επικρατείας Σοφία Βιτάλη.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]