Ο συνδυασμός της ποιότητας με το έξυπνο marketing, αλλά και οι τεχνικές δημιουργίας πολυτέλειας αποδεικνύουν ότι υπάρχει μέλλον στον αγροτικό τομέα, αρκεί να λανσάρονται premium προϊόντα.
λ /lambda/
Ο Γιώργος Κολλιόπουλος, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Speiron Company, δηλώνει «ερωτευμένος» με το κορυφαίας ποιότητας ελληνικό ελαιόλαδο από το 2002.
«Το 2006 είδα ένα κενό στην παγκόσμια αγορά για ένα πολυτελές ελαιόλαδο με πολύ στοχευμένο κοινό. Το 2007 πήρα, λοιπόν, σεμινάριο οργανοληπτικής αξιολόγησης ελαιολάδου και δημιούργησα το λ /lambda/, που είναι το πρώτο luxury ελαιόλαδο στον κόσμο και, παράλληλα, το πρώτο παγκοσμίως που εισήγαγε το premiumization στο χώρο του ελαιολάδου», αναφέρει χαρακτηριστικά στον «Ε.Τ.» της Κυριακής.
Προσθέτει δε ότι «κάθε χρόνο δημιουργώ το λ /lambda/blend, με τα εξής τρία αυστηρά κριτήρια: ένταση φρουτώδους πάνω από 5,0, οξύτητα κάτω από 0,3 και ελεύθερο από φυτοφάρμακα. Η συνολική γευστική ισορροπία και αρμονία του blend είναι καθαρά προσωπική μου απόφαση, με βάση την οργανοληπτική εξειδίκευσή μου. Η τυποποίησή του γίνεται εξ ολοκλήρου στο χέρι, μπουκάλι μπουκάλι και περνάει πέντε ποιοτικούς ελέγχους».
Σε ό,τι αφορά το ελαιόλαδο αξίας 11.000 ευρώ, ο κ. Κολλιόπουλος επισημαίνει ότι «δεν το αντιμετωπίζουμε ως λάδι, αλλά σαν εμπειρία». Πρόκειται για το Bespoke λ /lambda/, το οποίο πωλείται σε λευκή, χειροποίητη συσκευασία από μασίφ ξύλο, πιστοποιητικό αποκλειστικότητας, αρίθμηση, υπογραφή του πελάτη στο μπουκάλι και δύο πλάκες λευκόχρυσου, εκ των οποίων η μία έχει το όνομα του πελάτη. Το συγκεκριμένο ελαιόλαδο απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό που αγαπά τα είδη πολυτελείας.
«Είναι οι κυνηγοί της τελειότητας και της εμπειρίας, όπου κι αν αυτή βρίσκεται, είτε στην υψηλή γαστρονομία είτε σε ένα πολυτελές αυτοκίνητο ή σε ένα ζευγάρι μοναδικά παπούτσια. Είναι όλοι όσοι θέλουν να ταξιδέψουν στην εμπειρία ενός μοναδικού αισθητηριακού κόσμου», υπογραμμίζει ο ιδρυτής της Speiron Company.
Ωστόσο, η εταιρία του πουλά και πιο οικονομικές σειρές, όπως η συσκευασία των 100 ml σε χειροποίητη θήκη από λευκή δερματίνη αξίας 35 ευρώ, των 500 ml σε λευκή, χειροποίητη θήκη από λευκή δερματίνη αξίας 65 ευρώ και το gift box 500 ml σε λευκή χειροποίητη συσκευασία από αδιαφανές plexi αξίας 200 ευρώ.
Το ελαιόλαδο λ/ lambda/ εξάγεται σε Γερμανία, Βραζιλία και Χονγκ Κονγκ, ενώ στόχος του κ. Κολλιόπουλου είναι δυναμικές και εύρωστες οικονομικά αγορές, όπως η Αμερική, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ασία, τα Εμιράτα.
Σπίτι μου ΙΙ: Τα 32 ερωτήσεις SOS και δυο παραδείγματα για το νέο Πρόγραμμα
Στα σχέδια της Speiron είναι η δημιουργία πέντε ακόμα «high end» τροφίμων και η ανάπτυξη ενός ιδιαίτερα επιλεκτικού παγκόσμιου δικτύου διανομής. «Είμαστε στην αναζήτηση του κατάλληλου στρατηγικού επενδυτή, ο οποίος χρειάζεται να διαθέτει γνώση και διείσδυση στη luxury αγορά. Το όραμα της Speiron είναι να αναδείξει το ελληνικό τρόφιμο σε πραγματική εμπειρία των αισθήσεων για τον παγκόσμιο καταναλωτή»,αναφέρει στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο κ. Κολλιόπουλος.
Αναφορικά με το κλειδί της επιτυχίας, ο ίδιος τονίζει ότι για κάθε luxury brand είναι το branding και η επώνυμη ζήτηση. «Φέτος είχαμε τη μεγάλη τιμή να βραβευτούμε από τα πολύ prestige βραβεία Global Excellence Awards που καθιέρωσε το “LUX Magazine” στην Αγγλία. Το λ /lambda/ αναδείχτηκε Luxury Olive Oil of the Year», καταλήγει ο CEO της εταιρίας.
Ε-LA-WON
Μπορεί τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα να είναι πλούσια σε… μαύρο χρυσό, όμως οι βασιλικές οικογένειες από Ντουμπάι, Αμπου Ντάμπι, Μπαχρέιν και Κατάρ αναζητούν τον «πράσινο χρυσό» στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην εταιρία E-LA-WON του Γιάννη Καμπούρη.
Μάλιστα, πληρώνουν 4.200 ευρώ για να απολαύσουν ένα λίτρο ελαιόλαδο με φύλλα βρώσιμου χρυσού που έχουν έντονη αντιοξειδωτική και αντιγηραντική δράση, αλλά και υψηλή περιεκτικότητα σε ελαιοκανθάλη, η οποία αποτελεί ασπίδα προστασίας του καρδιαγγειακού συστήματος.
Το πανάκριβο λάδι όμως προτιμά και ο Ρώσος κροίσος, ιδιοκτήτης του Σκορπιού, Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ. Πρόσφατα το E-LA-WON Luxury δοκίμασαν και οι διάσημοι ηθοποιοί του Χόλιγουντ, Τομ Κρουζ και Τζένιφερ Ανιστον, καθώς, όπως αναφέρει στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο κ. Καμπούρης, «φροντίζουμε να επικοινωνούμε τα προϊόντα μας στους celebrities. Πρόσφατα, μάλιστα, που λανσάραμε σαπούνια με χρυσό αξίας 47 ευρώ, τα στείλαμε στη Σακίρα και την Αντζελίνα Τζολί».
Η E-LA-WON ξεκίνησε τη λειτουργία της πριν από περίπου πέντε χρόνια, εν μέσω οικονομικής κρίσης, όταν ο κ. Καμπούρης είχε την ιδέα να παράγει το δικό του ελαιόλαδο και να το εξάγει στις διεθνείς αγορές.
Με δικές τους ελαιοκαλλιέργειες σε Πελοπόννησο και Λαμία, πλέον παράγει 18-22 τόνους ετησίως, εκ των οποίων το 80% εξάγεται και το υπόλοιπο 20% διατίθεται στην εγχώρια αγορά, κυρίως σε νησιά και καταστήματα delicatessen σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική. Σε ό,τι αφορά τις ξένες αγορές, τα προϊόντα της E-LA-WON διοχετεύονται, κυρίως, στην Αμερική, στη Γερμανία και την Αγγλία, ενώ σημαντικές είναι οι εξαγωγές και σε Ελβετία, Βέλγιο, Ολλανδία, Γαλλία, Καναδά και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Εκτός από το E-LA-WON Luxury, η εταιρία παράγει και άλλα ελαιόλαδα, όπως το E-LA-WON COLOGNE (ελαιόλαδο σε μορφή κολόνιας που απευθύνεται σε gourmet εστιατόρια και high class ξενοδοχεία στο χώρο της εστίασης), το E-LA-WON Premium (extra παρθένο ελαιόλαδο κορωνέικης ποικιλίας με χαμηλή οξύτητα, τα οργανοληπτικά και χημικά χαρακτηριστικά του οποίου διατηρούνται αναλλοίωτα χάρη στη συσκευασία με προσθήκη αζώτου), το E-LA-WON special blend (από εκλεκτές ποικιλίες κουτσουρελιάς, μεγαρίτικης και Αμφίσσης), το E-LA-WON Premium Green Fresh (υψηλής διατροφικής αξίας αγουρόλαδο ποικιλίας Αθηνολιάς), το E-LA-WON ORGANIC (βιολογικό παρθένο ελαιόλαδο) και το E-LA-WON Traditional (το κλασικό παρθένο ελαιόλαδο σε λευκοσιδηρές συσκευασίες).
«Το ελαιόλαδό μας επί τρία συναπτά έτη διακρίνεται με Χρυσό Βραβείο για τις υψηλές του φαινολικές ουσίες και για την υποστήριξη της επιστημονικής έρευνας. Μάλιστα, η ελαιοκανθάλη και η ελαιασίνη έχουν προταθεί να συμβάλει στην έρευνα για τη σκλήρυνση κατά πλάκας. Αυτό είναι ιδιαίτερα τιμητικό για την προσπάθεια που κάνουμε στους ελαιώνες E-LA-WON από την ολοκληρωμένη διαχείριση στα ελαιοπερίβολα μέχρι την έγκαιρη συγκομιδή, την ελαιοποίηση, την τυποποίηση, την αποθήκευση και το τελικό προϊόν», επισημαίνει ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της E-LA-WON. Σε ό,τι αφορά τις τιμές των ελαιολάδων -με εξαίρεση το E-LA-WON Luxury- διατίθενται στα delicatessen καταστήματα από 10,5-11,5 ευρώ τα 500 ml, ενώ στο εξωτερικό οι αντίστοιχες τιμές είναι τριπλάσιες.
Βέβαια, η δραστηριότητα της εταιρίας δεν περιορίζεται μόνο στα λάδια, καθώς παράγει και πέντε είδη μελιού, τα οποία είναι μονοποικιλιακά (θυμάρι, καστανιά, βανίλια, ελάτης και ανθέων πορτοκαλιάς), ελληνικό πέστο και το τελευταίο διάστημα στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης χρησιμοποιούμε τα παλιά λάδια για την παρασκευή σαπουνιών.
Το μυστικό της επιτυχίας, σύμφωνα με τον κ. Καμπούρη, είναι ο συνδυασμός ποιότητας και μάρκετινγκ, αλλά και η σωστή εκπαίδευση των πωλητών.
510 € δημοπρατήθηκε κρητικό λάδι από υπεραιωνόβιες ελιές
Τα 510 ευρώ «έπιασε» μισό λίτρο ελαιόλαδο από υπεραιωνόβιες ελιές της Ιεράπετρας Κρήτης σε δημοπρασία στην Ολλανδία πριν από λίγες ημέρες.
Το λάδι που «ταξίδεψε» στην Ολλανδία προήλθε από τις ελιές της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης (ΚοιΝΣΕΠ) «Επτάστικτος». Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η «Επτάστικτος» αποφάσισε να συμμετέχει στη συγκεκριμένη εκδήλωση «σαν ελάχιστος φόρος τιμής προς τον αείμνηστο Ολλανδό Παύλο Κούπερ που έφερε την άνθηση της θερμοκηπιακής αγροτικής παραγωγής στον τόπο μας».
Για το… χρυσό ελαιόλαδο πραγματοποιήθηκε κοινή άλεση των ελιών που συλλέχθηκαν από υπεραιωνόβια ελαιόδεντρα. Ωστόσο, η μειωμένη φετινή παραγωγή σε όλη την Κρήτη συνετέλεσε να συλλεχθούν 624 κιλά ελιών από 6 μόνο ελαιόδεντρα και να εξαχθούν 108 λίτρα έξτρα παρθένου ελαιολάδου έναντι 350 λίτρων το 2017.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]