«Πολλές φορές είτε τα Ι.Χ. αυτοκίνητα είτε τα Δ.Χ. αυτοκίνητα, όπως είναι τα ταξί, αποφεύγουν τον έλεγχο των ΚΤΕΟ. Πρέπει να αυστηροποιήσουμε το πεδίο με κάποιους κανόνες, που, ίσως, πρέπει να είναι προς την κατεύθυνση τού να μην μπορεί να ασφαλισθεί ένα όχημα εάν δεν έχει ΚΤΕΟ ή στην επίταση του προστίμου και στους ελέγχους, που πρέπει να γίνονται, ούτως ώστε να περιοριστεί ακριβώς η όποια ρύπανση μπορεί να υπάρχει από αρρύθμιστους κινητήρες», τόνισε χαρακτηριστικά, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του Ποταμιού, κ. Σπύρου Λυκούδη, για να προσθέσει αναφορικά με το αίτημα απόσυρσης των παλαιών ταξί: «Θα ήταν πολύ σκληρό, όμως, και θα προσέβαλε, ουσιαστικά, το άρθρο 5 του Συντάγματος εάν πηγαίναμε από σήμερα μέσα στην οικονομική κρίση και λέγαμε σωρευτικά, λοιπόν, όλοι αλλάζετε οχήματα, όσοι έχετε περάσει τα όρια ηλικίας και μέχρι το 2020 θα πρέπει να τα έχετε αλλάξει όλοι.
Η ιδέα, λοιπόν, είναι ότι μέχρι το 2020 θα πρέπει να είμαστε ανεκτικοί ως προς αυτό και ως προς το άλλο, το περιβάλλον, θα πρέπει να είμαστε αυστηροί στον έλεγχό τους από τεχνικά κλιμάκια του ΚΤΕΟ». Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, τη διετία 2015 – 2016 μόλις περίπου το 5% των επιβατικών, ήτοι 100.000 οχήματα, που πέρασαν για έλεγχο, βρέθηκαν με σοβαρές ελλείψεις.
Οι ασφαλιστικές
«Οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν είναι ελεγκτές», σχολιάζει στον Ελεύθερο Τύπο ο πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτων της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) κ. Δημήτρης Ζορμπάς και εξηγεί: «Εστω ότι πριν τη σύναψη του συμβολαίου ζητείται η επίμαχη βεβαίωση ΚΤΕΟ. Εάν το ασφαλιστήριο έχει διάρκεια τριών μηνών και η βεβαίωση λήγει σε έναν μήνα, η εταιρεία δεν μπορεί να παρακολουθεί εάν στο μεταξύ το όχημα πέρασε από τεχνικό έλεγχο». Σύμφωνα με τον ίδιο, το ζήτημα θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με μία απλή αντιπαραβολή των λιστών του υπουργείου και των αρμόδιων φορέων, αφήνοντας αιχμές για το γεγονός ότι η κυβέρνηση επαναφέρει ένα θέμα, το οποίο είχε τεθεί και στο παρελθόν, κατόπιν εισηγήσεων μερίδας των ιδιωτικών ΚΤΕΟ.
Ερευνα ΕΤ: Λίγο πιο φθηνά φέτος τα κρέατα για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι
Τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ
Την αντίθεσή του απέναντι στο σχέδιο της κυβέρνησης να συνδέσει την ασφάλιση με τη χορήγηση βεβαίωσης ΚΤΕΟ εκφράζει από την πλευρά του και ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, κ. Κωνσταντίνος Βήκας. Οπως τονίζει, «δεν μπορείς να ζητάς από τις επιχειρήσεις να διώξουν τους πελάτες από το κατώφλι τους», ξεκαθαρίζοντας πως μία τέτοια κίνηση θα πλήξει σημαντικά τον ασφαλιστικό κλάδο. «Οσο άδικο θα ήταν για εμάς να περνάμε ΚΤΕΟ μόνο όσα οχήματα έχουν ασφαλιστήρια συμβόλαια, άλλο τόσο άδικο είναι και για τις ασφαλιστικές εταιρείες να πράξουν το αντίστροφο», αναφέρει χαρακτηριστικά, συμπλέοντας με τις απόψεις του κ. Ζορμπά περί αξιοποίησης των λιστών. «Η κυβέρνηση θα μπορούσε κάλλιστα να αντιπαραθέσει τις βάσεις του υπουργείου Μεταφορών, βάσει των οποίων εκδίδονται τα τέλη κυκλοφορίας, με τα δεδομένα, που στέλνουμε εμείς αναφορικά με τους ελέγχους ΚΤΕΟ, αλλά και τις λίστες των ασφαλιστικών εταιρειών και, έτσι, να επιβάλλει τα αντίστοιχα πρόστιμα στους παραβάτες», καταλήγει ο κ. Βήκας. Υπενθυμίζεται ότι με τα μέχρι σήμερα δεδομένα τα πρόστιμα για μη έλεγχο ΚΤΕΟ ορίζονται σε 150 ευρώ μέσω Taxisnet. Σε περίπτωση, που πέσει κάποιος στην «τσιμπίδα» της τροχαίας, τότε το ποσό ανεβαίνει στα 400 ευρώ, για να μειωθεί στα μόλις 50 ευρώ εάν ο ιδιοκτήτης του οχήματος προσκομίσει δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ εντός 10 ημερών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΠΕΡΓΗΣ
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΕΛΕΣΙΩΤΗ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου