Η «ακάθεκτη ορμή» της Αγγελικής Φράγκου συμπεριλαμβάνει τις τελευταίες ημέρες και τις διαπραγματεύσεις για την εξαγορά του συνόλου των πλοίων της εταιρίας First Ship Lease Trust, που αποτελείται από 22 πλοία, από τα οποία τα 5 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα 17 είναι δεξαμενόπλοια. Πριν από λίγες ημέρες η Navios Maritime Acquisition Corporation ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2017. Η Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Navios, δήλωσε: «Για το πρώτο τρίμηνο του 2017, η Navios Acquisition ανακοίνωσε EBITDA ύψους 37,4 εκατ. δολάρια και καθαρό εισόδημα 5,6 εκατ. Γνωστοποιήσαμε επίσης μέρισμα ύψους 0,05 δολαρίων ανά μετοχή για το τρίμηνο, με αποτέλεσμα τη μερισματική απόδοση της τάξης του 12,0%».
Μεγαλώνει το στόλο
Την ίδια ρότα ακολουθεί και ο Πίτερ Γ. Λιβανός με τις δύο εισηγμένες εταιρίες του, Gaslog Partners και Gaslog Ltd, δεδομένου ότι από τη δημόσια προσφορά 5.750.000 μετοχών αποκόμισε το ποσό των 139 εκατ. δολαρίων, ποσό που θα διατεθεί για την αγορά πλοίων. Ηδη η εταιρία έχει αγοράσει δύο πλοία και προχωρεί στην απόκτηση άλλων δώδεκα πλοίων. Το επιτελείο της Gaslog αποτελείται από δύο Ελληνες, τoν Πίτερ Λιβανό και τον Αντώνη Παπαδημητρίου, καθώς και από τους Paul Wopan, Brucel Blythe, David Lonner, William Fridrich, Denis Houston, Donald Kinter, Julian Hetherell. Η μητρική εταιρία Gaslog διαχειρίζεται 30 πλοία, από τα οποία τα 5 είναι υπό κατασκευήν.
Η Tsakos Energy Navigation του Νίκου Π. Τσάκου διαθέτει ένα στόλο με 65 πλοία, τα οποία φέρνουν κερδοφορία στην εισηγμένη εταιρία και ικανοποιούν τους μετόχους της.
Δυναμική πορεία αναπτύσσει και ο Συμεών Παληός, που διαθέτει δύο εισηγμένες, την Diana Containerships, με 12 πλοία μεταφοράς κοντέινερ, και την Diana Shipping, που διαθέτει 40 πλοία. Συνολικά με τις δύο εισηγμένες διευθύνει ένα στόλο από 52 πλοία.
Με 79 πλοία
Η συσπείρωση κεφαλαίων και στελεχών στη Star Bulk Carriers δίνει την ευκαιρία στον Πέτρο Παππά να σχεδιάζει το μέλλον με μεγάλη αισιοδοξία που πηγάζει και από την επιτυχή διαχείριση των 79 πλοίων της. Πρόεδρος της εταιρίας είναι ο Σπύρος Καπράλος και συμμετέχουν στο συμβούλιο και στο μάνατζμεντ οι Mahesh Balakrishnan, Jennifer Box, Koert Erhard, Roger Schmitz, Tom Softeland και Νικόλαος Καρέλλης.
Η Aegean Marine Petroleum συνεχίζει την επιχειρηματική της δραστηριότητα ανά την υφήλιο παρά την αποχώρηση του Δημήτρη Μελισσανίδη, δεδομένου ότι διαθέτει 61 πλοία με έντονη παρουσία στον Πειραιά. Πρόεδρος είναι ο Νικόλαος Ταυλάριος και στο συμβούλιο συμμετέχουν οι Σπύρος Γιαννιώτης, Γρηγόρης Ρομπολάκης, Νίκος Χόντος, Πίτερ Γεωργιόπουλος, Σπυρίδων Φωκάς, Γιάννης Παπανικολάου, Γιάννης Ταυλάριος, Κωνσταντίνος Κουτσομιτόπουλος και Γιώργος Κονόμος.
Παπαθανάσης: 187 επενδυτικά σχέδια για τη δημιουργία 989 νέων θέσεων εργασίας
Αλλά και η Aegean Oil, που διευθύνεται από τον Γιώργο Δ. Μελισσανίδη μετά τη «μεταγραφή» του Απόστολου Πουλοβασίλη από τους Lloyds, φιλοδοξεί να αυξήσει το στόλο της.
Ισχυρό «παρών»
Η Costamare του Κωνσταντίνου Κωνσταντακόπουλου βρίσκεται με μεγάλη χρηματιστηριακή αξία, αφού τα 69 πλοία που διαχειρίζεται είναι εγγύηση για την κερδοφορία της εταιρίας.
Η Stealth Gas του Χάρη Ν. Βαφειά διαθέτει 58 πλοία και αποτελεί μία από τις δυναμικότερες και αναπτυσσόμενες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες.
Αθόρυβη αλλά αναπτυσσόμενη τακτική ακολουθεί και η Dorian LPG του Ιωάννη Χατζηπατέρα, που διαχειρίζεται 22 πλοία. Μαζί του στο συμβούλιο βρίσκονται οι Γιάννης Λυκούρης, Κώστας Μαρκάκης, Θεόδωρος Γιανγκ, Αλεξ Χατζηπατέρας, Nigel Widdowson, Θωμάς Παππάς, Δημήτρης Ορφανός, Nigel Turner και Tim Hansen.
Για πολλά χρόνια διατηρεί υψηλό επίπεδο η Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, που διαχειρίζεται 38 πλοία.
Ισχυρό στόλο διαθέτει και η Danaos του Ιωάννη Κούστα, που διαχειρίζεται 59 πλοία. Κοντά του ο δόκτωρ έχει τους Ηρακλή Προκοπάκη, Γιώργο Οικονόμου, William Perko, Myles Itkin, Miklos Konkoly-Thege.
Ελπίδες…
Νέο αίμα που ανανεώνει τις ελπίδες για την κυριαρχία της ελληνικής ναυτιλίας είναι η παρουσία της εταιρίας Pyxis Tankers, που διαθέτει 6 πλοία και διευθύνεται από τον Βαλέντιο Βαλέντη και συνεργάτες τον Κωνσταντίνο Λύτρα, τον Αντώνη Βάκο και τον Henry Williams.
H Capital Product Partners διαθέτει 26 πλοία και στο τιμόνι της εταιρίας βρίσκονται οι Ιωάννης Λαζαρίδης, Γεράσιμος Καλογηράτος, Ευάγγελος Μπαϊρακτάρης, Νικόλαος Συντιχάκης, Δημήτρης Χριστακόπουλος, Abel Resterhoff, Pierre de Demandoix Dedons.
Παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει κατά καιρούς η Dryships του Γιώργου Οικονόμου βρίσκει τρόπους να διατηρείται μέσα στις επίκαιρες μετοχές.
Η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου έχει 6 πλοία και η απήχησή της είναι θετική.
Στο χρηματιστήριο είναι εισηγμένες και οι εταιρίες Box Shipping και Paragon Shipping (με δύο πλοία) του Μιχάλη Μποδούρογλου, η Top Ships του Ευάγγελου Πιστιόλη με 10 πλοία, η Synergy του Σταμάτη Τσαντάνη, η Free Seas του Ιωνα Βαρουξάκη και η Euroseas του Αριστείδη Πίττα.
ΣΑΒΒΑΣ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Από το ένθετο Οικονομία της έντυπης έκδοσης του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής