Ο Αρκάς σήμερα μας καλημέρισε με έναν διαφορετικό τρόπο. Αυτή την φορά αποφάσισε να θίξει τα αλλεπάλληλα περιστατικά σχολικής βίας και νεανικής παραβατικότητας που έρχονται καθημερινά στην δημοσιότητα και αποτελούν πολύ σοβαρά ζητήματα που απασχολούν το σύνολο της κοινωνίας
Ο γνωστός σκιτσογράφος, σχεδίασε ένα αγόρι που φαίνεται να λέει πάντα τη γνώμη του, όποιο κι αν είναι το τίμημα.
Η άσπρη λεζάντα σε μωβ φόντο γράφει: «Δύο πράγματα έχω μάθει στη ζωή: Να λέω πάντα αυτό που σκέπτομαι και να αντέχω στο ξύλο!».
Αρκάς: Το αιχμηρό σκίτσο του για τον σχολικό εκφοβισμό και το bullying
Δείτε το σκίτσο:
Ψηφιακό μπλόκο για τη βία στα σχολεία – Πώς θα λειτουργεί η πλατφόρμα
Η παροχή βοήθειας και ενημέρωσης σε παιδιά και ευαισθητοποίησης για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού είναι ζωτικής σημασίας, καθώς μπορεί να βοηθήσει να διαχειρίζονται καταστάσεις που ενδεχομένως βιώνουν και που μπορεί να αναζητούν, σιωπηρά, υποστήριξη.
Η ψηφιακή πλατφόρμα στα σχολεία έρχεται να στηρίξει τα παιδιά και συγκεκριμένα τους μαθητές, ώστε σε πραγματικό χρόνο να μπορούν να καταγράφουν με επώνυμη καταγγελία περιστατικά βίας, με στόχο την αντιμετώπισή τους, πέρα από τη στήριξη των θυμάτων.
Πώς θα λειτουργεί η πλατφόρμα;
Αρκάς: Ο Θανασάκης ξεμπερδεύει χριστουγεννιάτικα φωτάκια - Η αποστομωτική απάντηση της μητέρας του
Σύμφωνα με πληροφορίες:
Οι μαθητές, οι γονείς ή και οι κηδεμόνες θα μπορούν με τους προσωπικούς κωδικούς τους να κάνουν αναφορές και καταγγελίες (οι μαθητές με τους κωδικούς του myschool).
Σε πρώτη φάση, σύμφωνα με πληροφορίες, ο διευθυντής του σχολείου, μαζί με έναν εκπαιδευτικό, θα αξιολογεί την καταγγελία και θα προχωρά στις πρώτες παρεμβάσεις.
Στη συνέχεια, η καταγγελία θα εξετάζεται και από τη διεύθυνση εκπαίδευσης, από μια επιτροπή τεσσάρων ατόμων, που θα απαρτίζεται από τον διευθυντή του σχολείου, τον εκπαιδευτικό, από ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό και θα προχωρά στα ενδεδειγμένα βήματα για να επιλυθεί το περιστατικό.
Το αμέσως επόμενο βήμα είναι η παραπομπή και το τι γίνεται με αυτή την αναφορά. Η καταγγελία θα παραπέμπεται για επίλυση εντός του σχολικού περιβάλλοντος, ενώ, αν το περιστατικό είναι πιο σοβαρό, θα ακολουθεί τη νομική οδό. Φαίνεται πως θα υπάρχει ένα πρωτόκολλο, βάσει του οποίου, με το που ενημερωθεί αυτός που λαμβάνει την αναφορά, βλέπει τι πρέπει να κάνει, ανάλογα με την περίπτωση.
Ερωτηματολόγιο
Εκεί όπου θα καταγράφεται η καταγγελία θα υπάρχει ουσιαστικά ένα ερωτηματολόγιο με μια σειρά από ερωτήσεις. Για παράδειγμα: Τι ώρα συνέβη το περιστατικό; Μέσα ή έξω από την αίθουσα, στη διάρκεια του διαλείμματος; Συμμετείχε μόνο ένας ή και άλλοι;
Βέβαια, μπορεί να γίνει αναφορά ακόμα και για τη συμπεριφορά των διδασκόντων, ενώ θα υπάρχει και πεδίο που θα έχει να κάνει με τον εκφοβισμό στο ψηφιακό περιβάλλον και τη χρησιμοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Αλλωστε, το προηγούμενο διάστημα υπήρξαν περιστατικά με ανηλίκους που εντόπιζαν φωτογραφίες κοριτσιών από τα social media και, χρησιμοποιώντας το λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης, τα έγδυναν και τα διαπόμπευαν, στέλνοντας τις φωτογραφίες σε συμμαθητές τους.
Ετσι, θα υπάρχει πλήρης καταγραφή του περιστατικού και θα δίδεται μεγαλύτερη ευχέρεια σε διδάσκοντες και ειδικούς να κινηθούν.
Παρακάτω ακολουθούν κάποιες στοχευμένες συμβουλές προς τα παιδιά:
- Ενίσχυση της Αυτοεκτίμησης:
- Συμμετοχή σε δραστηριότητες που τους ενδιαφέρουν και τους κάνουν να αισθάνονται καλά για τον εαυτό τους.
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων και ενδιαφερόντων που ενισχύουν την αίσθηση της αυτοπεποίθησης και της αυτο-αξίας.
- Επικοινωνία και Έκφραση Συναισθημάτων:
- Ενθάρρυνση να μιλούν ανοιχτά για τα συναισθήματά τους και τις εμπειρίες τους, είτε σε φίλους, είτε σε ενήλικες που εμπιστεύονται.
- Διδασκαλία τρόπων ασφαλούς και υγιούς έκφρασης συναισθημάτων.
- Αντιμετώπιση και Αποφυγή Εκφοβισμού:
- Μάθηση τεχνικών αυτοάμυνας και ενίσχυση της σωματικής αυτοπεποίθησης.
- Ενθάρρυνση στη χρήση της φωνής τους για να πουν «όχι» ή να ζητήσουν βοήθεια όταν αισθάνονται ότι απειλούνται.
- Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Κοινωνικοποίησης:
- Συμμετοχή σε ομαδικές δραστηριότητες που προάγουν την ομαδικότητα και την κοινωνική αλληλεπίδραση.
- Εκμάθηση τρόπων δημιουργίας θετικών και υποστηρικτικών σχέσεων με τους συνομηλίκους.
- Ενθάρρυνση για Αναζήτηση Υποστήριξης:
- Εξήγηση της σημασίας της αναφοράς σε περιπτώσεις εκφοβισμού, και ότι δεν είναι ένδειξη αδυναμίας αλλά δύναμης.
- Διασφάλιση ότι υπάρχουν ασφαλή και αξιόπιστα άτομα στο σχολείο (όπως καθηγητές, σχολικοί σύμβουλοι) που μπορούν να προσφέρουν βοήθεια και υποστήριξη.
- Χρήση Τεχνολογίας με Ασφάλεια:
- Εκπαίδευση στην ασφαλή και υπεύθυνη χρήση του διαδικτύου και των κοινωνικών δικτύων.
- Μάθηση πώς να αναγνωρίζουν και να αντιμετωπίζουν τον κυβερνο-εκφοβισμό.
Σημαντικό είναι να διασφαλίζεται ότι τα παιδιά αισθάνονται ασφαλή και υποστηριζόμενα, ενθαρρύνοντάς τα να μιλούν και να μην φοβούνται να αντιμετωπίζουν τις δύσκολες καταστάσεις. Η ενεργός συμμετοχή των ενηλίκων στη ζωή των παιδιών και η δημιουργία ενός περιβάλλοντος ανοικτού διαλόγου είναι κρίσιμης σημασίας για την αντιμετώπιση και την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού.
Ειδήσεις σήμερα
Τροχαίο ατύχημα στο κέντρο της Αθήνας – Ένας σοβαρά τραυματίας
Δώρο Πάσχα: Τι ισχύει για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα
Πότε ξεκινούν «Καλάθι του Πάσχα και «Καλάθι των Νονών» – Ποια προϊόντα θα περιλαμβάνουν