Κερδισμένη τους πρώτους μήνες της τηλεοπτικής σεζόν είναι η Κατερίνα Καινούργιου. Η εντυπωσιακή δυναμική του «Ευτυχείτε» την περασμένη σεζόν συνεχίστηκε και φέτος, με την εκπομπή να σημειώνει σταθερά διψήφια ποσοστά, πολλαπλάσια του μέσου όρου του OPEN που ως επί το πλείστον βρίσκεται στα μονοψήφια του δυναμικού κοινού καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Ενδεικτικά, η Κατερίνα Καινούργιου και η ομάδα της ήταν πρώτοι στο δυναμικό κοινό τόσο τον Σεπτέμβριο με 14,7% στη ζώνη 10.00-13.00 όσο και τον Οκτώβριο με ποσοστό 13,7%. Το πιστότερο κοινό της εκπομπής βέβαια ήταν οι γυναίκες 25-54 ετών με ποσοστό 15,3%. Ως προς το περιεχόμενο η εκπομπή ενισχύθηκε δημοσιογραφικά με αποτέλεσμα το κομμάτι του gossip σχολιασμού να παρουσιάσει μεγάλη διαφορά ως προς το πρωτογενές ρεπορτάζ, ενώ διευρύνθηκαν και οι στήλες που αφορούν στις σχέσεις και τις προσωπικές ιστορίες. Φυσικά «άσος στο μανίκι» παραμένουν τα «Διλήμματα» και οι καυστικές παρεμβάσεις της Μάρας Μεϊμαρίδη που έχει αναδειχθεί σε ένα από τα πιο δημοφιλή πρόσωπα της τηλεοπτικής μας καθημερινότητας.
Μεγάλος αντίπαλος του OPEN στην πρωινή ζώνη αποδείχθηκε ο ΑΝΤ1. Η Φαίη Σκορδά στην αρχή της φετινής σεζόν υποσχέθηκε ένα ριζικά ανανεωμένο «Πρωινό». Και ενώ όλοι περίμεναν να δουν ουσιαστικά μία νέα εκπομπή που υποτίθεται πως σχεδιάστηκε σε… λευκό χαρτί, τελικά είδαμε το γνωστό «Πρωινό» του ΑΝΤ1 με διαφορετικά πρόσωπα, ίδια διάθεση και «κλασικές αξίες», όπως ο Δημήτρης Ουγγαρέζος και η Λίτσα Πατέρα. Παρά τις προσπάθειες της εκπομπής να διαχωρίσει τη θέση της από προϊόντα που υποτίθεται θα απέρριπτε το τηλεοπτικό κοινό, όπως η κατακραυγή του «Big Brother» ανήμερα την πρεμιέρα του «Πρωινού», τελικά είδαμε ένα πρόγραμμα που αναπαρήγαγε κανονικά σχεδόν όλα τα ανταγωνιστικά προγράμματα του prime time, να σχολιάζει πρόσωπα της επικαιρότητας και τελικά να κερδίζει σκαμπανεβάσματα στους πίνακες τηλεθέασης. Η ασθενής εκκίνηση της σεζόν στα ποσοστά τηλεθέασης φάνηκε να διορθώνεται στις αρχές Οκτωβρίου όταν η εκπομπή βρέθηκε ξανά στην πρώτη θέση, ενώ τα πρόσωπα της εκπομπής… μετακινήθηκαν, με την Κόνι Μεταξά να εγκαταλείπει το πάνελ και τον Νίκο Παρτσώλη να παίρνει τη θέση της.
Στο στρατόπεδο του STAR τα πράγματα εξελίχθηκαν σαν ομαλή συνέχεια της περσινής σεζόν. Η Κατερίνα Καραβάτου και ο Κρατερός Κατσούλης με τη «Φωλιά των Κου Κου» για ακόμα μία σεζόν έκαναν μια σημαντική προσπάθεια να παρουσιάσουν ένα καθαρά ψυχαγωγικό πρωινό που δεν επικεντρώνεται στον καυστικό σχολιασμό αλλά στο χιούμορ, τις δυνατές υπογραφές όπως αυτή της Ασης Μπήλιου, και φυσικά τις εξελίξεις στα reality shows του καναλιού. Στους δύο πρώτους μήνες της σεζόν η θεματολογία της εκπομπής στην πλειονότητά της κινήθηκε γύρω από το «GNTM» και τις εξελίξεις σε αυτό. Αλλωστε η «πολιτική» που ακολουθεί το STAR είναι τα πρόσωπά του να μιλούν πρώτα στη «Φωλιά των Κου Κου» και ύστερα σε οποιαδήποτε άλλη εκπομπή. Ετσι, το φορμάτ μπορεί να έκανε μία μάλλον αδύναμη εκκίνηση τον Σεπτέμβριο, όμως όταν το «GNTM» ξεκίνησε να μονοπωλεί το ενδιαφέρον των τηλεθεατών, η πρωινή ζώνη με τη σειρά της άρχισε να κατακτά πρωτιές στην τηλεθέαση χτυπώντας κατά μέτωπο τις αντίπαλες πρωινές εκπομπές.
Η σταθερή αξία των «Αταίριαστων»
Η συνταγή του ΣΚΑΪ στη συγκεκριμένη ζώνη μοιράζεται μεταξύ ενημέρωσης, ψυχαγωγίας αλλά και μαγειρικής. Η σοφή όπως αποδεικνύεται επιλογή να εκτοπίσει την καθαρή ψυχαγωγία με την Ιωάννα Μαλέσκου μετά τις 12.00, έφερε στην κορυφή της τηλεθέασης τις περισσότερες ημέρες τους «Αταίριαστους». Το δίδυμο των Ντσούνου-Κούτρα κατακτά σχεδόν καθημερινά το ενδιαφέρον του συνόλου των τηλεθεατών, διατηρώντας ποσοστά πολλές φορές ακόμα και άνω του 20% αφού το «Σήμερα» δίνει δυνατό lead in στο infotainment αδελφάκι του. Η παρουσία της Αργυρώς Μπαρμπαρίγου για το μαγειρικό ημίωρο της ημέρας φαίνεται να αποδίδει τόσο στους πίνακες τηλεθέασης όσο και στη διαφημιστική αγορά. Στα αμιγώς ψυχαγωγικά δεδομένα τώρα, τις πρώτες εβδομάδες της σεζόν, το «Love it» της Ιωάννας Μαλέσκου φάνηκε να χάνει τη δυναμική του, αλλά μετά το ξαναμοίρασμα της τράπουλας του ανταγωνισμού τα ποσοστά επέστρεψαν στον ΣΚΑΪ που διατήρησε ένα καλό διψήφιο ποσοστό σε μία ώρα που ούτως ή άλλως το πρόγραμμά του πιεζόταν αφάνταστα. Μην ξεχνάτε πως σε αντίστοιχες περιόδους ακόμα και ένα πασιφανώς αναγνωρισμένης αξίας πρόγραμμα, όπως αυτό της Τατιάνας Στεφανίδου, είχε πιεστεί σημαντικά στους πίνακες τηλεθέασης μέχρι να βρει τον κώδικα επικοινωνίας με τους τηλεθεατές. Αλλωστε, το «Love it» είναι μια εκπομπή-γέφυρα που αναλαμβάνει να ενώσει την πρωινή σκληρή ενημέρωση του ΣΚΑΪ με τη μεσημεριανή ψυχαγωγία.
Στην αρένα η Δανάη Μπάρκα
Με τη δύναμη του εναλλακτικού αποφάσισε να παίξει το MEGA ποντάροντας όλες του τις ελπίδες στη Δανάη Μπάρκα και το «Πάμε Δανάη». Η δυναμική είσοδος των πρώτων ημερών, που έφερε διψήφια ποσοστά στην πρωινή ζώνη του Μεγάλου Καναλιού, πλέον φαντάζει παρελθόν, αφού η εκπομπή υπήρξαν μέρες που έκανε και ποσοστά τηλεθέασης κοντά στο 3%. Οι αλλαγές ήταν επιβεβλημένες με αποτέλεσμα το «Πάμε Δανάη» από ένα σφιχτό δίωρο πρόγραμμα πλέον να γίνεται ένα κλασικό πρωινό που ξεκινά στις 09.40 και ολοκληρώνεται στις 13.00.
Στη θέση της η Σταματίνα Τσιμτσιλή
Το κάδρο της πρωινής ψυχαγωγικής ζώνης φυσικά συμπληρώνεται από τον ALPHA. Η Σταματίνα Τσιμτσιλή αποδείχθηκε ο πιο ισχυρός παίκτης του σταθμού, αφού το «Happy Day» καθημερινά χαρίζει στο κανάλι τα πιο μεγάλα ποσοστά τηλεθέασης μεταξύ των ζωντανών εκπομπών του. Με διευρυμένη διάρκεια, η εκπομπή της διάσημης παρουσιάστριας τις περισσότερες ημέρες πλησιάζει ποσοστά τις τάξεως του 15% ασκώντας σημαντικές πιέσεις στον ανταγωνισμό και χαρίζοντας χαμόγελα στους ιθύνοντες του σταθμού που ξεκάθαρες πρωτιές βλέπουν μόνο από τις εκπομπές του Σαββατοκύριακου, παρά το φίνο αποτέλεσμα του προγράμματός του. Η άνοδος του «Happy Day» μόνο τυχαία δεν είναι, αφού φέτος ολοκληρώνεται στις 11.00, ενώ ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να δίνει πάσα στην άτυχη εκπομπή της Ελεονώρας Μελέτη που μπορεί να έκανε ένα πολύ δυναμικό ξεκίνημα, αλλά η ενδοκαναλική κόντρα με τον Νίκο Μάνεση οδήγησε την «Ωρα για Μελέτη» σε αδιέξοδο και μετέπειτα σε πρόωρο τέλος.
*Από την έντυπη έκδοση ΤΥΠΟΣ TV της Κυριακής
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr