Η επίσημη ανακοίνωση των δύο παρουσιαστών του εθνικού τελικού έγινε πριν από λίγες ημέρες, με αφορμή την επίσκεψή τους στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ στην Αγία Παρασκευή, ενώ τους συνόδευε ο Φωκάς Ευαγγελινός, ο οποίος έχει αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση της διοργάνωσης. Αξίζει να σημειωθεί πως η Ελενα Παπαρίζου είναι η μοναδική εκπρόσωπος της Ελλάδας που έχει αναδειχθεί νικήτρια του διαγωνισμού, πριν από 20 χρόνια με το «My Number One», ενώ ο Σάκης Ρουβάς έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα δύο φορές στη Eurovision, φθάνοντας με το «Shake it», το 2004, στην τρίτη θέση.
Οι διαγωνιζόμενοι
Ο ελληνικός τελικός επέστρεψε ύστερα από χρόνια στο περιβάλλον της ΕΡΤ θέλοντας να δώσουν πραγματικά φωνή σε πολυάριθμους διεκδικητές της εκπροσώπησης της Ελλάδας στον διαγωνισμό της Eurovision. Τα δώδεκα τραγούδια που θα διαγωνιστούν στον εθνικό τελικό είναι διαθέσιμα προς ακρόαση από τις 10 Ιανουαρίου, ενώ η επιλογή των δώδεκα συμμετοχών και των τριών εφεδρικών πραγματοποιήθηκε από τα μέλη της Κριτικής Επιτροπής έπειτα από ακρόαση των αρχείων ήχου, με βάση τους στίχους, τη μουσική και την ερμηνεία, χωρίς τα μέλη της Κριτικής Επιτροπής να γνωρίζουν τα ονόματα των συμμετεχόντων δημιουργών και ερμηνευτών.
Τα τραγούδια που διαγωνίζονται στον εθνικό τελικό με την επίσημη σειρά εμφάνισης είναι:
- RIKKI – «Elevator (Up and Down)»
- Θάνος Λάμπρου – «Free love»
- Κώστας Αγέρης – «Γη μου»
- Andy Nicolas – «Lost my way»
- Klavdia – «Αστερομάτα»
- Κωνσταντίνος Χριστοφόρου, Κώστας Καραφώτης – «Παράδεισος»
- Georgina Kalais, John Vlaseros – «High road»
- Barbz – «Sirens»
- Evangelia – «Vále»
- Dinamiss – «Odyssey»
- Nafsica – «Unhurt me»
- Xannova Xan – «Play it!»
Μάλιστα, το «Unhurt me» έγινε γνωστό πως ήρθε στην τελική δωδεκάδα ως πρώτο εκ των εφεδρικών, μιας και αντικατέστησε το τραγούδι «Θα μάθω να αγαπώ» με ερμηνευτές τη Σαλίνα Γαβαλά και τον Tsiak, με συνθέτη τον Μπάμπη Στόκα και στιχουργούς τους Μπάμπη Στόκα και Παναγιώτη Τσιακαλάκη (Tsiak) όταν αυτό αποκλείστηκε από τον εθνικό τελικό, καθώς, παρά τους όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής, ο τίτλος του τραγουδιού δημοσιοποιήθηκε από την ερμηνεύτρια σε συνέντευξη που παραχώρησε.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχήματα, πάντως, φαβορί για τη διεκδίκηση της πρόκρισης στον διαγωνισμό της Eurovision θεωρούνται δύο γυναίκες, η Klavdia και η Evangelia, με μικρές αποκλίσεις στις αποδόσεις που καταγράφουν οι στοιχηματικές εταιρίες μέχρι στιγμής, ενώ ακολουθούν οι Dinamiss και η Barbz. Την κορυφαία πεντάδα συμπληρώνει η Xannova Xan.
Επιστροφή έπειτα από 10 χρόνια
Σερβετάλης για αμβλώσεις: «Είναι προτιμότερο να το κυοφορήσει κι ας το πετάξει μετά»
Η διαδικασία του εθνικού τελικού για την ανάδειξη του εκπροσώπου της Ελλάδας στη Eurovision επιστρέφει έπειτα από 10 ολόκληρα χρόνια. Τα τελευταία χρόνια που ο κρατικός φορέας ραδιοτηλεόρασης της χώρας μας, εν μέσω μιας ταραγμένης περιόδου κατά την οποία η ΕΡΤ έκλεισε και αντικαταστάθηκε προσωρινά από τη Δημόσια Τηλεόραση και μετέπειτα τη ΝΕΡΙΤ, διοργάνωσε ελληνικό τελικό είχε γίνει σε συνεργασία με το MAD και μεγάλα σόου, μερικά εκ των οποίων παρουσίασε ο Γιώργος Καπουτζίδης, αλλά και η Δέσποινα Βανδή. Από το 2016 έως και το 2024 η ΕΡΤ επέλεξε εσωτερικά τον εκπρόσωπο με απευθείας ανάθεση, με εξαίρεση το 2018, που ετέθη η ιδέα να πραγματοποιηθεί ελληνικός τελικός, αλλά τελικά οι φιναλίστ που επρόκειτο να διαγωνιστούν στη βραδιά αυτή αποκλείστηκαν και έγινε εκ νέου απευθείας ανάθεση στη Γιάννα Τερζή.
Ωστόσο, η ΕΡΤ επί σειρά ετών έχει γράψει λαμπρή πορεία με διοργάνωση εθνικών τελικών, ειδικά την περίοδο του τεράστιου ενδιαφέροντος του κοινού γύρω από τον διαγωνισμό. Τους ελληνικούς τελικούς για την ανάδειξη των εκπροσώπων της Ελλάδας στη Eurovision κατά καιρούς έχουν παρουσιάσει ο Φώτης Σεργουλόπουλος και η Μαρία Μπακοδήμου, ο Γιώργος Καπουτζίδης και η Ζέτα Μακρυπούλια, η Δέσποινα Βανδή, η Δάφνη Μπόκοτα, η Αλεξάνδρα Πασχαλίδου, η Ντορέττα Παπαδημητρίου, η Μαίρη Συνατσάκη, ο Αντώνης Λουδάρος, αλλά και η Μπέττυ με τη Ματθίλδη Μαγγίρα. Ορισμένοι εξ αυτών, μάλιστα, κατέγραφαν και σημαντικά ποσοστά τηλεθέασης.
Στον απόηχο ενός θριάμβου
Ο 69ος Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision θα διεξαχθεί στη Βασιλεία της Ελβετίας, από 13 έως 17 Μαΐου 2025, μετά την ηχηρή και επεισοδιακή διοργάνωση του 2024, όπου κέρδισε το Nemo με το «The code». Η φετινή συμμετοχή έρχεται στον απόηχο μίας από τις πλέον πολυσυζητημένες συμμετοχές της Ελλάδας στη Eurovision, με εκπρόσωπο τη Μαρίνα Σάττι και το τραγούδι «ZARI».
Παρόλο που η ελληνική συμμετοχή τον περασμένο Μάιο έφτασε στην 11η θέση της τελικής κατάταξης, το «ZARI» αποτελεί ένα τεράστιο hit της ελληνικής δισκογραφίας παγκοσμίως. Το τραγούδι της ελληνικής αποστολής κατέκτησε την 8η θέση στο παγκόσμιο κοινό (ανάμεσα σε 37 τραγούδια), κάτι που η χώρα μας είχε να πετύχει για πάνω από 10 χρόνια, αλλά αποδείχθηκε από τα πιο δημοφιλή τραγούδια της Eurovision με εκατομμύρια views σε όλες τις πλατφόρμες. Μετά τον διαγωνισμό το «ZARI» έχει κατακτήσει ορισμένες απίστευτες πρωτιές, αποτελώντας το πρώτο ελληνόφωνο τραγούδι που μπαίνει στη διεθνή λίστα του Spotify με τα 30 πιο δημοφιλή τραγούδια του πλανήτη.
Την ίδια στιγμή, η ΕΡΤ πέτυχε ένα μυθικό ποσοστό τηλεθέασης με την προβολή του μεγάλου τελικού του Μαΐου του 2024. Σύμφωνα με τη Nielsen, ο τελικός σημείωσε 68,1% στο σύνολο του κοινού και 71,6% στο δυναμικό κοινό (18-54 ετών), με σχεδόν 3 εκατομμύρια τηλεθεατών να παρακολουθούν τον διαγωνισμό και την κάλυψη (για ένα λεπτό) να φτάνει τους 4.874.000. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως σε τέταρτο μετάδοσης του διαγωνισμού, η ΕΡΤ1 έφτασε στο 80,3%, ένα ποσοστό απίστευτο, δεδομένου πως το πλέον επιτυχημένο πρόγραμμα της χρονιάς προσεγγίζει μέσο όρο τηλεθέασης κοντά στο 15%.
Στα επιμέρους στοιχεία, παράγοντας που πάντα η ΕΡΤ δίνει βάση τα τελευταία χρόνια, είναι τα εντυπωσιακά στοιχεία θέασης που προκύπτουν από το ERTFLIX, με περισσότερους από 560 χιλιάδες θεατές να παρακολουθούν τον διαγωνισμό μέσα από την εφαρμογή του ERTFLIX σε κινητά τηλέφωνα, tablets και υπολογιστές, devices που δεν μπορεί να καταγράψει η Νielsen. Παράλληλα, η ΕΡΤ κατέγραψε και ένα ιλιγγιώδες ποσό εσόδων γύρω από τη Eurovision 2024. Tα έσοδα της Δημόσιας Τηλεόρασης από τον διαγωνισμό ξεπερνούν κατά πολύ το κόστος της ελληνικής αποστολής, που ήταν περίπου 300 χιλιάδες ευρώ, προσεγγίζοντας τις 400 χιλιάδες ευρώ, ενώ ήταν υπερδιπλάσια των εσόδων των προηγούμενων ετών, αφού ποτέ αντίστοιχα έσοδα δεν είχαν ξεπεράσει τις 350 χιλιάδες ευρώ.
Παράλληλα, η Μαρίνα Σάττι πριν από λίγες ημέρες σε εξαπλή απονομή παρέλαβε τις πλακέτες για τις διαμαντένιες πωλήσεις του album της, «P.O.P.», που περιείχε και το «ZARI». Η Μαρίνα Σάττι, άλλωστε, αναδείχθηκε #1 Spotify Artist και είναι η πρώτη γυναίκα καλλιτέχνις που βρέθηκε στο #1 του Daily Top Artists Greece Chart στο Spotify, ενώ ήταν, επίσης, η πρώτη που κατέλαβε ταυτόχρονα τις τρεις πρώτες θέσεις τόσο του ημερήσιου Spotify Top 200 όσο και των YouTube trends στην Ελλάδα. Το «P.O.P.» κατέλαβε την 8η θέση ανάμεσα στα 10 δημοφιλέστερα νέα άλμπουμ στον κόσμο, με το «ZARI» της να γίνεται το πρώτο τραγούδι με ελληνικό στίχο στην ιστορία που κατακτά θέση (#17) στη λίστα με τα 50 δημοφιλέστερα viral τραγούδια στο Spotify παγκοσμίως.
Ειδήσεις σήμερα
Νέα εποχή Τραμπ: Οι νέες ισορροπίες στο ελληνοαμερικανικό λόμπι
Συλλαλητήρια για τα Τέμπη: Όλα όσα έγιναν σε όλη την Ελλάδα [εικόνες και βίντεο]