Ο καιρός είναι εξαιρετικά άσχημος, η ορατότητα ελλιπής με αποτέλεσμα στις 5.20 τα ξημερώματα ο πιλότος να κάνει το μοιραίο λάθος :ακολουθεί την -πιθανότατα επηρεασμένη από το μεγάλο ηλεκτρικό φορτίο της ατμόσφαιρας – εσφαλμένη ένδειξη της ραδιοπυξίδας χωρίς να κάνει επανέλεγχο. Έτσι, στέλνει λανθασμένο σήμα στο αεροδρόμιο του Ελληνικού ότι είναι σε ύψος 12.000 ποδιών πάνω από τον ραδιοφάρο της Κορίνθου, ενώ στην πραγματικότητα εκείνη τη στιγμή βρίσκεται στον ραδιοφάρο του Άραξου. Βάση αυτής της ενημέρωσης ο πύργος ελέγχου στο Ελληνικό δίνει πορεία προς το αεροδρόμιο με παράλληλη οδηγία καθόδου σε ύψος 7.000 ποδών, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να συντριβεί σε πλαγιά του όρους Χελμός σε υψόμετρο 2.000 μέτρων.
Κάτοικοι και βοσκοί των χωριών της περιοχής Άνω και Κάτω Λουσί, βλέπουν το αεροσκάφος να πέφτει και να σφηνώνεται σε βράχια κοντά στο ορεινό καταφύγιο.
Εν συνεχεία ακούγονται ισχυρές εκρήξεις ενώ τεράστιες φλόγες μετατρέπουν το χώρο σε πύρινη κόλαση. Οι δυνάμεις της Χωροφυλακής και των ΤΕΑ (Τάγματα Εθνοφυλακής Αμύνης) που φτάνουν πρώτες στο σημείο, βρίσκουν το αεροσκάφος κομμένο στα δύο με το ένα κομμάτι απανθρακωμένο και το άλλο να φλέγεται. Την εικόνα φρίκης συμπληρώνουν τα διασκορπισμένα σε ακτίνα 1.500 μέτρων διαμελισμένα πτώματα, συντρίμμια του αεροσκάφους, τρία πηλήκια και δύο χαρτοφύλακες με στρατιωτικά έγγραφα.
Η Αμερικανική πρεσβεία στην Ελλάδα κινητοποιώντας όλο το ανθρώπινο και τεχνολογικό δυναμικό της φτάνει μετά από πέντε ώρες στην περιοχή, ενώ ακολουθούν γιατροί, νοσοκόμοι και διασώστες προς, μάταιη, αναζήτηση τραυματισμένων επιζώντων. Οι έρευνες διεξάγονται σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες :ομίχλη, ραγδαίες βροχοπτώσεις, χιονιά και θερμοκρασίες δέκα βαθμών υπό το μηδέν και σε δύσβατο σημείο. Το μόνο που καταφέρνουν είναι να βρουν κομμάτια των θυμάτων που αντιστοιχούν σε πέντε πρόσωπα, ενώ οι υπόλοιποι θεωρείται ότι απανθρακώθηκαν. Κάποιες φήμες λένε ότι ανάμεσα στους σωρούς βρίσκεται η σύζυγος ανώτατου Αμερικανού στρατιωτικού που υπηρετεί στην Ελλάδα.
Εκτός των θυμάτων στο αεροσκάφος βρίσκονται στρατιωτικοί κώδικες, σημαντικά έγγραφα ΝΑΤΟικού ενδιαφέροντος, επίσημη και ανεπίσημη αλληλογραφία για αεροπορικές μονάδες της Μέσης Ανατολής και βάσεις του ΝΑΤΟ, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την ευθύνη των ερευνών να αναλάβουν οι Αμερικανοί. Οι εφημερίδες της εποχής σημειώνουν για τα έγγραφα ότι “μπορούσαν να πέσουν εις χείρας των πρακτόρων του εχθρού” και συνεχίζουν :“Πιστεύεται ότι το κατεστραφέν αεροσκάφος μετέφερε μεγίστης σημασίας στρατιωτικά έγγραφα, δι αυτόν τον λόγον οι Αμερικανοί στρατιωτικοί απέφυγαν να αναθέσουν την περισυλλογήν των εγγράφων εις Έλληνας στρατιωτικούς. Και το τελευταίον χαρτί που οποίον μπορούσε να πέσει εις χείρας των πρακτόρων του εχθρού είχε μεγάλην σημασίαν ελπίζεται δε ότι τοιούτως κίνδυνος απεφεύχθη”.
Τα παιχνίδια της τύχης θέλουν δύο μόλις ημέρες μετά το δυστύχημα, στις 24 Ιανουαρίου, να αποφεύγεται νέα αεροπορική τραγωδία πάλι με αμερικανικό στρατιωτικό μεταγωγικό αεροσκάφος, αυτή τη φορά στο αεροδρόμιο του Ελληνικού… Τότε, C-130 προερχόμενο από Φρανκφούρτη και ευρισκόμενο 11 μίλια από το Ελληνικό χτυπιέται από κεραυνό κοντά στο αριστερό φτερό δίπλα στην άτρακτο. Εκδηλώνεται άμεσα φωτιά στην ραδιοπυξίδα και ακολουθεί δραματική έκκληση του πιλότου προς τον πύργο ελέγχου στο Ελληνικό :“Το αεροπλάνο επλήγη από κεραυνό. Τα πυροσβεστικά μας δεν λειτουργούν. Καιγόμαστε”. Αμέσως στο αεροδρόμιο σημαίνει συναγερμός, ενώ διατάζεται η απομάκρυνση όσων αεροσκαφών πλησιάζουν προς προσγείωση. Λίγη ώρα αργότερο το φλεγόμενο αεροσκάφος προσγειώνεται με ασφάλεια και ευτυχώς αυτή τη φορά οι ζημιές είναι μόνο υλικές.
Ειδήσεις σήμερα
Αποκάλυψη: Αυτή είναι η Ελληνίδα τραγουδίστρια που πέθανε και κανείς δεν πήγε στην κηδεία της
Καθαρά Δευτέρα: Έρχεται το επόμενο τριήμερο – Πότε ανοίγει το Τριώδιο
Τζάστιν Μπίμπερ: Ξεκαθαρίζει για το διαζύγιο – Αυτός είναι ο λόγος που έκανε unfollow τη σύζυγό του
TikTok: Σώζει την πλατφόρμα και την «πασάρει» στον Έλον Μακ αν τη… θέλει