Δυστυχώς, διαπιστώνεται ότι τις τελευταίες δεκαετίες το κράτος λειτουργούσε στον αυτόματο πιλότο όσον αφορά στις νευραλγικές και κρίσιμες υπηρεσίες που σχετίζονται με τις μεταφορές και την ασφάλεια του επιβατικού κοινού. Αντί, δηλαδή, να υπάρχουν αρχές και κανόνες, ο βασικός κανόνας, όπως αποδείχθηκε, ήταν ότι δεν υπήρχαν κανόνες και δεν πληρούνταν οι προδιαγραφές ασφαλείας. Για παράδειγμα, όπως αποκάλυψε ο «Ε.Τ.» και χθες, ο σταθμάρχης που είχε βάρδια το μοιραίο βράδυ στο σταθμό της Λάρισας είχε τοποθετηθεί εκεί μόνο για τα ρεπό του τριημέρου και ενώ υπήρχαν άλλοι δύο σταθμάρχες που θα μπορούσαν να δουν ότι το κλειδί ήταν λάθος γυρισμένο, κάτι τέτοιο δεν έγινε γιατί είχαν αποχωρήσει.
Στοίχημα η σύγκλιση με την Ευρώπη
Από χθες ξεκίνησαν οι έλεγχοι και στα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς και ήδη δόθηκε εντολή για την αυστηροποίηση των μέτρων ασφαλείας στα πλοία της ακτοπλοΐας και στα σκάφη αναψυχής εν όψει των εορτών του Πάσχα και της έναρξης της τουριστικής περιόδου. Οι επιθεωρήσεις θα εντατικοποιηθούν τόσο όσον αφορά στην κατάσταση των πλοίων όσο και στις συνθήκες εργασίας των ναυτικών.
Είναι ανάγκη να δούμε ξανά το κρίσιμο θέμα των υποδοχών. Γιατί, όπως ανέφερε και ο διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος, Γ. Στουρνάρας, σε συνέντευξή του στους «Financial Times», οι υποδομές στη χώρα μας έχουν μείνει πίσω λόγω της οικονομικής κρίσης και θα πρέπει να επιταχυνθούν τα έργα με σκοπό τον εκσυγχρονισμό τους.
Πρέπει να προωθηθούν τα έργα υποδομών και ταυτόχρονα να εμπεδωθεί κουλτούρα ασφαλείας από όλο το προσωπικό. Γιατί ο ανθρώπινος παράγοντας διαδραματίζει πάντα καθοριστικό ρόλο ακόμα και εκεί όπου τα τεχνολογικά μέσα λειτουργούν στην εντέλεια. Απαιτούνται έργα, έλεγχοι, αξιοκρατία, αξιολόγηση και πλήρης ετοιμότητα σε όλες τις υπηρεσίες.