Και τα δύο πρόκειται να γίνουν τα κύρια εξοπλισµένα UAV της τουρκικής Αεροπορίας, όπου µαζί µε τα ελικοφόρα TB.2/3, AKINCI και Aksungur, θα διαµορφώσουν µια δύναµη κρούσης, η οποία θα µπορεί να εκτελεί προσβολές κατά στρατηγικών στόχων στην Ελλάδα. Ειδικότερα το Anka -3, η πρώτη πτήση του οποίου αναµένεται εντός του 2023, έχει µέγιστο βάρος απογείωσης 6,5 τόνους, επιχειρησιακό υψόµετρο 12.192 µέτρα και αυτονοµία 10 ωρών στα 9.144 µ. Η οικονοµική ταχύτητα πτήσης ανέρχεται στα 461 χιλ. και η µέγιστη στα 785.
Επιμένει ο Φιντάν: «Το θέμα δεν είναι μόνο το Αιγαίο, αλλά και η στρατιωτικοποίηση των νησιών»
Το Anka-3 µπορεί να µεταφέρει οπλικό φορτίο έως 1.200 χλγρ. Το Kizilelma είναι το έτερο τουρκικό αεριωθούµενο UAV, το οποίο πραγµατοποίησε την πρώτη του πτήση στις 10 ∆εκεµβρίου 2014. Το UAV θα µπορεί να αναπτύσσει ταχύτητα έως και 1.100 χιλ., θα έχει αυτονοµία 5 έως 6 ωρών συνεχούς πτήσης και ακτίνα δράσης περί τα 930 χλµ. Το Kizilelma θα είναι επίσης σε θέση να πετά µε ωφέλιµο φορτίο έως 1.500 κιλά (3.300 λίβρες), εξοπλισµένο µε πυροµαχικά τουρκικής κατασκευής και υψηλή επίγνωση της κατάστασης µε το ραντάρ ενεργού ηλεκτρονικής διάταξης φάσης (AESA), το οποίο επίσης αναπτύχθηκε εγχώρια.
Και τα δύο µη επανδρωµένα αεροσκάφη θα φέρουν αρχικά τον ουκρανικό κινητήρα Ivchenko-Progress AI-25TLT µέγιστης ώσης 3.790 λιβρών, ενώ σε δεύτερη φάση το Anka-3 θα φέρει τον τουρκικής κατασκευής TF6000, ενώ το Kizilelma πιθανότατα τον AI-322F. Οι Ενοπλες ∆υνάμεις καλούνται να δώσουν απαντήσεις σε αυτή τη µέγιστη απειλή, τις οποίες όµως δεν έχουν τώρα.