Αντικρουόμενες μαρτυρίες από άτομα που βρίσκονταν στο ελικοδρόμιο των Σπάτων το απόγευμα της Δευτέρας, αλλά και από συνεπιβάτη του θύματος, περιγράφουν δύο εντελώς διαφορετικές εικόνες για το συμβάν. Ο χειριστής του ελικοπτέρου και οι δύο τεχνικοί εδάφους, που συνελήφθησαν από την Αστυνομία, οδηγήθηκαν την Τρίτη ενώπιον του εισαγγελέα και στη συνέχεια αφέθηκαν ελεύθεροι, μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα.
Περιγραφές
«Αποβιβαστήκαμε μόνοι μας και κανείς δεν εμπόδισε τον Τζακ να πάει στο πίσω μέρος του ελικοπτέρου. Κανείς δεν μας οδήγησε στο σαλόνι πριν συμβεί το ατύχημα. Εχω ακούσει ανθρώπους να λένε ότι ο Τζακ μιλούσε στο τηλέφωνό του κι έτρεξε πίσω στο ελικόπτερο και αυτό είναι εντελώς αναληθές», περιγράφει χαρακτηριστικά στη βρετανική εφημερίδα «Daily Mail» ο 20χρονος φίλος του θύματος, που βρισκόταν μαζί του στο ελικόπτερο. Μια διαφορετική εκδοχή φαίνεται ότι παρουσίασε, μιλώντας στο ίδιο έντυπο, ο Ιωάννης Κανδύλης, πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων. «Μάρτυρες με τους οποίους μιλήσαμε είπαν ότι είχε ένα τηλέφωνο στο αφτί του και περπατούσε γρήγορα προς το ελικόπτερο, αψηφώντας το πλήρωμα εδάφους που του φώναζε “Σταμάτα!, Σταμάτα!”», ανέφερε χαρακτηριστικά. Οι αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Βορειοανατολικής Αττικής που ερευνούν το τραγικό συμβάν εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα, ακόμα και ο νεαρός να κατέληξε δίπλα στον έλικα, απορροφημένος από το κινητό του τηλέφωνο. Περισσότερες απαντήσεις θα δοθούν από τις καταθέσεις των 3 φίλων του 22χρονου που είχαν μισθώσει το ελικόπτερο το οποίο επέστρεψε από τη Μύκονο.
Συλλήψεις
Για τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος διατάχθηκε κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα από την Εισαγγελία. Η Αστυνομία πέρασε χειροπέδες σε τρία άτομα, το χειριστή του ελικοπτέρου και δύο τεχνικούς εδάφους, οι οποίοι οδηγήθηκαν χθες στα δικαστήρια και λίγο αργότερα αφέθηκαν ελεύθεροι, χωρίς να απαγγελθούν κατηγορίες, καθώς θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί η εισαγγελική έρευνα, στο πλαίσιο της οποίας θα αναζητηθούν ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες.
ΦΑΙΔΩΝ ΚΑΡΑΪΩΣΗΦΙΔΗΣ
«Με ακινητοποιημένα στροφεία η αποβίβαση»
Μιλώντας στον «Ελεύθερο Τύπο», ο αεροναυπηγός και εκδότης του περιοδικού «Πτήση», Φαίδων Καραϊωσηφίδης, περιγράφει την προβλεπόμενη διαδικασία αποβίβασης από το ελικόπτερο. «Απόλυτος υπεύθυνος είναι ο πιλότος. Η αποβίβαση πρέπει να γίνεται με ακινητοποιημένα στροφεία, υπό την επίβλεψη του προσωπικού εδάφους. Ο επιβάτης πρέπει να αποχωρεί από το πρόσθιο μέρος. Ο νεαρός μπήκε στη θανατηφόρα ζώνη», αναφέρει χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι η αρμόδια Αρχή θα προχωρήσει σε έρευνα για το αεροπορικό κομμάτι του δυστυχήματος με ανωμοτί καταθέσεις, για να ληφθούν μέτρα σε περίπτωση που υπήρχαν παραλείψεις.
ΛΙΓΕΣ ΩΡΕΣ ΠΡΙΝ
Γιόρτασαν στη Μύκονο τα γενέθλια φίλων του
Η είδηση απασχόλησε όλα τα βρετανικά Μέσα Ενημέρωσης, παίζοντας πρώτη σε αρκετές ιστοσελίδες. Σύμφωνα με τις αναφορές του αγγλικού Τύπου, ο φοιτητής του πανεπιστημίου Oxford Brooks και γόνος εύπορης οικογένειας βρισκόταν στην Ελλάδα μαζί με φίλους του, δύο εκ των οποίων γιόρταζαν τα γενέθλιά τους και λίγες ώρες πριν το μοιραίο συμβάν διασκέδαζαν στη Μύκονο. Σε άλλο ελικόπτερο που ακολουθούσε επέβαινε ο πατέρας ενός εκ των νεαρών και, μόλις έγινε γνωστός ο θανάσιμος τραυματισμός, ζητήθηκε από τον πιλότο να τον μεταφέρει στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ολοι μαζί θα αναχωρούσαν με ιδιωτικό αεροσκάφος για την Αγγλία.