«Ξαφνικά, ένα πατίνι χωρίς φρένα, κάθετα περνώντας τον δρόμο, με δυο ανήλικους πάνω, θέλησε να πάει από το ένα πεζοδρόμιο στο άλλο κάθετα, διασχίζοντας τον δρόμο κάθετα, έναν δρόμο με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας. Και χωρίς φρένα ήρθε κι έσκασε επάνω μου. Έσκασε στον προφυλακτήρα, γύρισε το πατίνι τους, κι έπεσε ο ένας πάνω στην μία πόρτα και ο άλλος στην άλλη», ανέφερε ο οδηγός ταξί.
Το πατίνι έπεσε στην δεξιά πόρτα του συνοδηγού του ταξί, χωρίς ευτυχώς τα δυο παιδιά να τραυματιστούν σοβαρά. Ο πατέρας του, μιλώντας αποκλειστικά στο Live News περιγράφει τα όσα του είπε ο γιος του ότι συνέβησαν.
«Ήταν 12μιση η ώρα το βράδυ. Ο γιος μου πετάχτηκε από το πεζοδρόμιο που είναι από την παραλία και εντάξει, νύχτα ήταν, ήταν και παρκαρισμένα αυτοκίνητα εκεί στην άκρη στον δρόμο, το φανάρι το είδε αυτός από μακριά, όπως πάνε τώρα τα παιδιά, τώρα ξέρεις με τα πατίνια πώς τρέχουν, προσπάθησε να το προλάβει. Όταν έφτασε στο φανάρι αυτό έγινε κόκκινο για τους πεζούς, το είδε από μακριά ο ταξιτζής που άναψε πράσινο και δεν σταμάτησε. Έφυγε κανονικά. Και μετά το παιδί έπεσε επάνω του», είπε ο πατέρας του 14χρονου.
Τα «σπασμένα»
Και τώρα, ξεκινά ο Γολγοθάς. Ποιος θα αποζημιώσει για τις ζημιές; Η τροχαία που έφτασε στο σημείο συγκέντρωσε στοιχεία και καταθέσεις… με τον οδηγό του ταξί και την ασφαλιστική του να ψάχνουν την…βελόνα στα άχυρα.
«Κόπηκε ο προφυλακτήρας κάτω χαμηλά και βαθούλωσαν οι δύο πόρτες του συνοδηγού και η πίσω και ο μασπιές κάτω έσπασε. Κανονικά χρειάζονται να μπουν καινούρια όλα γιατί το αμάξι είναι καινούργιο, έχει μια εβδομάδα τώρα που δεν μπορώ να δουλέψω, αλλά όχλησα τους υπεύθυνους της εταιρείας, άκρη δεν έβγαλα, δεν υπάρχει κάτι άλλο να κάνω. Πάμε μετά με νομική οδό», είπε ο οδηγός ταξί.
Από την πλευρά της και η οικογένεια του 14χρονου που οδηγούσε το πατίνι, δεν δείχνει να προτίθεται να βοηθήσει στο να βρεθεί μια λύση.
«Λίγο την πόρτα του συνοδηγού μπροστά κι έχει «πληγώσει» την πόρτα πίσω στο χερούλι του συνοδηγού πάλι. Και λέω εγώ, ευτυχώς, λέω εγώ, που γλίτωσε το παιδί μου, δεν χτύπησε, πρώτο και δεύτερο εγώ τώρα εγώ, άμα ζητάς εσύ, και λέει «η αντιπροσωπεία, λέει, θέλει λέει, μπορεί να σου βγάλει λέει, να μου βγάλει λέει πέντε – έξι χιλιάρικα». «Τι λέτε» λέω. Πέντε – έξι χιλιάρικα κάνει όλο όλο το αυτοκίνητο λέω να το αγοράσεις. Ας κάνει δικαστήριο. Τι να πω εγώ;», είπε ο πατέρας του 14χρονου.
Ο οδηγός του ταξί μη μπορώντας να κάνει διαφορετικά, καθώς πρέπει να ξαναδουλέψει, αναγκάστηκε να ξεκινήσει μόνος του την επισκευή του ταξί, ελπίζοντας, κάποια στιγμή, να βρει την άκρη του νήματος και να καταφέρει να αποζημιωθεί.
Ηλεκτρικά πατίνια: Τι προβλέπει η νομοθεσία – Οι ποινές
Αυξητική τάση συνεχίζουν και έχουν τα τροχαία που σημειώνονται με
ηλεκτρικά πατίνια, με ειδικούς να εξηγούν στο eleftherostypos.gr πως οι μετακινήσεις με οχήματα μικροκινητικότητας πρέπει να γίνονται σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Τα ηλεκτρικά πατίνια και γενικά τα «πράσινα» μέσα που τείνουν να χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότεροι πολίτες, ναι μεν έχουν πολλαπλά οφέλη ειδικά μέσα στις πόλεις – καθώς μπορεί να αποφευχθεί η χρήση του αυτοκινήτου, η κίνηση κ.ο.κ. – ωστόσο μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά ατυχήματα που σε πολλές των περιπτώσεων να καταλήξουν μοιραία δεδομένου ότι ο χρήστης κινείται επί της ουσίας ως πεζός.
Τι προβλέπει όμως η νομοθεσία; Για το σύνολο των οχημάτων μικροκινητικότητας ορίζεται ως ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας τα 25 χλμ/ώρα, ενώ απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε οδούς όπου το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των αυτοκίνητων οχημάτων υπερβαίνει τα 50 χλμ/ώρα.
Σε περίπτωση υπέρβασης του ορίου ταχύτητας, ο οδηγός τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ και όποιος το θέτει σε κυκλοφορία με διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ. Σε οδηγό ΕΠΗΟ, ο οποίος υπερβαίνει τα 35 χλμ/ώρα το πρόστιμο θα πηγαίνει στα 100 ευρώ και για όποιον το θέτει σε κυκλοφορία στα 200 ευρώ, ενώ όποιος κυκλοφορεί με αντίστοιχο όχημα σε οδούς όπου αναπτύσσονται ταχύτητες άνω των 50χλμ /ωρα τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Τι προβλέπει η νομοθεσία
Πιο συγκεκριμένα, το 2021, με το νόμο 4784, τροποποιήθηκαν διατάξεις του ΚΟΚ και εισήχθη ένας νέος όρος για κατηγορία οχήματος, τα Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα. Σε αυτά τα οχήματα περιλαμβάνονται τα ηλεκτρικά πατίνια, τα ηλεκτρικά τροχοπέδιλα, οι ηλεκτρικές τροχοσανίδες, τα hoverboard, καθώς και τα ηλεκτροκίνητα αμαξίδια για άτομα με αναπηρία.
Με τον εν λόγω νόμο ορίσθηκαν κανόνες που αφορούν στην εισαγωγή και τις τεχνικές προδιαγραφές των οχημάτων αυτών, την κυκλοφορία, αλλά και τις διοικητικές κυρώσεις που επιβάλλονται στις περιπτώσεις που ο οδηγός δε συμμορφώνεται με τον ΚΟΚ.
Ειδικότερα:
-Η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι τα 25 χλμ./ώρα. Ανεξάρτητα πόσο ισχυρό είναι ένα ηλεκτρικό πατίνι, ο χρήστης πρέπει να συμμορφώνεται με το συγκεκριμένο όριο.
-Οι χρήστες ηλεκτρικών πατινιών και λοιπών ΕΠΗΟ δεν επιτρέπεται να κινούνται σε οδούς που έχουν όριο ταχύτητας πάνω από 50 χλμ./ώρα. Έτσι, τα ηλεκτρικά πατίνια απαγορεύεται να κινούνται σε επαρχιακές οδούς, στις μεγάλες λεωφόρους, σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας.
-Οι χρήστες απαγορεύεται να έχουν ακουστικά στα αυτιά τους και φυσικά να μιλάνε στο κινητό τηλέφωνο, παρά μόνο με ανοικτή ακρόαση.
-Απαγορεύεται η μεταφορά δεύτερου ατόμου.
-Αν η μέγιστη ταχύτητά τους είναι 6χλμ/ώρα θεωρούνται και κυκλοφορούν ως πεζοί και επιτρέπεται η οδήγηση τους σε άτομα άνω των 12 ετών.
-Αν έχουν ταχύτητα από 6 έως 25 χλμ/ώρα θεωρούνται και κυκλοφορούν ως ποδήλατα. Επιτρέπεται η οδήγησή τους από 15 ετών και άνω.
-Αν υπάρχουν ποδηλατοδρόμοι υποχρεούνται να κινούνται στους ποδηλατοδρόμους. Διαφορετικά, οι οδηγοί υποχρεούνται να χρησιμοποιούν το δεξί άκρο του οδοστρώματος.
-Την νύκτα είναι υποχρεωτική η χρήση ειδικού αντανακλαστικού γιλέκου.
-Πρέπει να είναι εφοδιασμένα με κουδούνι, λευκό ή κίτρινο φως μπροστά και κόκκινο αντανακλαστικό φως πίσω.
-Οι οδηγοί τους πρέπει να φορούν κράνος.
-Σε χώρους που κυκλοφορούν πεζοί, οι οδηγοί των ΕΠΗΟ υποχρεούνται να κινούνται με ταχύτητα ανάλογη των πεζών και να τους παραχωρούν προτεραιότητα.
-Όταν δημιουργείται εμπόδιο ή κίνδυνος οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να οδηγούν τα ηλεκτρικά οχήματα βαδίζοντας.