Αλλωστε, πριν από δύο χρόνια το Eleftherostypos.gr είχε αναδείξει το θέμα με αφορμή τη διέλευση πατινιού στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, με ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 100 χιλιόμετρα την ώρα (!), όταν το όριο για τα οχήματα στη συγκεκριμένη κεντρική οδική αρτηρία είναι 90 χιλιόμετρα την ώρα!
Με μπλε βερμούδα, κοντομάνικη μπλούζα και με σακίδιο στην πλάτη, αλλά χωρίς καθρέπτες, κράνος και επιγονατίδες, ο… γκαζιάρης οδηγός κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες για να διατηρήσει την ισορροπία του πάνω στην μικρή επιφάνεια του πατινιού.
Κίναρος: Δώρο στην κυρά Ρηνιώ αυτό που τόσο ήθελε - Απόκτησε ένα γαϊδουράκι
Παρ’ όλα αυτά, χωρίς δεύτερη σκέψη προσπερνούσε από τη μεσαία και τη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας ό,τι αυτοκίνητο ή φορτηγό έβρισκε μπροστά του! Κάθε φορά που το πατίνι έπεφτε σε λακκούβα, ο οδηγός «χοροπηδούσε» και τραντάζονταν ολόκληρος. Η απερισκεψία και η ανοησία του θα μπορούσαν να είχαν μετατραπεί σε τραγωδία. Διότι, αν τελικά έχανε την ισορροπία του και σέρνονταν στο οδόστρωμα για μέτρα, πιθανότατα θα έχανε τη ζωή του, αλλά θα μπορούσε να προκαλέσει και σοβαρό τροχαίο δυστύχημα, καθώς τα οχήματα στο συγκεκριμένο δρόμο κινούνται με μεγάλη ταχύτητα.
Εκτοτε, η κατάσταση με τα πατίνια στην πόλη επιδεινώνεται μέρα με τη μέρα. Σήμερα, ο Δήμος Θεσσαλονίκης συγκαλεί σύσκεψη με τη συμμετοχή εκπροσώπων από τις έξι εταιρίες ενοικίασης πατινιών που δραστηριοποιούνται στο πολεοδομικό συγκρότημα. «Θα κάνουμε και μια ακόμα διαβούλευση. Θα βάλουμε όλα τα πράματα κάτω να τα συζητήσουμε, προκειμένου να προχωρήσουμε σε μια συμφωνία κυρίων, διότι αυτό που συμβαίνει πλέον στη πόλη μας δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο», δήλωσε στον city 106,1, ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας Θεσσαλονίκης, Κώστας Τσιαπακίδης. «Η παραβατικότητα των πατινιών έχει ξεπεράσει και το ‘κόκκινο’. Θα πρέπει να μπει ένα πλαίσιο και για αυτό το λόγο θα κάνουμε και μια κανονιστική για το τι πρέπει να κάνει ο καθένας και τι υποχρεώσεις έχει. Και από την πλευρά του ο δήμος θα προσπαθήσει να βρει και χώρους να δώσει με το ανάλογο αντίτιμο στις εταιρίες, όπου εκεί θα παρκάρουν τα πατίνια», προσέθεσε. Μάλιστα, άφησε να εννοηθεί ότι η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης κρατάει ανοικτό το ενδεχόμενο να προχωρά σε κατασχέσεις των παράνομα σταθμευμένων πατινιών, αν δεν υπάρξει συμμόρφωση των εταιριών και των χρηστών. Επίσης, ο αντιδήμαρχος υπενθύμισε με νόημα την περίπτωση του Ηρακλείου Κρήτης, ο δήμος του οποίου είχε απαγορεύσει τη χρήση πατινιών από το 2019 έως το 2021, οπότε ψηφίστηκε ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα (ΕΠΗΟ), δηλαδή ηλεκτρικά πατίνια, τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skate boards) και αυτοεξισορροπούμενα οχήματα (όπως Segway). «Με απόφαση δημοτικού συμβουλίου τα καταργείς και ας πάνε στα ευρωπαϊκά δικαστήρια ή όπου θέλουν», τόνισε με έμφαση.
Υπενθυμίζεται ότι ο νόμος του 2021 προβλέπει ότι τα οχήματα που αναπτύσσουν μικρή ταχύτητα (έως 6 χλμ./ώρα), παραπλήσια δηλαδή με την ταχύτητα του πεζού, κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί. Τα ΕΠΗΟ που αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χλμ./ώρα λογίζονται ως ποδήλατα και κυκλοφορούν όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα. Κατά τη νύχτα, οι οδηγοί των ποδηλάτων και των ΕΠΗΟ υποχρεούνται να φορούν ορατό αντανακλαστικό εξοπλισμό.
Ειδήσεις σήμερα
Φωτιά στον Βαρνάβα: Η στιγμή που η πύρινη λαίλαπα παραλίγο να κάψει το συνεργείο του OPEN