Συγκεκριμένα, το λεωφορείο είχε αγοραστεί το 1962. Φέρει πλαίσιο Mercedes, ενώ το αμάξωμά του διαμορφώθηκε στις εγκαταστάσεις της ΒΙΑΜΑΞ, στην Αθήνα. Εως το 2000 -δηλαδή για 38 ολόκληρα χρόνια!- εκτελούσε δρομολόγια του ΚΤΕΛ Ημαθίας. Πηγαινόφερνε κόσμο από τη Βέροια προς τα γύρω χωριά ή ακόμη και προς τη Θεσσαλονίκη. Ομως, με την πάροδο του χρόνου, το λεωφορείο άρχισε να γερνάει.
Τα ανταλλακτικά του ήταν δύσκολο να βρεθούν, η συντήρησή του γινόταν όλο και πιο δαπανηρή και η τεχνολογία του άρχισε να υστερεί σε σχέση με τα νεότερα μοντέλα. Τελικά, το 2000, ήρθε η στιγμή που αποσύρθηκε από την ενεργή υπηρεσία. Σχεδόν 24 χρόνια αργότερα εντοπίστηκε από τους υπεύθυνους του σταθμού ΚΤΕΛ «Μακεδονία» εγκαταλελειμμένο σε μία μάντρα. Εφερε ακόμη την ένδειξη «Βέροια» στην ενημερωτική πινακίδα του, ψηλά, πάνω από τη θέση του οδηγού. Ο πρόεδρος του σταθμού ΚΤΕΛ «Μακεδονία», Ιωάννης Λάμπρου, είχε την ιδέα να το ανακατασκευάσει και να το μετατρέψει σε έκθεμα.
«Απαιτήθηκαν πολλοί οικονομικοί πόροι. Για πέντε μήνες το λεωφορείο βρισκόταν σε ειδικό συνεργείο της Θεσσαλονίκης. Ξηλώθηκε σχεδόν όλο. Εμεινε μόνο με το σκελετό. Συντηρήθηκε, ξαναβάφτηκε, μπήκαν και πάλι καθίσματα, βρέθηκαν τα απαραίτητα ανταλλακτικά και εγκαταστάθηκαν δίκτυα. Εγινε και πάλι λειτουργικό. Θα το τοποθετήσουμε στην είσοδο του σταθμού, για να το θαυμάζουν οι ταξιδιώτες. Για να θυμούνται οι παλιοί τα λεωφορεία που χρησιμοποιούσαν και ήταν χωρίς κλιματισμό, και ενδεχομένως και χωρίς καλοριφέρ. Αλλά και για να μαθαίνουν οι νέοι με ποια οχήματα εκτελούνταν οι μεταφορές πριν από αρκετά χρόνια», είπε στον «Ε.Τ.» ο κ. Λάμπρου, προσθέτοντας πως το μότο της πρωτοβουλίας συνοψίζεται στη φράση «Ταξιδεύουμε μαζί! Είτε στο χρόνο είτε με το ΚΤΕΛ».
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ
«Φανταστείτε τους ανθρώπους που ταξίδεψαν με αυτό το λεωφορείο: μαθητές, εργαζόμενοι, οικογένειες. Τις συζητήσεις που έλαβαν χώρα, τις ιστορίες που μοιράστηκαν, τα όνειρα που χτίστηκαν. Αυτό το λεωφορείο δεν ήταν απλά ένα μέσο μεταφοράς, αλλά ένας κοινός χώρος, όπου άνθρωποι από διαφορετικά υπόβαθρα συναντιούνταν και συνδέονταν. Σύντομα, οι ταξιδιώτες του σταθμού θα μπορούν να περιηγηθούν στο εσωτερικό του λεωφορείου, να αγγίξουν τα καθίσματα, να νιώσουν την ατμόσφαιρα μιας άλλης εποχής, μιας εποχής πιο απλής, πιο ρομαντικής, ίσως και πιο ανθρώπινης», λέει ο κ. Λάμπρου.
Καφετζού στα Μέγαρα: Πώς έφαγαν από ηλικιωμένο 850.000 ευρώ - «Βρέθηκα μπλεγμένος για ένα οικόπεδο»
Πρόσθεσε, δε, ότι περιμετρικά του ανακατασκευασμένου λεωφορείου θα τοποθετηθούν ενημερωτικές πινακίδες σχετικά με την ιστορία του, ενώ σε οθόνη τηλεόρασης θα προβάλλεται και σχετικό βίντεο. Μάλιστα, τις επόμενες μέρες αναμένεται και η πινακίδα κυκλοφορίας του. Φυσικά, ως ιστορικού οχήματος.
ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕΙ…
Το λεωφορείο μπορεί να κινηθεί στους δρόμους και ενδεχομένως, αν χρειαστεί, να μεταβεί σε κάποιο χωριό ή πόλη, πάντα όμως με σκοπό να εκτεθεί και να είναι επισκέψιμο. «Οσοι πολίτες το είχαν δει κατά τη μεταφορά του ή κατά την πρόσφατη δοκιμαστική τοποθέτησή του στο σταθμό, έβγαζαν φωτογραφίες μαζί του ή θυμούνταν τις παλιές εποχές, όταν στους δρόμους κυκλοφορούσαν τέτοια οχήματα. Μάλιστα, ρωτούσαν αν είχε χρησιμοποιηθεί σε κάποια ταινία του παλιού ελληνικού κινηματογράφου», είπε ο πρόεδρος του σταθμού και κάλεσε τους ταξιδιώτες του «Μακεδονία» να επισκεφθούν το λεωφορείο-μουσείο και να αφήσουν τον εαυτό τους να ταξιδέψει σε μια άλλη εποχή. «Να ακούσουν τις ιστορίες που ψιθυρίζει κάθε γωνιά του. Να νιώσουν τη ζεστασιά του παρελθόντος και να εκτιμήσουν την ομορφιά της απλότητας», κατέληξε.
Ειδήσεις σήμερα
Μητσοτάκης από Βρυξέλλες: Οι ελληνικές προτεραιότητες αποτυπώνονται στο κείμενο στρατηγικής της Ε.Ε.
Ύδρα: Εντοπίστηκαν ίχνη από κροτίδες στην παραλία κοντά στην οποία ξέσπασε η φωτιά
Πρίγκιπας Χάρι: Συγκλόνισε με τα όσα εξομολογήθηκε για την Νταϊάνα
Ισπανία: Νεκρές γαζέλες μετά από μουσικό φεστιβάλ- Τις επηρέασε ο ήχος
Προ των πυλών νέες ανατιμήσεις στις σοκολάτες – Πενταπλασιάστηκαν οι τιμές του κακάο