Με έρευνα του διαπίστωσε έλλειψη συγκεκριμένου κανονιστικού πλαισίου, η οποία επιτρέπει στους Δήμους να αποφασίζουν την παραχώρηση σχολικών κτιρίων, κυρίως κατά τη διάρκεια εκτός σχολικού έτους, για την πραγματοποίηση εκδηλώσεων που αν και δεν συνάδουν με την κατά προορισμό χρήση του σχολικού κτιρίου. Ωστόσο, δεν απαγορεύονται ρητά.
Μάλιστα, με έγγραφό του προς τους υπουργούς Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Εσωτερικών, σχετικά με την ΚΥΑ του 2021 που αφορά τη χρήση των σχολικών κτιρίων με τρόπο που να συνάδει με την κατά προορισμό χρήση των συγκεκριμένων κτιρίων. Ειδικότερα από τη διερεύνηση συναφών αναφορών, η Αρχή διαπίστωσε ότι οι Δήμοι παραχωρούν τα σχολικά κτίρια –κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες- για την πραγματοποίηση μουσικών εκδηλώσεων που δεν συνάδουν με το χώρο της εκπαίδευσης. Κάποια κοινά χαρακτηριστικά τους αποτελούν η λήξη των εκδηλώσεων τις πρώτες πρωινές ώρες, η πρόκληση όχλησης και ηχορύπανσης στους κατοίκους, η ρύπανση και υποβάθμιση της ποιότητας ζωής στις περιοχές γύρω από τα σχολεία, οι φθορές των σχολικών κτιρίων, κ.ά.,
Η Αρχή επισήμανε ότι από την ισχύουσα νομοθεσία προκύπτει με σαφήνεια ότι οι Δήμοι δύνανται να διαθέτουν τα σχολικά κτίρια για εκδηλώσεις κοινού ενδιαφέροντος και για χρήσεις κοινής ωφέλειας και ότι «…Ως εκδηλώσεις νοούνται οι πάσης φύσεως εκθέσεις, διαλέξεις και πολιτιστικές παραστάσεις και δρώμενα…». Άλλωστε, η πρόθεση του νομοθέτη να διατίθενται τα σχολικά κτίρια αποκλειστικά για τις ανωτέρω χρήσεις προκύπτει και από το γεγονός ότι ακόμα και αυτά που δεν στεγάζουν δημόσια σχολεία μπορούν να διατίθενται μόνο για άλλες χρήσεις κοινής ωφέλειας.
Η Ανεξάρτητη Αρχή, τόνισε την αναγκαιότητα ρύθμισης των επιμέρους θεμάτων που αφορούν στην παραχώρηση των σχολικών κτιρίων για την πραγματοποίηση εκδηλώσεων με σαφή καθορισμό των όρων και των προϋποθέσεων παραχώρησης, για τα χρονικά διαστήματα εκτός του ωρολογίου διδακτικού προγράμματος και εκτός της σχολικής χρονιάς, του χαρακτήρα των εκδηλώσεων που μπορεί να διοργανώνονται, των ωρών παραχώρησης, του χαρακτήρα των τρίτων φορέων με τους οποίους δύναται να συνεργάζεται η σχολική μονάδα για τη διοργάνωση εκδηλώσεων, αλλά και των φορέων που διοργανώνουν εκδηλώσεις για λογαριασμό τρίτων και άλλα συναφή ζητήματα.