Η νέα δυνατότητα, που θα λειτουργήσει βάσει του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, δίνεται για τους μαθητές της φετινής Γ’ Γυμνασίου που θα φοιτούν στα πρότυπα σχολεία που θα επιλεγούν από το υπουργείο Παιδείας και θα έχουν την ευκαιρία να επιλέξουν έναν εναλλακτικό δρόμο από αυτόν των πανελλαδικών εξετάσεων. Οι πρώτοι που θα λάβουν το ΙΒ από δημόσιο πρότυπο σχολείο θα είναι οι απόφοιτοι του 2028.
Η εφαρμογή του ΙΒ, αν και αφορά μια εξαγγελία δεκαετιών, δεν κατάφερε να πραγματοποιηθεί ποτέ στα δημόσια σχολεία, καθώς πρόκειται για ένα απαιτητικό πρόγραμμα, αρκετά μακριά από τη λογική του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Στις διάφορες του από το ελληνικό σχολικό πρόγραμμα είναι η διαφορετική προσέγγιση σε μαθήματα, σε αξιολόγηση μαθητών, αλλά και επίτευξη μαθησιακών στόχων, καθώς επιμένει περισσότερο στην απόκτηση δεξιοτήτων, έναν στόχο που παλεύει να κατακτήσει και το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Στην Ελλάδα, το πρόγραμμα λειτουργεί σε ιδιωτικά σχολεία εδώ και πολλά χρόνια και το επιλέγουν μαθητές, έναντι υψηλού αντιτίμου, που θέλουν να διεκδικήσουν μια θέση σε ξένα πανεπιστήμια χωρίς να περάσουν από τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων.
Ο αριθμός των μαθητών που το επιλέγει είναι πολύ περιορισμένος, καθώς υπολογίζεται ότι δεν ξεπερνάει τα 1.000 άτομα, όμως πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο ενισχύει το διεθνές προφίλ του σχολείου που το παρέχει.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Ελεύθερη απόψε η διέλευση, λόγω των εορταστικών εκδηλώσεων
Πέραν από τη διεκδίκηση μιας θέσης σε ξένα πανεπιστήμια που αναγνωρίζουν το εν λόγω δίπλωμα, το IB αποτελεί και εναλλακτικό εισιτήριο για την εισαγωγή σε μη κρατικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα.
Ο υπουργός Παιδείας βρέθηκε στη Γενεύη για να συζητήσει με τον γενικό διευθυντή Olli-Pekka Heinonen και στελέχη του Οργανισμού σχετικά με την εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου (IB) σε δημόσια σχολεία της χώρας μας, ανοίγοντας τον δρόμο σε μία ακόμα επιλογή για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου.
«Το ΙΒ είναι ένα απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών που βοηθά τους μαθητές να αναπτύξουν κριτική σκέψη, καθώς και δεξιότητες ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων. Αναγνωρίζεται από πανεπιστήμια και ακαδημαϊκά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο και εφαρμόζεται σε περίπου 6.000 σχολεία σε 150 χώρες. Από αυτά, τα μισά σχεδόν είναι δημόσια. Η πρώτη εισήγηση εισαγωγής του στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έγινε στα μέσα της δεκαετίας του ’90. Τρεις δεκαετίες αργότερα, η εισήγηση αυτή θα γίνει πραγματικότητα», ανέφερε ο υπουργός σε σχετική ανάρτησή του.
Πρόγραμμα μαθημάτων αποκλειστικά στα αγγλικά
Σημειώνεται ότι οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο διετές πρόγραμμα ΙΒ πρέπει να είναι ειδικά εκπαιδευμένοι στο ξενόγλωσσο πρόγραμμα των μαθημάτων, το οποίο γίνεται αποκλειστικά στα αγγλικά, κάτι που απαιτεί τη στελέχωση του τμήματος ΙΒ στα πρότυπα σχολεία ιδιαίτερα απαιτητική και με αυξημένα προσόντα από τους εκπαιδευτικούς.
Ο ΙΒΟ είναι ο οργανισμός που εγκρίνει τα προγράμματα. Ο International Baccalaureate Organization (IBO) είναι ένας μη κερδοσκοπικός εκπαιδευτικός οργανισμός που ιδρύθηκε το 1968 στη Γενεύη της Ελβετίας. Παρέχει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών για μαθητές ηλικίας 3 έως 19 ετών και είναι ο αρμόδιος οργανισμός για την έγκριση του προγράμματος από κάθε σχολείο, καθώς και της αξιολόγησής του κάθε πέντε χρόνια.
Ειδήσεις σήμερα
Αγία Βαρβάρα: Γιατί είναι προστάτιδα του πυροβολικού – Η ζωή και τα θαύματα της