«Είναι πιθανόν να έχουμε χαμηλότερες βαθμολογίες από πέρσι, αυτή είναι η τάση που διαφαίνεται», σημείωσε στον «Ε.Τ.» ο καθηγητής Μαθηματικών του φροντιστηριακού ομίλου Αξία, Αλέξης Σιμόπουλος.
Οπως σημειώνει ο εκπαιδευτικός, τα φετινά θέματα στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι του 2ου και του 4ου επιστημονικού πεδίου ήταν απαιτητικά και θα δυσκολέψουν ακόμα και τους καλούς μαθητές. «Η τάση διαφαίνεται ελαφρώς πτωτική σε σχέση με πέρσι και είναι πιθανόν να δούμε χαμηλές επιδόσεις από πέρσι, ιδίως από τους υποψηφίους του 4ου επιστημονικού πεδίου», συνεχίζει ο κ. Σιμόπουλος.
Υστερα από μια επεισοδιακή έναρξη, με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας να βρίσκεται στο στόχαστρο από την επιστημονική ένωση των φιλολόγων, όπου σε ένα ερώτημα η χρήση ενός ρήματος κρίθηκε γλωσσικά λανθασμένη, τα σχόλια των εκπαιδευτικών εστίασαν χθες στις διατυπώσεις και το περιεχόμενο των θεμάτων.
Σύμφωνα με τον κ. Σιμόπουλο, τα θέματα των Μαθηματικών ήταν σαφώς διατυπωμένα, με τη δυσκολία για τους υποψηφίους να έγκειται στους υπολογισμούς που απαιτούσαν τα ερωτήματα. Αντίστοιχη ήταν και η θέση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, η οποία έκανε λόγο για σαφή θέματα, σημειώνοντας ότι το ερώτημα Δ4 είναι αυτό που θα καθορίσει τους αριστούχους στις φετινές επιδόσεις. Υπενθυμίζεται ότι πέρσι οι επιδόσεις των υποψηφίων του 2ου επιστημονικού πεδίου ήταν καλές στα Μαθηματικά, ενώ ελαφρώς μειωμένο ήταν και το ποσοστό των υποψηφίων στο 4ο επιστημονικό πεδίο που έγραψαν κάτω από τη βάση.
Για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών (στο οποίο εξετάζονται οι υποψήφιοι του 1ου επιστημονικού πεδίου), η επιλογή του Θουκυδίδη στο άγνωστο κείμενο κρίθηκε ως απαιτητική για τους υποψηφίους, χωρίς όμως στο σύνολό του το διαγώνισμα να κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις. «Ως προς τη διατύπωση, ήταν σαφής και δεν υπήρχαν ερωτήσεις που να μπερδέψουν τους μαθητές. Το γνωστό κείμενο ήταν αναμενόμενο και τα θέματα σαφή και καλοδιατυπωμένα. Υπήρχε η διαβάθμιση της δυσκολίας ανά ερώτημα, το οποίο θα ξεχωρίσει τους καλά προετοιμασμένους μαθητές, με το πιο απαιτητικό σημείο να είναι οι νοηματικές ερωτήσεις από το κείμενο του Θουκυδίδη και όχι τόσο το κομμάτι που κλήθηκαν να μεταφράσουν οι υποψήφιοι», αναφέρει στον «Ε.Τ.» η κ. Χριστίνα Δημακοπούλου, φιλόλογος στον φροντιστηριακό όμιλο Αξία. Σημειώνεται ότι πέρσι οι επιδόσεις στο εν λόγω μάθημα ήταν καλές, με τους αριστούχους να υπερδιπλασιάζονται.
Στο μάθημα της Βιολογίας (στο οποίο εξετάστηκαν οι υποψήφιοι του 3ου επιστημονικού πεδίου) τα θέματα κρίθηκαν ως διαβαθμισμένης δυσκολίας. «Το Γ1 θέμα ήταν ένα πολύ πρωτότυπο ερώτημα, το οποίο δεν έχουμε ξαναδεί στις πανελλαδικές εξετάσεις, το έχουμε όμως δουλέψει σε ασκήσεις. Υπήρχε διαβάθμιση στη δυσκολία των θεμάτων, ώστε να ξεχωρίσουν οι καλοί μαθητές. Ισως αρκετά παιδιά να δυσκολεύτηκαν με τη διαχείριση του χρόνου τους, καθώς το διαγώνισμα ήταν μεγάλο και κάποια ερωτήματα ήθελαν ιδιαίτερη προσοχή», σημειώνει η κ. Ηρώ Κατσαμά, καθηγήτρια Βιολογίας στον φροντιστηριακό όμιλο Αξία. Στο μάθημα της Βιολογίας, πέρσι, οι επιδόσεις των υποψηφίων διεύρυναν την ψαλίδα μεταξύ καλών και χαμηλών επιδόσεων, με αύξηση των αριστούχων, αλλά και αύξηση των υποψηφίων που έγραψαν κάτω από τη βάση.
Η εξεταστική διαδικασία συνεχίζεται αύριο Πέμπτη με τα μαθήματα των Λατινικών, της Χημείας και της Πληροφορικής.
ΔΟΑΤΑΠ
180.000 αναγνωρίσεις στην πλατφόρμα
Εν τω μεταξύ, από χθες τέθηκε σε παραγωγική λειτουργία και παραδόθηκε στο κοινό η διαλειτουργικότητα του ΔΟΑΤΑΠ με την πλατφόρμα ptyxia.gov.gr. Συνολικά αναρτήθηκαν 180.000 ολοκληρωμένες πράξεις αναγνώρισης του ΔΙΚΑΤΣΑ/ΔΟΑΤΑΠ που αφορούν την περίοδο των τελευταίων 35 ετών.
Πλέον ο κάτοχος πράξης αναγνώρισης μπορεί να εκδίδει πιστοποιητικό με όλα τα στοιχεία της πράξης αναγνώρισης, με μοναδικό κωδικό επαλήθευσης και προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα του gov.gr, που εξασφαλίζει τη γνησιότητα του εγγράφου.
Με αυτόν τον τρόπο οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να το αποστείλουν ηλεκτρονικά, αλλά και να το εκτυπώσουν, ώστε να το καταθέσουν έγχαρτα. Η διαλειτουργικότητα αυτή θα οδηγήσει σε μείωση χιλιάδων εργατοωρών τόσο στον ΔΟΑΤΑΠ όσο και στις υπηρεσίες του Δημοσίου, αλλά και για τους ίδιους τους ενδιαφερομένους. Ενδεικτικά, μόνον το 2023 εκδόθηκαν από τον ΔΟΑΤΑΠ 5.027 βεβαιώσεις γνησιότητας, που αφορούσαν σε 9.450 πράξεις αναγνώρισης, κατόπιν αιτήματος φορέων, κυρίως του Δημοσίου και του ΑΣΕΠ.
Υπενθυμίζεται ότι μέσω του ptyxia.gov.gr είναι επίσης διαθέσιμοι τίτλοι σπουδών 20 πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της χώρας.