Μετά από τρία χρόνια, η Διεθνής Ολυμπιάδα έγινε διά ζώσης, με τους έξι Ελληνες μαθητές που εκπροσώπησαν τη χώρα να προέρχονται από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Δράμα, Ιωάννινα και Αγρίνιο. Ο «E.T.» μίλησε με τους μαθητές που πέτυχαν να ξεχωρίσουν ανάμεσα σε άλλα παιδιά από 104 χώρες, φέρνοντας την Ελλάδα στην 26η θέση στον διεθνή διαγωνισμό.
Ο Πρόδρομος Φωτιάδης, μαθητής Β’ Λυκείου από τη Δράμα, έχει πλούσιο ιστορικό συμμετοχής σε διαγωνισμούς μαθηματικών.
«Συμμετείχα στη Γ’ Γυμνασίου και στην Α’ Λυκείου στη Βαλκανιάδα και στη Διεθνή Ολυμπιάδα, όμως φέτος ήμουν πολύ χαρούμενος γιατί για πρώτη φορά πραγματοποιήσαμε ένα ταξίδι. Τις προηγούμενες χρονιές δίναμε τις εξετάσεις μέσα από έναν υπολογιστή», αναφέρει στον «Ε.Τ.».
Ο Πρόδρομος κατέκτησε ένα από τα δύο αργυρά μετάλλια, ύστερα από μεγάλη προετοιμασία και πολλές ώρες διαβάσματος. «Δεν διάβαζα μόνο για το διαγωνισμό, αλλά και γιατί μου αρέσουν τα μαθηματικά. Οποτε είχα ελεύθερο χρόνο, τον αφιέρωνα σε αυτό. Ακόμα και 4 με 5 ώρες την ημέρα», περιγράφει.
Ο στόχος του είναι να συνεχίσει να ασχολείται με τα μαθηματικά. Θέλει να καταφέρει να λάβει μέρος και στους διαγωνισμούς που θα γίνουν την επόμενη χρονιά, με στόχο να πετύχει μία θέση στην ελληνική αποστολή για τη Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα.
«Με ενδιαφέρει πολύ να ασχοληθώ με την έρευνα στα θεωρητικά μαθηματικά. Στόχος μου είναι να περάσω στο τμήμα Μαθηματικών, μάλλον Αθήνα, και σκέφτομαι να κάνω ένα μεταπτυχιακό στο εξωτερικό», αναφέρει.
Ο Παναγιώτης Λιάμπας από τη Θεσσαλονίκη έφερε το δεύτερο αργυρό μετάλλιο για την ελληνική ομάδα. Απόλαυσε και ο ίδιος το ταξίδι με την ελληνική ομάδα στο Οσλο της Νορβηγίας, καθώς τα προηγούμενα χρόνια οι αποκλεισμοί του κορονοϊού δεν επέτρεπαν μετακινήσεις.
Λιμάνι Αντιρρίου: Προσάραξη φορτηγού πλοίου - Δεν έχει αναφέρθηκε κάποιος τραυματισμός ή εισροή υδάτων
«Από το Δημοτικό ασχολούμουν με διαγωνισμούς μαθηματικών. Συμμετείχε και ο αδελφός μου παλιότερα, επομένως ήξερα τι να κάνω. Η εμπειρία ήταν πολύ ωραία, καθώς ήταν το πρώτο μου ταξίδι και μπόρεσα να δω καινούργια πράγματα και να γνωρίσω νέα άτομα», αναφέρει.
Η απόκτηση ενός μεταλλίου είναι ένα σημαντικό προσόν για τους μαθητές που θέλουν να διεκδικήσουν μία θέση σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού, πολύ σημαντικότερη από μια καλή επίδοση στις Πανελλαδικές. Ο Παναγιώτης Λιάμπας θέλει να εκμεταλλευτεί τη συγκεκριμένη διάκριση. «Θα σκεφτόμουν να διεκδικήσω μία θέση σε ένα πανεπιστήμιο του εξωτερικού, όπως το ΜΙΤ. Με ενδιαφέρει να σπουδάσω σε πολυτεχνική σχολή, όμως ξέρω ότι τα μαθηματικά παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο για τις σπουδές μου», καταλήγει.
Η ελληνική ομάδα πέτυχε στο σύνολό της τις εξής διακρίσεις: Ο Πρόδρομος Φωτιάδης και ο Παναγιώτης Λιάμπας έλαβαν το αργυρό μετάλλιο, οι Ορέστης Λιγνός, Εμμανουήλ Πετράκης και Γιώργος Τζαχρήστας το χάλκινο μετάλλιο και ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Εύφημη Μνεία. Ως ομάδα πέτυχαν την υψηλότερη βαθμολογία συνολικά που έχει πετύχει ελληνική αποστολή.
«Είναι σημαντικό να δείξουμε το έργο αυτών των παιδιών, που έχουν ελάχιστα κίνητρα για τη συμμετοχή τους και το κάνουν από την αγάπη τους για τα μαθηματικά», εξηγεί στον «Ε.Τ.» ο γενικός γραμματέας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, Γιάννης Τυρλής.
«Τα παιδιά που συμμετέχουν σε αυτούς τους διαγωνισμούς συνήθως καταγράφουν αξιόλογη πορεία. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης, που τώρα βρίσκεται στο ΜΙΤ, έχει συμμετάσχει στους διαγωνισμούς. Για τα πανεπιστήμια του εξωτερικού, ένα μετάλλιο σε αυτές τις ολυμπιάδες είναι ένα σημαντικό απόκτημα», συνεχίζει.
Αρχηγός της ελληνικής αποστολής ήταν ο πρόεδρος της Επιτροπής Διαγωνισμών, ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Ανάργυρος Φελλούρης, και υπαρχηγός ο διδάκτωρ Μαθηματικών, Σιλουανός Μπραζιτίκος.
Οι μαθητές αυτοί αναδείχθηκαν όπως κάθε χρόνο μέσα από τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό στα Μαθηματικά που διοργανώνει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, στην πρώτη φάση του οποίου συμμετείχαν 25.000 μαθητές από όλη την Ελλάδα.
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία προετοιμάζει και υποστηρίζει τις προσπάθειες αυτών των μαθητών, πάντα σε εθελοντική βάση, στο πλαίσιο των στόχων της για την αναβάθμιση της μαθηματικής παιδείας και εκπαίδευσης στη χώρα, ενώ αρωγός σε αυτήν την προσπάθεια είναι και το υπουργείο Παιδείας.
«Οι καλές επιδόσεις των μαθητών μας στο διαγωνισμό μας κάνει να ελπίζουμε ότι του χρόνου θα έχουμε μία ακόμα πιο δυνατή ομάδα. Φέτος, η ομάδα μας είχε μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου, επομένως του χρόνου, αν συμμετέχουν οι ίδιοι μαθητές, μπορούμε να διεκδικήσουμε περισσότερες διακρίσεις», αναφέρει ο κ. Τυρλής.