Οι δυνατότητες και οι προοπτικές του οχήματος είναι απεριόριστες. Ηδη στις ΗΠΑ τα αυτόνομα οχήματα εκτελούν εργασίες τελικής διανομής προϊόντων και δεν αποκλείεται στο -όχι και τόσο μακρινό- μέλλον, τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ που θα παραγγέλνονται διαδικτυακά να παραδίδονται στην πολυκατοικία του πελάτη με τέτοιου είδους οχήματα. Παράλληλα, μπορεί να βρουν εφαρμογή και σε εταιρίες logistics ή να αντικαταστήσουν τους οδηγούς σε μεγάλα φορτηγά ή νταλίκες!
Το συγκεκριμένο όχημα αγοράστηκε από το ΕΚΕΤΑ πριν από δύο χρόνια στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου «Οδυσσέας». Κατασκευάστηκε από την αμερικανική Polaris Ranger και εξοπλίστηκε από ισπανική εταιρία. Είναι ηλεκτροκίνητο και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 50 χιλιομέτρων την ώρα. «Σκοπός του έργου ήταν η δημιουργία μεθόδων για αυτόνομη οδήγηση», πρόσθεσε ο κ. Γιακουμής, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι μπορεί το hardware να έχει αγοραστεί, αλλά σε ό,τι αφορά το λογισμικό που κινεί αυτόνομα το όχημα, αυτό είναι προϊόν της ερευνητικής δουλειάς των στελεχών του ΕΚΕΤΑ.
Αρχικά, στο όχημα τοποθετήθηκαν πέντε αισθητήρες Laser Scanner και μία κάμερα βάθους/εικόνας. «Στους αισθητήρες και την κάμερα έχουμε αναπτύξει δικό μας λογισμικό, το οποίο μας δίνει συγκεκριμένα δεδομένα και στην ουσία αναπαριστά το φυσικό περιβάλλον και το δρόμο που βρίσκεται το όχημα», υπογράμμισε. Στη συνέχεια, η επεξεργασία των δεδομένων από τους πέντε αισθητήρες και την κάμερα γίνεται από συστοιχία ηλεκτρονικών υπολογιστών που βρίσκονται ακριβώς πίσω από τους δύο επιβάτες. Αμέσως μετά, αρχίζει το τρίτο και τελευταίο στάδιο που αφορά την αυτόνομη οδήγηση του οχήματος.
«Μέχρι στιγμής το όχημα κινείται εντός των εγκαταστάσεων του ΕΚΕΤΑ. Δεν έχει την άδεια για να κυκλοφορεί στους δημόσιους δρόμους. Η κίνησή του εντός του ΕΚΕΤΑ γίνεται αποκλειστικά για ερευνητικούς σκοπούς», είπε ο κ. Γιακουμής. Σε ό,τι αφορά το μέλλον του προγράμματος είπε ότι η έρευνα συνεχίζεται με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του λογισμικού και τη βελτίωση των δυνατοτήτων του οχήματος. Ερωτηθείς για τα οχήματα TESLA, τα οποία ήδη κυκλοφορούν και τους ελληνικούς δρόμους, ο κ. Γιακουμής απάντησε ότι πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα. «Η συγκεκριμένη αυτοκινητοβιομηχανία έχει διαθέσει στην αγορά οχήματα που κινούνται αυτόνομα. Η δική μας δουλειά έχει να κάνει με την έρευνα. Χτίζουμε στο μέλλον και ανοίγουμε ορίζοντες πάνω στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης», είπε.
Κρήτη: Τρεις καταγγελίες για ενδοοικογενειακή βία - Το βαρύ παρελθόν του 33χρονου Γάλλου [βίντεο]
Να σημειωθεί ότι την ομάδα που «τρέχει» το πρότζεκτ αποτελούν και οι: Κοσμάς Τσιάκας (βοηθός έρευνας ΕΚΕΤΑ-ΙΠΤΗΛ), Δημήτριος Αλεξίου (βοηθός έρευνας ΕΚΕΤΑ-ΙΠΤΗΛ) και Δημήτρης Τζοβάρας (ερευνητής Α’ Βαθμίδας ΕΚΕΤΑ-ΙΠΤΗΛ, πρόεδρος ΕΚΕΤΑ).
Ειδήσεις σήμερα
ΑΝΑΛΥΣΗ-Σουδάν: Το άγριο παρασκήνιο πίσω από τον εμφύλιο
Εκλογές 2023 – Κυριάκος Μητσοτάκης: Πρόγραμμα, Επικρατείας και περιοδείες στο φουλ
ΕΝΦΙΑ: Πότε ξεκινούν οι πληρωμές – Πώς θα πληρωθούν σε 10 δόσεις