Διαδικασία
Στο διαδικαστικό κομμάτι, ο επιβάτης θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί την πιστωτική/χρεωστική του κάρτα αλλά και το κινητό του τηλέφωνο που έχει ενσωματωμένη την κάρτα του μέσω σχετικής εφαρμογής, όπως κάνει σήμερα με το εισιτήριο ή την κάρτα πολλαπλών διαδρομών, περνώντας την από την μπάρα εισόδου και το ακυρωτικό μηχάνημα. Οι πύλες θα ανοίγουν αυτόματα και το ποσό των κομίστρων -ανάλογα με τις διαδρομές που θα κάνει- θα αφαιρείται στο τέλος της ημέρας με την επιλογή μάλιστα της οικονομικότερης λύσης που προσφέρεται στο σύστημα από τα εκπτωτικά προγράμματα του ΟΑΣΑ (π.χ. 2 διαδρομές 2,30 ευρώ αντί για δύο μονά εισιτήρια των 1,20 δηλαδή 2,40 ευρώ).
Οι τύποι κομίστρου που θα ενταχθούν στην εφαρμογή θα αφορoύν όλα τα εισιτήρια (αστικά και αεροδρομίου) και δεν θα βάλουν σε… παύση το ισχύον σύστημα, το οποίο θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά για όσους επιβάτες επιθυμούν να βγάζουν ηλεκτρονικό εισιτήριο ή κάρτα πολλαπλών διαδρομών.
Παράλληλα, οι νέες εφαρμογές αναβάθμισης του ΑΣΣΚ επιτρέπουν τη χρήση τραπεζικών καρτών και κινητών συσκευών, για τις μετακινήσεις με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αρμοδιότητας ΟΑΣΑ (Μετρό, Τραμ, Λεωφορεία, Τρόλεϊ) και παρέχουν στο σύστημα τη δυνατότητα υποστήριξης MaaS (Mobility as a Service), για διασύνδεση με εφαρμογές συνεργατών κινητικότητας όπως ταξί, ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά ποδήλατα, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρίες, κ.τ.λ.
Οφέλη
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, με την εφαρμογή της χρήσης τραπεζικών καρτών για την επιβίβαση στα ΜΜΜ, το επιβατικό κοινό δεν θα χρειάζεται:
Καφετζού στα Μέγαρα: Πώς έφαγαν από ηλικιωμένο 850.000 ευρώ - «Βρέθηκα μπλεγμένος για ένα οικόπεδο»
* Να προμηθευτεί εισιτήριο μέσω των εκδοτηρίων ή των εκδοτικών μηχανημάτων (ΑΜΕΚ).
* Να γνωρίζει τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξει το κατάλληλο. Το σύστημα θα έχει τη δυνατότητα να αναλύσει τα δεδομένα μετακίνησης και η χρέωση στην τραπεζική κάρτα θα είναι ανάλογη με τις διαδρομές, με επιλογή της βέλτιστης. Μια εξαιρετικά χρηστική λειτουργία για τους επιβάτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με το σύστημα μετακινήσεων της Αθήνας, όπως οι επισκέπτες από άλλες πόλεις και οι τουρίστες.
* Να αναζητήσει σημεία πώλησης προκειμένου να μετακινηθεί με τα ΜΜΜ.
Αναβάθμιση
«Ο ΟΑΣΑ με την τεχνολογική αναβάθμιση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου, προστίθεται στους ευρωπαϊκούς μητροπολιτικούς φορείς αστικών συγκοινωνιών (Λονδίνο, Λισαβόνα, Βρυξέλλες, κ.ά.) που έχουν εισάγει βέλτιστες πρακτικές των έξυπνων πόλεων. Η νέα προηγμένη εφαρμογή ανέπαφων συναλλαγών για κάθε επιβίβαση σε ΜΜΜ αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ, βελτιώνει σημαντικά την εμπειρία των επιβατών, καθώς δεν θα απαιτείται έκδοση εισιτηρίων, συμβάλλοντας θετικά στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα του Οργανισμού» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Γιώργος Σπηλιόπουλος.
«Σε μία εποχή που τεχνολογικά εξελίσσεται δυναμικά, η κατεύθυνση προς την ψηφιακή καινοτομία με εγχώρια προστιθέμενη αξία αποτελεί στρατηγική επιλογή της HST και της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, η οποία από το 2014 συμμετέχει σε ένα υψηλής τεχνολογίας έργο, συμβάλλοντας ενεργά στον ψηφιακό μετασχηματισμό των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Με την τεχνολογική αναβάθμιση του υφιστάμενου συστήματος, σε ένα από τα πλέον πιο σύγχρονα σε ευρωπαϊκό επίπεδο και «ανοιχτό» σύστημα συλλογής κομίστρου τεχνολογίας αιχμής, διευρύνεται το φάσμα των επιλογών μετακίνησης, βελτιώνοντας την ποιότητα και το επίπεδο εξυπηρέτησης που θα προσφέρεται στους επιβάτες που χρησιμοποιούν καθημερινά τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της HST ΑΕ Αλέξανδρος Καρυωτάκης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η υλοποίηση των νέων εφαρμογών, εντάσσεται στις ευρύτερες δράσεις του Ομίλου ΟΑΣΑ με την HST AE, για την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου με εγχώρια προστιθέμενη αξία.