Η διαδικασία
Στο διαδικαστικό κομμάτι, όταν το σύστημα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή, ο επιβάτης θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί την πιστωτική/χρεωστική του κάρτα, το smartwatch αλλά και το κινητό του τηλέφωνο που έχει ενσωματωμένη την κάρτα, όπως κάνει σήμερα με το εισιτήριο ή την κάρτα πολλαπλών διαδρομών, περνώντας την από την μπάρα εισόδου και το ακυρωτικό μηχάνημα. Οι πύλες θα ανοίγουν αυτόματα και το ποσό των κομίστρων – ανάλογα με τις διαδρομές που θα κάνει- θα αφαιρείται στο τέλος της ημέρας, με την επιλογή μάλιστα της οικονομικότερης λύσης που προσφέρεται στο σύστημα από τα εκπτωτικά προγράμματα του ΟΑΣΑ (π.χ. 2 διαδρομές 2,30 ευρώ αντί για δύο μονά εισιτήρια των 1,20, δηλαδή 2,40 ευρώ).
Διευκρινίζεται ότι έως τον Δεκέμβριο οι επιβάτες, εκτός από ATH.ENA Ticket ή ATH.ENA Card, μπορούν να χρησιμοποιούν τραπεζική κάρτα ή τις κάρτες στις ενεργοποιημένες συσκευές τους (smartphone ή smartwatch) για να επιβιβαστούν σε λεωφορεία ΜΟΝΟ των γραμμών Express του ΔΑΑ (Χ93, Χ95, Χ96, Χ97).
Αποδοχή
Πάντως, όπως επισημαίνουν πηγές από τον ΟΑΣΑ στον «Ελεύθερο Τύπο», παρότι το πρόγραμμα τρέχει ακόμα πιλοτικά, «οι επιβάτες φαίνεται να έχουν εναρμονιστεί πλήρως με τη νέα υπηρεσία και μάλιστα πολλοί εξ αυτών πληρώνουν με αυτόν τον τρόπο το αντίτιμο του εισιτηρίου τους».
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε έρευνα που είχε πραγματοποιήσει η Visa σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο για τις προτιμήσεις των Ελλήνων γύρω από τις ψηφιακές πληρωμές στα ΜΜΜ, 8 στους 10 επιβάτες είχαν δηλώσει πρόθυμοι να υιοθετήσουν ψηφιακές πληρωμές για πρόσβαση σε υπηρεσίες αστικής κινητικότητας.
Επίσης, 7 στα 10 άτομα δήλωσαν ότι θα χρησιμοποιούσαν συχνότερα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς εάν αυτή η υπηρεσία ήταν διαθέσιμη.
Αμαλιάδα: Χειροπέδες σε 35χρονο που κατηγορείται για παιδική πορνογραφία
Επισημαίνεται πως η νέα υπηρεσία προέκυψε στο πλαίσιο σύμβασης του ΟΑΣΑ με την Hellas Smart Ticket Α.Ε., θυγατρική της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, σε συνεργασία με την LG CNS και με την υποστήριξη της Visa και της NBG Pay.
Τα οφέλη για τον επιβάτη
Με την εφαρμογή της χρήσης τραπεζικών καρτών για την επιβίβαση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, το επιβατικό κοινό δεν θα χρειάζεται να προμηθευτεί εισιτήριο μέσω των εκδοτηρίων ή των εκδοτικών μηχανημάτων (ΑΜΕΚ), να γνωρίζει τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξει το κατάλληλο. Το σύστημα στην πλήρη ανάπτυξή του θα χρεώνει στον επιβάτη το πιο οικονομικό προϊόν κομίστρου, με βάση τις μετακινήσεις του.
Παράλληλα, δεν θα χρειάζεται να αναζητήσει σημεία πώλησης ή να περιμένει σε ουρές για την αγορά εισιτηρίου, προκειμένου να μετακινηθεί με τα ΜΜΜ.
Προκήρυξη διαγωνισμού για Wi-Fi στα λεωφορεία
Σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ΟΣΥ, όπως έκανε γνωστό ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Στέφανος Αγιάσογλου, μιλώντας στο ίδιο συνέδριο, στις αρχές του 2025 θα προκηρυχθεί από την Κοινωνία της Πληροφορίας ο διαγωνισμός για Wi-Fi εντός των οχημάτων, με ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου τα τέλη του 2026.
Υπενθυμίζεται ότι πέρσι τον Μάιο «έτρεξε» πιλοτικό πρόγραμμα Wi-Fi σε κάποιες λεωφορειακές γραμμές, ενώ κατά το παρελθόν είχαν γίνει και άλλες αντίστοιχες προσπάθειες.
Πιο συγκεκριμένα, προσπάθειες για την εγκατάσταση δικτύων ασύρματου Διαδικτύου στις συγκοινωνίες της Αθήνας ξεκίνησαν πριν από περίπου 13 χρόνια και μόνο για μικρά διαστήματα όπως το 2013, που είχαν ελεύθερη πρόσβαση στο Ιντερνετ οι επιβάτες σε κάποιους σταθμούς του μετρό και σε ορισμένες γραμμές λεωφορείων, οι οποίες ήταν πάλι όμως σε πιλοτική μορφή και μικρής χρονικής διάρκειας.