Πρόκειται για το κομμάτι του φράχτη που αρχίζει από το χωριό Πέπλο και καταλήγει στο Δέλτα του Εβρου. Εχει μήκος 27 χιλιόμετρα, ύψος 5,5 μέτρα, θεμέλια έξι (!) μέτρα, δώδεκα φυλάκια και… 60 πόρτες.
Η… ντρίμπλα
«Οταν πηγαίνουμε τους τουρίστες για ξενάγηση και βαρκάδα στο Δέλτα του Εβρου, αναγκαστικά μπαίνουμε από το χωριό Φέρες σε χωματόδρομο και κινούμαστε με το λεωφορείο νότια. Στην ουσία πρόκειται για ένα ανάχωμα του ποταμού, το οποίο χρησιμοποιείται και ως χωματόδρομος. Για περίπου τρία χιλιόμετρα, το λεωφορείο κινείται παράλληλα και ακριβώς δίπλα από το φράχτη. Οι τουρίστες στρέφουν το κεφάλι τους και τον χαζεύουν», εξήγησε στον «Ε.Τ.» ο ξεναγός της περιοχής, Αντώνης Ιωαννίδης.
Διευκρίνισε ότι σε καμία περίπτωση το λεωφορείο δεν μπορεί να πραγματοποιήσει στάση, καθώς απαγορεύεται ρητά. «Οπως, άλλωστε, και η φωτογράφηση. Το λεωφορείο κινείται σε ΖΑΠ, που ελέγχεται από το στρατό», είπε. Και τόνισε ότι όλοι δηλώνουν εντυπωσιασμένοι από τη σιδερένια επιβλητική κατασκευή. «Μέσα στο λεωφορείο σχολιάζουν το φράχτη. Αλλά όχι αρνητικά. Ούτε γίνεται αναφορά στη μεταναστευτική κρίση του 2020 και όλα όσα διαδραματίστηκαν και στη συγκεκριμένη περιοχή», πρόσθεσε.
Ειδική άδεια
Η μετάβαση στο Δέλτα του Εβρου και η αναγκαστική διέλευση από το σημείο του φράχτη γίνεται μετά από ειδική άδεια. «Για τους Ελληνες, η διαδικασία είναι πιο εύκολη και μπορούν να μεταβούν ακόμη και χωρίς άδεια. Ομως, για τους αλλοδαπούς η κατάσταση είναι διαφορετική. Πρέπει μία εβδομάδα πριν την επίσκεψη να έχουμε στείλει στις αρμόδιες Αρχές όλα τα στοιχεία των ξένων τουριστών», ξεκαθάρισε.
Βέβαια, ο φράχτης μπορεί να αποκτά όλο και μεγαλύτερη… τουριστική ζήτηση, αλλά η πρόσβαση και η διέλευση από δίπλα του εξαρτάται από τα… καιρικά φαινόμενα. «Ο δρόμος από τον οποίο διέρχεται το τουριστικό λεωφορείο είναι στην ουσία ένα ανάχωμα του Εβρου. Ενας χωματόδρομος γεμάτος λακκούβες στον οποίο αγκομαχούν ακόμη και τα στρατιωτικά οχήματα. Επομένως, όταν βρέχει, όλη η περιοχή μετατρέπεται σε βούρκο και γενικά η πρόσβαση καθίσταται εξαιρετικά δύσκολη. Αυτός είναι και ο λόγος που στο πρόγραμμα ξένων τουριστών δεν εντάσσουμε ξενάγηση στο Δέλτα, διότι κανείς δεν ξέρει αν θα το επιτρέπει ο καιρός. Οι Ελληνες τουρίστες είναι πιο ευέλικτοι και με μεγαλύτερη κατανόηση. Ετσι, τους λες με άνεση ότι η εκδρομή στο Δέλτα και το φράχτη ματαιώνεται λόγω… κακοτράχαλου δρόμου», κατέληξε.
Επέκταση
Μετρό Θεσσαλονίκης: «Μία στα 100.000 χρόνια η πιθανότητα αστοχίας του συστήματος»
Υπενθυμίζεται ότι ήδη κατασκευάζεται η πρώτη φάση επέκτασης του φράχτη, μήκους 35 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 100 εκατομμυρίων ευρώ, που θα είναι έτοιμος σε ένα χρόνο, ενώ η δεύτερη φάση έχει συνολικό μήκος 140 χιλιομέτρων, ορίζοντα υλοποίησης τριών χρόνων και εξετάζεται η πιθανότητα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης.
Εργασίες επέκτασης
Το έργο περιλαμβάνει:
* νέο τεχνητό εμπόδιο ύψους πέντε μέτρων και βάθους έξι μέτρων
* κατασκευή επτά αντιβαλλιστικών παρατηρητηρίων
* διαμόρφωση οδών επιτήρησης και συντήρησης των εμποδίων
* κατασκευή θυροφραγμάτων
* κατασκευή νέου κτιρίου 300 τ.μ. για τον εξοπλισμό φύλαξης συνόρων και
* βελτίωση υφιστάμενων κτιριακών και λοιπών υποδομών στην ευρύτερη περιοχή του έργου
Ειδήσεις σήμερα
Μάριος Παπαγεωργίου: Απολογούνται το Σάββατο οι δύο συλληφθέντες για τη δολοφονία του
Καλλιθέα: Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους ο οδηγός που παρέσυρε και σκότωσε τη 12χρονη