Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ελεύθερου Τύπου», η οδική ασφάλεια είναι ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης, η οποία επιχειρεί μέσα από παράλληλες δράσεις να μειώσει τα ποσοστά των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων. Στο πλαίσιο αυτό, αποφασίστηκε να τοποθετηθούν περισσότερες κάμερες σε σημεία που η Τροχαία θα υποδείξει, στα οποία σύμφωνα με τα στατιστικά καταγράφονται συχνές συγκρούσεις.
Οι κάμερες, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, θα μπορούσαν να λειτουργήσουν αποτρεπτικά για τους ασυνείδητους οδηγούς, δεδομένου ότι αφού θα καταγράφουν συμβάντα, δύσκολα θα επιχειρούνται παραβιάσεις όπως STOP, ερυθρού σηματοδότη κ.λπ.
Σημαντικό, φυσικά, κεφάλαιο αποτελεί και η νέα φουρνιά οδηγών που θα βγει στους δρόμους να έχει εκπαιδευτεί κατάλληλα, έτσι ώστε να μην αναπτύξει τη στρεβλή φιλοσοφία που δυστυχώς ακόμα υπάρχει σε μερίδα οδηγών. Ειδικότερα, η Κυβερνητική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας έδωσε το «πράσινο φως» για το νέο εγχειρίδιο των υποψήφιων οδηγών, ενώ επισημάνθηκε η ανάγκη δημιουργίας νέου εγχειριδίου για ειδικές κατηγορίες υποψήφιων οδηγών. Περισσότερες λεπτομέρειες θα γίνουν γνωστές το επόμενο διάστημα. Ταυτόχρονα, η Επιτροπή εισηγήθηκε την αναβάθμιση του μαθήματος οδικής ασφάλειας σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, μετά την αξιολόγηση της τριετούς πορείας του εκπαιδευτικού προγράμματος.
Μητέρα Έμμας: «Ο πόνος έχει φυτρώσει στην καρδιά μας, έχουμε μάθει να ζούμε με αυτό»
Επίσης, αποφασίστηκε η συνεργασία των υπουργείων Εσωτερικών, Προστασίας του Πολίτη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την αστυνόμευση του νέου ΚΟΚ και την καθετοποιημένη ψηφιακή διαχείριση των παραβάσεων. Οι προτάσεις τους θα υλοποιηθούν από την Εκτελεστική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας. Τέλος, αποφασίστηκε η ίδρυση του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας, ως μονάδα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για τη συλλογή και ανακατάταξη των στοιχείων που απαιτούνται για την οδική ασφάλεια.
Με 30 χλμ. σε κατοικημένες περιοχές
Σε σχέση με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, συμφωνήθηκε η ολοκλήρωση της επεξεργασίας του και η εισαγωγή του σε δημόσια διαβούλευση να γίνει τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο, ώστε να εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή τον Οκτώβριο. Ανάμεσα στις αλλαγές που θα προβλέπονται συγκαταλέγονται και τροποποιήσεις στα όρια ταχύτητας. Με τον νέο ΚΟΚ θα προβλέπεται ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές στα 30 από 50 χλμ./ώρα, παρά τις ενστάσεις που φαίνεται να υπάρχουν από κάποιους δήμους. Ταυτόχρονα, πέριξ των σχολείων, οι οδηγοί θα έχουν όριο τα 20 χλμ./ώρα. ενώ αντίθετα θα αυξηθεί από τα 120 στα 130 χλμ./ώρα σε ορισμένους αυτοκινητόδρομους.
Παράλληλα, οι ποινές θα αφορούν κυρίως τον οδηγό και όχι το όχημα. Αυτό σημαίνει ότι θα εξακολουθούν να προβλέπονται χρηματικά πρόστιμα, αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης και βαθμοί ποινής στο point system, αλλά όχι αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας.
Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, υπό την προεδρία του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου, και συμμετείχαν ο υφυπουργός Εσωτερικών, Βασίλης Σπανάκης, ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Ανδρέας Νικολακόπουλος, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, ο γενικός γραμματέας Προστασίας του Πολίτη, Μάνος Λογοθέτης, και υπηρεσιακά στελέχη των υπουργείων.