Και αυτά, ενώ η πλευρά των 4 κατηγορουμένων τηρεί σιγήν ιχθύος, με τον βασικό κατηγορούμενο – ύπαρχο του πλοίου να φαίνεται -σύμφωνα με πληροφορίες- με απόλυτη ηρεμία να δηλώνει ότι «δεν τον άγγιξα».
Χθες το απόγευμα, σε χρόνο-ρεκόρ παραδόθηκε στο γραφείο του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, το 15σέλιδο πόρισμα της Ενορκης Διοικητής Εξέτασης που είχε διατάξει σχεδόν 40 ώρες πριν. Στα συμπεράσματα του πορίσματος που συνέταξαν στελέχη του Σώματος επιρρίπτουν ευθύνες σε τέσσερα στελέχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου:
– στον διοικητή του Α’ Λιμενικού Τμήματος του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά
– Στον βοηθό αξιωματικό φυλακής
– Στον οδηγό υπηρεσίας
– Στον υπαξιωματικό που είχε βάρδια και υποτίμησε το περιστατικό και ενώ θα έπρεπε να είναι στον καταπέλτη του «Blue Horizon», ήταν στα εκδοτήρια.
Εκτός του πειθαρχικού ελέγχου στον διοικητή του Α’ Λιμενικού Τμήματος, ο υπουργός Ναυτιλίας ζήτησε την απομάκρυνσή του, όπως και την απομάκρυνση του κεντρικού λιμενάρχη Πειραιά, χωρίς να αναφέρεται στην ΕΔΕ. «Ακόμη, ο κ. υπουργός έδωσε εντολή για την άμεση επιστροφή αποσπασμένων στελεχών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. από υπηρεσίες του ΥΝΑΝΠ στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, προς ενίσχυση της επιτήρησης και αστυνόμευσης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Σημειώνεται πως συνεχίζεται η διερεύνηση για ενδεχόμενες άλλες ευθύνες που σχετίζονται με τον απόπλου του πλοίου “Blue Horizon”», αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου.
Το αίτημα για στελέχωση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά ήταν στα συρτάρια του υπουργού από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων του, καθώς οι ελλείψεις στο μεγαλύτερο λιμεναρχείο της χώρας είναι μεγάλες.
Attica Group
Η χθεσινή μέρα όμως έφερε σημαντικές εξελίξεις και στην Attica Group, καθώς παραιτήθηκε ένα κορυφαίο στέλεχός της, ο διευθύνων σύμβουλος Σπυρίδων Πασχάλης, ο οποίος ήταν και πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας. «Αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα που είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί εντελώς άδικα και με τρόπο αδιανόητο η ζωή ενός νέου ανθρώπου, το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica Group εκφράζει την οδύνη του και απευθύνει τα ειλικρινή συλλυπητήρια και τη συγγνώμη του στην οικογένεια και τους φίλους του εκλιπόντος. Παράλληλα, και ανεξαρτήτως της δικαστικής διερεύνησης, δεσμευόμαστε ότι θα σταθούμε δίπλα στην οικογένεια του εκλιπόντος με κάθε τρόπο και με όλες μας τις δυνάμεις. Χάθηκε ένας νέος άνθρωπος και αυτό μας έχει στιγματίσει όλους βαθύτατα. Ξεκινά άμεσα με εγγύηση του Διοικητικού Συμβουλίου και των μετόχων διευρυμένη και σε βάθος έρευνα, με τη συνδρομή και ανεξάρτητων εξωτερικών συμβούλων, ώστε να διασφαλίσουμε ότι ποτέ ξανά δεν θα παραβιαστούν από κανέναν οι διαδικασίες και τα πρωτόκολλα του ομίλου μας. Δεσμευόμαστε επίσης ότι τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής θα αξιοποιηθούν για τις αναγκαίες τομές και αλλαγές, σε όποιο επίπεδο και με όποιον τρόπο χρειαστεί. Προς αυτή την κατεύθυνση, το Διοικητικό Συμβούλιο έκανε δεκτή την παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρίας», αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρίας – η πρώτη με ψήγματα ενσυναίσθησης, στο ύψος των γεγονότων.
«Λανθασμένη απόφαση»
Λίγες ώρες νωρίτερα, η εταιρία είχε δώσει κάποιες απαντήσεις στα δεκάδες ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα. Σχετικά με τον καπετάνιο, η εταιρία ανέφερε ότι «ο συγκεκριμένος πλοίαρχος είναι διπλωματούχος πλοίαρχος από το 2015. Υπηρετεί στην εταιρία μας 44 μήνες. Υπηρέτησε 41 μήνες ως ύπαρχος στην εταιρία, τους 39 από τους οποίους στο “Blue Horizon”. Από τον Ιούλιο του 2023 έχει αναλάβει καθήκοντα πλοιάρχου στο συγκεκριμένο πλοίο», και σχετικά με την απόφαση να ξεκινήσει το πλοίο, η εταιρία δήλωσε ότι «την ώρα που έδωσε την εντολή απόπλου δεν υπήρχε συμβάν στον καταπέλτη. Στη συνέχεια, αντελήφθη άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα από την κάμερα της γέφυρας. Ηταν λανθασμένες και η εκτίμηση και η απόφαση του πλοιάρχου, και μάλιστα έρχονται σε απόλυτη αντίθεση με την εκπαίδευση που έχει λάβει και την πάγια ναυτική πρακτική».
Σήμερα η κηδεία
Σήμερα στις 12:00 θα τελεστεί η κηδεία του Αντώνη στον Αγιο Νικόλαο Κρήτης. Την ίδια στιγμή, οι συγκεντρώσεις, μετά την Κρήτη και την Αθήνα, επεκτείνονται στη Σύρο και τη Σάμο, εκεί όπου η εταιρία θα δρομολογήσει ξανά το πλοίο μετά τις έντονες αντιδράσεις των Κρητικών.
Κακοκαιρία «Daniel»: Ανείπωτη τραγωδία στην καρδιά της Ελλάδας
Πυρκαγιές και πλημμύρες: 200 εκατ. ευρώ οι ζημιές για αγρότες, κτηνοτρόφους
Κακοκαιρία Daniel: Αγωνία για την υπερχείλιση του Πηνειού – Στο πόδι οι κάτοικοι