Πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο ιστιοφόρο στον κόσμο και το μεγαλύτερο στη Λατινική Αμερική. Το συγκεκριμένο σκάφος ξεκίνησε πριν από λίγο καιρό να κάνει το ταξίδι του στον γύρο του κόσμου και θα βρίσκεται στον Πειραιά έως την Τρίτη 2 Ιανουαρίου 2024.
Η «Πλωτή Περουβιανή Βιτρίνα» όπως το ονομάζουν χρησιμεύει όχι μόνο ως ζωντανή αίθουσα διδασκαλίας για τους ναυτικούς δοκίμους, αλλά και ως πολιτιστικός πρεσβευτής, προωθώντας τις ναυτικές γνώσεις και τις περουβιανές παραδόσεις παγκοσμίως. Το πλοίο, έχοντας προηγουμένως επισκεφθεί χώρες όπως Σιγκαπούρη, Ιαπωνία, Νότια Κορέα, Ινδία και Ιταλία, συνεχίζει το ταξίδι του για την προώθηση των διεθνών σχέσεων του Περού με άλλες χώρες.
Σε συνεργασία με το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό και τον Δήμο Πειραιά, η Πρεσβεία του Περού ξεκίνησε ήδη να διοργανώνει σειρά εκδηλώσεων, πολιτιστικών παρουσιάσεων και δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια επισκέψεων στο πλοίο. Θα συμμετάσχουν περίπου 100 δόκιμοι του περουβιανού ναυτικού, οι οποίοι θα εμπλακούν με την τοπική κοινότητα και θα γνωρίσουν την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας.
Το BAP UNION έφτασε στο λιμάνι του Πειραιά (Ακτή Ξαβέρη 296 έως 304) στις 30 Δεκεμβρίου στις 8:00 π.μ. Επιπλέον θα είναι καθημερινά ανοιχτό για επισκέψεις από το κοινό, παρουσιάζοντας περουβιανές πολιτιστικές και καλλιτεχνικές εκφράσεις.
Το ιστιοφόρο θα είναι ανοιχτό για το κοινό :
την Κυριακή 31.12, από τις 10:00 έως τις 17:30,
τη Δευτέρα 01.01.2024, από τις 10:00 έως τις 17:30 και
Φως στο Τούνελ για Αμαλιάδα: Οι καυτές αποκαλύψεις της Νικολούλη - Τι λέει ο πατέρας του Παναγιωτάκη
την Τρίτη 02.01. 2024, από τις 10:00 έως τις 13:00
Λίγα λόγια για το πλοίο
Για μεγάλο χρονικό διάστημα, το Περουβιανό Ναυτικό επιθυμούσε ένα πλοίο για την εκπαίδευση των δοκίμων του. Κατά συνέπεια, η κυβέρνηση του Περού θέσπισε το 1985 νόμο ο οποίος κήρυξε ως δημόσια ανάγκη το ναυτικό να διαθέτει αυτό το είδος πλοίου. Ωστόσο, λόγω της οικονομικής κρίσης χρέους και του υπερπληθωρισμού που υπέστη το Περού στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και αργότερα για λόγους περιορισμού των δημόσιων δαπανών, το έργο αναβλήθηκε.
Τελικά, το 2010 το έργο εγκρίθηκε και η κατασκευή του εγκρίθηκε. Το 2012 η κυβέρνηση του Περού ανακοίνωσε την απόφασή της να αναθέσει την κατασκευή του πλοίου στο ναυπηγείο Marine Industrial Services of Peru, γνωστό ως SIMA- σε συνεργασία με την κυβέρνηση της Ισπανίας. Η κυβέρνηση ονόμασε το πλοίο Union προς τιμήν μιας περουβιανής κορβέτας που έλαβε μέρος στο πρώτο στάδιο του πολέμου του Ειρηνικού το 1879-1883 ως μέρος μιας ναυτικής μοίρας υπό τη διοίκηση του Miguel Grau, ήρωα του περουβιανού ναυτικού.
Στις 8 Δεκεμβρίου 2012 ξεκίνησε η κατασκευή του Unión με μια τελετή τοποθέτησης της καρίνας παρουσία του προέδρου του Περού Ollanta Humala. Το κύτος ολοκληρώθηκε δύο χρόνια αργότερα και το πλοίο καθελκύστηκε στις 22 Δεκεμβρίου 2014.
Στις 27 Ιανουαρίου 2016 το BAP Unión τέθηκε σε λειτουργία σε μια επίσημη τελετή έπαρσης της σημαίας που πραγματοποιήθηκε στο κατάστρωμα του πλοίου με τη συμμετοχή του Προέδρου Ollanta Humala, του Υπουργού Άμυνας Jakke Valakivi και του Ναυάρχου Edmundo Deville, Διοικητή του Πολεμικού Ναυτικού. Ο Πλοίαρχος Gianfranco Polar Figari ορίστηκε ως ο πρώτος κυβερνήτης του πλοίου, ο οποίος πραγματοποίησε τις θαλάσσιες δοκιμές του πλοίου τον Ιούνιο του 2016.
Η πρώτη εκπαιδευτική κρουαζιέρα του BAP Unión στο εξωτερικό ξεκίνησε στις 27 Ιουλίου 2016.
Ως πλωτός πρεσβευτής που προωθεί το εμπορικό σήμα του περουβιανού έθνους, από το 2020 το πλοίο φέρει πανί με το λογότυπο του εμπορικού σήματος του Περού και επισκέπτεται εθνικά και διεθνή λιμάνια παρέχοντας πληροφορίες για τα εμβληματικά προϊόντα του Περού, όπως το pisco (απόσταγμα που παράγεται στις αμπελουργικές περιοχές του Περού και της Χιλής), τα σπαράγγια, τα μανταρίνια, η πάπρικα, ο γαύρος, μεταξύ άλλων- καθώς και για τους περουβιανούς τουριστικούς προορισμούς.