Ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής φέρνει σήμερα στο φως πληροφορίες από τις απαντήσεις που έδωσε ο προφυλακισμένος επιθεωρητής στον εφέτη ανακριτή, εκτός της κατάθεσης του απολογητικού του υπομνήματος στις 30 Μαρτίου. Ο προϊστάμενος Επιθεώρησης που έβγαζε τις βάρδιες και τοποθέτησε έναν άπειρο σταθμάρχη μόνο του στη νυχτερινή βάρδια της Λάρισας το τετραήμερο της Καθαράς Δευτέρας ισχυρίστηκε ότι αυτό δεν ήταν η εξαίρεση αλλά ο κανόνας.
Δήλωση-σοκ
Συγκεκριμένα, υποστήριξε ότι την ίδια περίοδο και σε άλλους σιδηροδρομικούς σταθμούς από τον Πειραιά μέχρι τη Θεσσαλονίκη τοποθετούνταν -όχι ενισχυτικοί αλλά μόνοι τους στη βάρδια- σταθμάρχες από τη λίστα των νεοπροσληφθέντων, που ήταν το ίδιο άπειροι με τον μοιραίο σταθμάρχη της Λάρισας. Συγκεκριμένα, αναφέρεται σε έξι σταθμούς στους οποίους τις βάρδιες έβγαζαν συνάδελφοί του επιθεωρητές. «Ολοι οι προϊστάμενοι Επιθεωρήσεων, ομόβαθμοί μου, κατόπιν εντολής της Διοίκησης χρησιμοποιούσαν όλους τους νέους συμβασιούχους σε βάρδιες μόνους τους, όπως στους σταθμούς Ρουφ, Αυλώνα, Αφίδνες, Τιθορέα, Πλατύ, Θεσσαλονίκη. Σημειώνω ότι όλοι οι πιστοποιημένοι συμβασιούχοι δουλεύουν μόνοι τους σε όλες τις βάρδιες σε όλη τη χώρα», φέρεται να έχει πει στην απολογία του ο Δ.Ν.
«Οι μηχανοδηγοί όφειλαν να σταματήσουν το τρένο»
Στην απολογία του ο επιθεωρητής απλώνει τη βεντάλια των ευθυνών για το τραγικό δυστύχημα και στο τριμελές πλήρωμα της επιβατικής αμαξοστοιχίας, τους δύο μηχανοδηγούς και τον προϊστάμενο, οι οποίοι, όπως λέει, όταν έφτασαν στην επίμαχη διαγώνιο και είδαν ότι μπαίνουν στη γραμμή καθόδου, έπρεπε να σταματήσουν το τρένο.
«Ο μηχανοδηγός της 62 έπρεπε και όφειλε με την αναγγελία του τηλεγραφήματος από τον σταθμάρχη, πριν από την αναχώρηση από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Λάρισας να κάνει εκφώνηση στο ραδιοτηλέφωνο ότι αναχωρεί από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Λάρισας, υπερβαίνει το κόκκινο φωτόσημο, κινείται στη γραμμή ανόδου, μέχρι το φωτόσημο Νέων Πόρων, πράγμα που δεν έκανε. Δεύτερον, πριν εισέλθει μέσω της διαγωνίου 118 στην κάθοδο, έπρεπε να σταματήσει την αμαξοστοιχία και να συνεννοηθεί με τον σταθμάρχη γιατί κινείται στην κάθοδο αφού δεν του έδωσε υπόδειγμα 1001. Γιατί, όταν κινείσαι στη γραμμή καθόδου, ο σταθμάρχης επιδίδει υπόδειγμα 1001. Τόσο οι δύο μηχανοδηγοί όσο και ο προϊστάμενος του τρένου έπρεπε να αντιληφθούν και να σταματήσουν πριν εισέλθουν στη γραμμή καθόδου», έχει πει ο Δ.Ν. σύμφωνα με πληροφορίες.
Η εισήγηση για επιπλέον βάρδιες και η εκτίμηση ότι ο Β.Σ. ήταν έτοιμος
Κατ’ επανάληψη ανέφερε στην απολογία του και το όνομα του διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ, Κωνσταντίνου Χρυσάγη, που σκοτώθηκε σε τροχαίο δυστύχημα με τη μοτοσικλέτα του στο Λαγονήσι στις 27 Μαρτίου. Στις 26/1/23 βρέθηκε -όπως ανέφερε- στα γραφεία του ΟΣΕ στην Αθήνα προκειμένου να συζητήσει με τον διευθυντή Κυκλοφορίας πώς θα διαμορφώνονταν οι βάρδιες από τον Φεβρουάριο. Ο Κωνσταντίνος Χρυσάγης, σύμφωνα με τον επιθεωρητή, πρότεινε να προστεθεί βάρδια στο Λιτόχωρο, να ανοίξει ο σταθμός Νέων Πόρων, που ήταν κλειστός έως τότε, και επίσης να προστεθεί βάρδια στον Παλαιοφάρσαλο και τον Βόλο.
Έλληνες μαθητές: Όλη ημέρα στο κινητό, αλλά χαμηλές ψηφιακές επιδόσεις
«Ενίσχυση»
«Η Λάρισα θα συνέχιζε 24ωρη λειτουργία με ενίσχυση στην πρωινή και την απογευματινή βάρδια και αυτό διότι στην πρωινή και την απογευματινή βάρδια είναι περισσότερα δρομολόγια. Αρα, έπρεπε να συμπεριληφθούν και οι νεοπροσληφθέντες, αφού με εντολή Χρυσάγη είχαν αυξηθεί οι βάρδιες. Κατόπιν των εντολών Χρυσάγη στο πρόγραμμα Φεβρουαρίου έβαλα τον Κ.Σ. στην Καλαμπάκα αρχικά και στη συνέχεια στους Νέους Πόρους», ανέφερε ο επιθεωρητής προσθέτοντας: «Στις 23/2/23 ακολούθησε μαθητεία-ενημέρωση νυχτερινή στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Λάρισας και αυτό γιατί έπρεπε να ενημερωθεί για τα νέα τηλεγραφήματα και τις νέες εγκυκλίους για να είναι έτοιμος για την επομένη που θα δουλέψει. Ακολούθως τοποθετήθηκε πέντε νυχτερινές βάρδιες μόνος του μέχρι και 28/2/23. Αρα, ήταν ο μόνος από όλους του νέους με την περισσότερη ενημέρωση-εμπειρία σε νυχτερινή βάρδια από τον Ιανουάριο και αυτό ήταν ένα παραπάνω κριτήριο για να τον τοποθετήσω νύχτα».
Κατά τον ίδιο, ο Β.Σ. ήταν έτοιμος να αναλάβει τη βάρδια. «Θεώρησα εν όψει του ότι ήταν πιστοποιημένος σε όλα (δεν έκανα εγώ την πιστοποίηση) και το ότι δήλωσε έτοιμος έχοντας και κάποιες επιπλέον ώρες το καλοκαίρι του 2022 και στο τέλος Ιανουαρίου 2023, σε συνδυασμό με το ότι μιλάμε για έναν απλό χειρισμό στον πίνακα, ότι είναι έτοιμος να ξεκινήσει», επεσήμανε.
Πώς δικαιολόγησε την αναρρωτική άδεια 30 ημερών
Ο επιθεωρητής ρωτήθηκε από τον δικαστικό λειτουργό και για την πολυσυζητημένη αναρρωτική άδεια 30 ημερών που ζήτησε μετά το δυστύχημα από γιατρό του Νοσοκομείου Βόλου, προκαλώντας ΕΔΕ στο νοσηλευτικό ίδρυμα. Οπως ισχυρίστηκε, είχε ένα τροχαίο ατύχημα πριν από 15 χρόνια ύστερα από το οποίο τοποθετήθηκαν λάμες στο γόνατό του, με αποτέλεσμα να έχει πόνους στη μέση, αφόρητους, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Η επίσκεψη στο νοσοκομείο έγινε στο πλαίσιο άλγους, σε συνδυασμό με το άγχος, την ταραχή και τη θλίψη στην οποία περιήλθα», φέρεται να είπε στην απολογία του.
Ευθύνες για το δυστύχημα επέρριψε, επίσης, στον προηγούμενο -έμπειρο- σταθμάρχη Κ.Π., που έφυγε νωρίτερα, επισημαίνοντας ότι αν παρέμενε στον σταθμό και εξασφάλιζε την προηγούμενη αμαξοστοιχία θα είχε επαναφέρει τα κλειδιά στη σωστή θέση και δεν θα εκινείτο στη συνέχεια η αμαξοστοιχία Intercity 62 στη γραμμή καθόδου.
Ειδήσεις σήμερα
Το πιο σκανδαλώδες διαζύγιο των εποχών – Ζευγάρι χωρίζει μετά από 5 χρόνια γάμου και 2 παιδιά