Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, η αύξηση των επιδοτήσεων τα τελευταία 4 χρόνια είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των δρομολογίων και των γραμμών στα άγονα νησιά των Κυκλάδων, χειμώνα-καλοκαίρι, και σε κάποιες περιπτώσεις στην εξυπηρέτησή τους με νέα πιο σύγχρονα πλοία.
Το γεγονός αυτό έδωσε στους κατοίκους των νησιών περισσότερες ευκαιρίες συγκοινωνίας και εμπορίου, ενώ αύξησε το τουριστικό προϊόν, κάτι εμφανές όχι μόνο από τα στατιστικά στοιχεία της ακτοπλοϊκής επιβατικής κίνησης, αλλά και από τα στοιχεία της οικοδομικής δραστηριότητας, των κρατήσεων στη διαμονή, των νέων επενδύσεων στον ξενοδοχειακό κλάδο και στο χώρο της εστίασης κ.ο.κ.
Πάγιο αίτημα των νησιωτών είναι, εκτός από τη σταθερή σύνδεση με την ηπειρωτική Ελλάδα, και η ουσιαστική σύνδεση των νησιών μεταξύ τους. Είναι χαρακτηριστικά όσα ανέφερε πρόσφατα ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννης Ρούσσος, για την κατάσταση που επικρατεί στις εμπορικές μεταφορές ανάμεσα στις Κυκλάδες, όταν είναι σχεδόν αδύνατο να μεταφερθούν πέτρες για οικοδομικές εργασίες από τη Σίφνο και τη Σέριφο στη Νάξο χωρίς την ενδιάμεση στάση στον Πειραιά, αυξάνοντας το κόστος και τη χρονική καθυστέρηση.
Γι’ αυτό, όπως ανέφερε, η έλλειψη ικανών συνδέσεων ανάγκασε το Επιμελητήριο να γίνει απολύτως ψηφιακό ήδη από το 2008.
Τα βήματα, ωστόσο, που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία τέσσερα χρόνια οδήγησαν σε σημαντική αύξηση της ενδονησιωτικής συγκοινωνίας, με μικρότερα σε μέγεθος πλοία, η οποία δεν είχε παρατηρηθεί τόσο έντονα τα τελευταία χρόνια. Σήμερα όλο και περισσότεροι νησιώτες αλλά και επισκέπτες μετακινούνται, επικοινωνούν και εμπορεύονται με διπλανά τους μικρά νησιά και όχι τόσο με το κέντρο, είτε αυτό είναι ένα μεγάλο νησί είτε ο Πειραιάς. Στο σύνολό τους σχεδόν τα λεγόμενα άγονα νησιά δεν έχουν άλλη μορφή συγκοινωνιακής σύνδεσης πλην της ακτοπλοϊκής (δεν έχουν αεροδρόμια).
«Το υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής στηρίζει έμπρακτα και καθημερινά τους νησιώτες όλων των άγονων νησιών. Από τα 90 εκατ. €, που ήταν ο ετήσιος προϋπολογισμός όλων των άγονων γραμμών της χώρας μέχρι το 2019, το υπουργείο Ναυτιλίας, με τη στήριξη της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, αύξησε το ετήσιο ποσό στα 130 εκατ. € το 2020, ενώ από το 2021 έως σήμερα ο ετήσιος προϋπολογισμός είναι στα 138 εκατ. €κατ’ έτος», ανέφερε σε πρόσφατο μήνυμά του ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Βαγγέλης Κυριαζόπουλος.
Δεκάδες έργα σε μικρά και μεγάλα λιμάνια
Δεκάδες έργα σε λιμενικές υποδομές έχουν ήδη ολοκληρωθεί δίνοντας ουσιαστικές αναπτυξιακές προοπτικές. Μερικά από αυτά είναι:
– Το PORTO CARRAS γίνεται νέος προορισμός για τη διεθνή πολυτελή κρουαζιέρα, αφού η λιμενική εγκατάσταση PORTO CARRAS MARINA S.A. έλαβε την πιστοποίηση ασφαλείας ISPS για να υποδέχεται και να φιλοξενεί μεγάλα θαλαμηγά σκάφη και κρουαζιερόπλοια. Τα κρηπιδώματα της μαρίνας εξυπηρετούν θαλαμηγούς έως 60 μέτρα με βύθισμα 4-6 μέτρα, και πλέον προστίθεται η οριοθέτηση αγκυροβολίου σε απόσταση 750 μέτρων από την είσοδο της μαρίνας, ώστε να εξυπηρετούνται τα διεθνή κρουαζιερόπλοια χωρίς περιορισμό μήκους ή/και βυθίσματος.
Μαρκόπουλο: Βίντεο ντοκουμέντο από τις κινήσεις των δραστών λίγο πριν τη δολοφονία του 5χρονου
– Κεντρικό Λιμάνι Κέρκυρας: Κατασκευάζεται μία σύγχρονη υποδομή που θα διαθέτει 80 θέσεις ελλιμενισμού για την εξυπηρέτηση σκαφών έως 25 μέτρων και των πληρωμάτων, με άμεση και εύκολη πρόσβαση στο ιστορικό κέντρο της πόλης. Παράλληλα, σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται και η διαδικασία αξιοποίησης της χωροθετημένης μαρίνας από το 2008.
– Λιμάνι Πάρου: Εργασίες επισκευής και αποκατάστασης ζημιών στην Παροικιά της Πάρου για ασφαλή πρόσδεση πλοίων.
– Λιμάνι Λέρου: Υπεγράφη Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και Δήμου Λέρου προκειμένου να πραγματοποιηθεί το έργο «Επισκευή ράμπας πρυμνοδέτησης πλοίων μόλου λιμένα Λακκίου Λέρου», προϋπολογισμού 120.000€.
ΠΙΝΑΚΑΣ: Επιδοτήσεις άγονων γραμμών στην Περιφερειακή Ενότητα Κυκλάδων
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
2018: 25.266.224,17€
2019: 25.330.873,03€
2020: 34.668.010,39€
2021: 30.782.263,01€
2022: 31.759.302,21€
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
2023: 35.448.262,24€
Ειδήσεις σήμερα
Γιώργος Καραϊβάζ: Οι νέες συλλήψεις που έρχονται και το συμβόλαιο θανάτου
Συντάξεις: Σενάριο για επιστροφή των αναδρομικών από Δώρα και άδειες στους συνταξιούχους