Συγκεκριμένα, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας προτείνει -μεταξύ άλλων- τη λύση της «υιοθεσίας» δασικής περιοχής. Ο πρόεδρος του Τμήματος Δασολογίας, Επιστημών Ξύλου και Σχεδιασμού, καθηγητής Ιωάννης Παπαδόπουλος σε συνέντευξη στο palmosev.gr τόνισε ότι τα δάση της Βόρειας Εύβοιας έχουν κυρίαρχο είδος τη χαλέπιο πεύκη, η οποία αναγεννιέται με φυσικό τρόπο. Δεν χρειάζεται καμία απολύτως παρέμβαση σε ό,τι αφορά την αλλαγή του δασοπονικού είδους. «Για να επιτευχθεί αυτό, θα χρειαστεί οπωσδήποτε να γίνουν έγκαιρα αντιπλημμυρικά έργα προστασίας του εδάφους, ώστε να μην ξεπλυθεί το μητρικό έδαφος από έντονη βροχόπτωση κι αποκαλυφθεί το πέτρωμα. Σε μια τέτοια περίπτωση δεν θα μπορεί να φυτρώσει κάτι άλλο. Παράλληλα, θα πρέπει να απαγορευτεί η βόσκηση για τουλάχιστον μία πενταετία στην περιοχή γιατί από φέτος κιόλας από τα κουκουνάρια και τους σπόρους που έχουν πέσει στο έδαφος θα αρχίσουν να φυτρώνουν τα αρτίφυτρα (τα μικρά φυτάρια). Αυτά είναι πολύ τρυφερά, σε δύο χρόνια με τρία χρόνια θα πρασινίσουν το μέρος, εκτός κι αν μπουν μέσα κοπάδια με πρόβατα ή με γίδια, οπότε θα συντελεστεί η καταστροφή του νεαρού δάσους», τόνισε.
Εφόσον προστατευτεί και από τη βόσκηση, μετά από λίγα χρόνια θα πρασινίσει το μέρος. Σε μία δεκαετία τα δέντρα θα έχουν φτάσει σε ένα πολύ ικανοποιητικό ύψος 3-4 μέτρων, αλλά για να υπάρξει παραγωγικό δάσος ρητίνης θα πρέπει να παρέλθουν 30 χρόνια. «Τα καμένα δέντρα θα πρέπει να κοπούν. Ενα μέρος από αυτά τα δέντρα θα χρησιμοποιηθούν για ξύλινα φράγματα, για κλαδοπλέγματα, για τη συγκράτηση του εδάφους. Αν τα καμένα μείνουν μέσα στο δάσος, μετά από ένα εξάμηνο θα σαπίσουν και θα είναι πραγματικά άχρηστα. Οι παρεμβάσεις αυτές θα πρέπει να γίνουν πολύ σύντομα, για να αξιοποιηθούν από τις δασικές βιομηχανίες της χώρας μας, είτε και για παραγωγή προϊόντων ξύλου είτε για παραγωγή ενέργειας. Ενα δέντρο, όταν καίγεται, κατά κανόνα καίγεται σε πάχος 1-4 εκατοστών εξωτερικά, ενώ μέσα παραμένει το ξύλο ανέπαφο, ζωντανό και μπορεί να αξιοποιηθεί στη βιομηχανία. Αυτή η ξυλεία θα μπορούσε πωληθεί και τα χρήματα να διατεθούν στην τοπική οικονομία, ώστε μαζί με αυτά που θα προσφέρει η Πολιτεία, να δώσουν την ευκαιρία ανάληψης δράσεων και αξιοποίησης του τόπου με δημιουργία θέσεων εργασίας και πολλών εναλλακτικών προτάσεων», πρόσθεσε.
Ο πρόεδρος του Τμήματος υπογράμμισε ότι με την τεχνητή αναγέννηση θα χρειαστούν πολλά εκατομμύρια ευρώ για να συντηρηθούν για τα πρώτα τρία-τέσσερα χρόνια, με διαρκή ποτίσματα, όλα αυτά τα φυτάρια ώστε να μπορέσουν να μεγαλώσουν και δεν παρέλειψε να τονίσει πως καλό θα ήταν να δημιουργηθεί μια Ειδική Γραμματεία Δασών στο υπουργείο Περιβάλλοντος, με κατευθυντήριο ρόλο την αξιοποίηση και την πολυλειτουργική διαχείριση των δασών.
Από την πλευρά, του ο εκπρόσωπος της Συντονιστικής Επιτροπής «Κανδήλιο Οραμα», οικονομολόγος Δημήτρης Κατούνης, με ανοικτή επιστολή του προς τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, προτρέπει την κυβέρνηση μαζί με τα ποσά που θα εκταμιευθούν για την εφαρμογή των μέτρων στήριξης και ανακούφισης των πληγέντων να προχωρήσει και η χρηματοδότηση της κατασκευής του παραλιακού δρόμου Πολιτικά-Λίμνη μέσω Καντηλίου, για τον οποίο υπάρχουν οι απαραίτητες μελέτες (οριστική τεχνική και περιβαλλοντική), όπως να προχωρήσει και ο οδικός άξονας Χαλκίδα-Ιστιαία.
Σε ό,τι αφορά στη σύνδεση της Χαλκίδας με τη Βόρεια Εύβοια, αυτή έχει μελετηθεί να γίνει παραλιακά με σήραγγα 212 μ. στο Καντήλι, από το ΥΠΕΧΩΔΕ το 1983. Με βάση την προμελέτη, η τότε Νομαρχία Εύβοιας συνέταξε το 1989 οριστική τεχνική μελέτη και το 1998 περιβαλλοντική, η οποία όμως δεν εγκρίθηκε από το τότε Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδος, με αποτέλεσμα ο φάκελος του έργου να μην προωθηθεί προς το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών για να ενταχθεί σε πρόγραμμα χρηματοδότησης. Η Συντονιστική Επιτροπή έστειλε υπόμνημα 86 σελίδων, με συνημμένες τις τεχνικές εκθέσεις της μελέτης και αναθεωρημένο τον προϋπολογισμό του έργου ζητώντας την επικαιροποίηση των μελετών, ώστε μαζί με τα υπόλοιπα στοιχεία του φακέλου του έργου να προωθηθεί στο υπουργείο Υποδομών, που με τη σειρά του να το εντάξει σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Σύμφωνα με τη μελέτη του έργου, τα οφέλη είναι πολλά και μεταξύ άλλων δίνει λύση στα προβλήματα που προκαλούνται από το κλείσιμο του δρόμου, λόγω των χιονοπτώσεων και κατολισθήσεων, και συντομεύει το χρόνο πρόσβασης από το βόρειο τμήμα του νησιού προς Χαλκίδα και Αθήνα κατά μία ώρα περίπου, αντιμετωπίζοντας καλύτερα και γρηγορότερα τα έκτακτα και δύσκολα περιστατικά υγείας.
«Οι κατεστραμμένες από τις πυρκαγιές τουριστικές επιχειρήσεις και γεωργικές και δασικές εκμεταλλεύσεις του παραλιακού τόξου, από τη Λίμνη, τις Ροβιές, τα Χρόνια, τα Ηλια, μέχρι τα Λουτρά της Αιδηψού, μετά την αναστήλωσή τους με τις ενισχύσεις της κυβέρνησής σας, για να μπορέσουν να προωθήσουν το τουριστικό και γεωργικό προϊόν τους γρηγορότερα και σε ανταγωνιστικές τιμές, πρέπει να συντομευθεί η απόσταση που τις χωρίζει από την Χαλκίδα και Αθήνα. Αυτό, πιστέψτε με, επιτυγχάνεται με τον παραλιακό δρόμο Πολιτικά-Λίμνη με τούνελ στο Καντήλι 212 μέτρων, που, σύμφωνα με την υπάρχουσα οριστική τεχνική μελέτη, μειώνει την απόσταση και το χρόνο διαδρομής στο μισό περίπου», καταλήγει ο κ. Κατούνης.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Ανασχηματισμός: Θα γίνει σήμερα; Οι τελευταίες πληροφορίες και το παρασκήνιο
- Γεραπετρίτης: Έχουμε πολύ γεμάτη μεταρρυθμιστική ατζέντα
- Οικονόμου: Σε αναστολή κανονικά από 1η Σεπτεμβρίου οι ανεμβολίαστοι υγειονομικοί – Τι μπορεί να αλλάξει για όσους εμβολιαστούν μετά την Τετάρτη
- Σκέρτσος: Εφαρμογή υποχρεωτικότητας κανονικά από Τετάρτη – Καμία παράταση
- Άγρια κόντρα Μηταράκη – Ηλιόπουλου: Το να έρθουν εδώ 38 εκατομμύρια Αφγανοί δεν είναι πραγματικότητα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr
Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε Instagram, Facebook και Twitter