Σύμφωνα με πληροφορίες μέσα στον Ιούνιο αναμένεται να κυρωθεί από τη Βουλή η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης στην οποία προστίθεται πλέον και το βόρειο τμήμα.
Η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης γιατί το έργο έχει συνδεθεί με την πορεία απολιγνιτοποίησης της χώρας και ως εκ τούτου έχει τη σφραγίδα του «πράσινου» έργου.
Με το έργο του βόρειου τμήματος, ο αυτοκινητόδρομος Ε65 ολοκληρώνεται από άκρη σε άκρη και θα είναι ένας άξονας 181,5 χιλιομέτρων που θα ξεκινά από τη Λαμία, θα περνά από Δομοκό, Καρδίτσα και Τρίκαλα για να καταλήξει σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό.
Το ταξίδι από τη Λαμία μέχρι τα Γρεβενά θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, αντί των 3 ωρών και 15 λεπτών που απαιτούνται σήμερα, ενώ το Αθήνα – Γρεβενά δεν θα ξεπερνά τις 4 ώρες!
Η απόσταση Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών. Περιοχές με σημαντικό τουριστικό ενδιαφέρον όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, και το Καρπενήσι είναι πια προσβάσιμες, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια
Το βόρειο τμήμα έχει μήκος 70,5 χιλιομέτρων και θα κοστίσει 442 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια κατασκευής του θα είναι τρία χρόνια και αν δεν υπάρξει κάποια καθυστέρηση θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη του 2024. Θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, καθώς και τέσσερις σήραγγες.
Θα συνδέει την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτά, που απαιτούνται σήμερα.
Σύμφωνα με σχετικές μελέτες, κατά τη φάση κατασκευής η απασχόληση θα τονωθεί με περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας, ενώ το έργο θα συνεισφέρει περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μείωση των δαπανών χρήσης λόγω της υλοποίησης του έργου θα τονώσει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών εξαγωγών, αφού ένα μέρος του κόστους των προϊόντων, που είναι το κόστος μεταφοράς, θα μειωθεί (ιδιαίτερα για μεταφορές στον διάδρομο Αττική – Ιωάννινα – Λιμάνι Ηγουμενίτσας προς την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη). Για τους ίδιους λόγους, και το κόστος των εισαγόμενων προϊόντων αναμένεται να έχει σχετική μείωση, προς όφελος των καταναλωτών.
Τεχνική περιγραφή του βόρειου τμήματος
Χάραξη: Από Α/Κ Τρικάλων έως Εγνατία Οδό, συμβολή 15 χλμ. δυτικά των Γρεβενών
Σήμερα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι περιβαλλοντικές μελέτες του τμήματος, ενώ ειδικότερα από το 111ο χλμ. έως και το 136ο χλμ. έχουν υλοποιηθεί οι τεχνικές μελέτες έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις, οι μετακινήσεις δικτυών και οι αρχαιολογικές έρευνες. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος, πριν την αναβολή των εργασιών, βρισκόταν στο 7%, ενώ για το τμήμα από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα αυτό το ποσοστό ανέρχεται σε 25%. Έχουν ήδη κατασκευαστεί αντιπλημμυρικά, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά έργα. Η νέα χάραξη από το 136ο χλμ. έως το τέλος του έργου σε χαμηλότερο υψόμετρο από την αρχικά προβλεπόμενη (από τα 950 μέτρα στα 650 μέτρα), με μικρότερο μήκους υπόγειων έργων και 11,7 χλμ. επιπλέον ανοικτού έργου, ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του Έργου, μειώνοντας το κόστος κατασκευής και βελτιώνοντας επίσης το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
• Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
• 2 Σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.)
• 20 Γέφυρες
• 11 Άνω & 48 Κάτω Διαβάσεις
• 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
• 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
• 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
• 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
• 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και 3 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Α/Κ Τρικάλων, Α/Κ Καλαμπάκας, Α/Κ Αγιοφύλλου – Καρπερού)
• 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
• 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων
• 1 Κτήριο Τροχαίας
Η διάρκεια των αποστάσεων μετά την ολοκλήρωση του Ε65
Λαμία – Εγνατία Οδός | 01:45’ (από 03:15’ σήμερα) |
Αθήνα – Γρεβενά | 04:00 |
Αθήνα – Μέτσοβο | 04:00 |
Αθήνα – Καστοριά | 04:35’ |
Αθήνα – Κοζάνη | 04:30’ |
Αθήνα – Καρπενήσι | 03:00 |
Αθήνα – Τρίκαλα | <03:00 |
Αθήνα – Καρδίτσα | 02:35’ |
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Δημοσκόπηση Pulse: Δύο χρόνια μετά τις εκλογές και η ΝΔ κρατά άνετα διψήφιο προβάδισμα από τον ΣΥΡΙΖΑ
- Μητσοτάκης: Αυτό που κάνουμε στην Αστυπάλαια είναι ένα παράθυρο σε ένα καθαρότερο και πιο πράσινο μέλλον
- Ο ΣΥΡΙΖΑ άρχισε πάλι τα ίδια: Αμφισβητεί εκ νέου τις δημοσκοπήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr
Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε Instagram, Facebook και Twitter