Στην έρευνα συμμετείχαν 194 επιχειρήσεις-μέλη του και από την αξιοποίηση των απαντήσεων προέκυψε ότι μόνο δύο στις πέντε επιχειρήσεις λιανεμπορίου διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop).
Μεταξύ των επιχειρήσεων που δεν έχουν e-shop, η πλειοψηφία αναφέρει ως βασική αιτία το κόστος (περίπου 1 στις 3 ή 35%), ενώ περίπου μία στις πέντε (19%) θεωρεί ότι το ειδικότερο αντικείμενό της δεν μπορεί να πωληθεί μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος. Ωστόσο, όπως φαίνεται από την καταγραφή του συγκεκριμένου κλάδου εμπορίας κάθε εταιρίας, άνω του 80% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα δραστηριοποιείται σε κλάδους που θα μπορούσαν να έχουν ηλεκτρονικές πωλήσεις.
Θολή εικόνα
Επομένως, εκτός του κόστους, φαίνεται να υπάρχει και έλλειμμα ενημέρωσης/γνώσης σχετικά με τις δυνατότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου και τις λύσεις που μπορεί να προσφέρει στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις.
Η συμμετοχή των επιχειρήσεων σε διαδικτυακές αγορές (marketplaces) και σε μηχανές αναζήτησης και σύγκρισης τιμών που παρέχονται μέσω τρίτων βρίσκεται, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, στο 43% και στο 39% αντίστοιχα. Από τις απαντήσεις που καταγράφονται μεταξύ των επιχειρήσεων που δεν είναι παρούσες σε marketplaces και σε μηχανές αναζήτησης και σύγκρισης τιμών, για τους λόγους της μη συμμετοχής τους, προκύπτει ότι υπάρχει έλλειμμα ενημέρωσης γύρω από τη λειτουργία τους, τις δυνατότητες και τις λύσεις που μπορούν να προκύψουν από τη συμμετοχή σε αυτές για την αύξηση των πωλήσεων και της πελατειακής βάσης της επιχείρησης. Στο σημείο αυτό και πάλι το κόστος συμμετοχής είναι ανασταλτικός παράγοντας για τη χρήση τέτοιων εργαλείων από τις επιχειρήσεις.
Ακόμη, το 26% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι λαμβάνει υπόψη «λίγο» ή «καθόλου» την εμπορική πολιτική των διαδικτυακών λιανοπωλητών που εδρεύουν στην Ελλάδα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους διαδικτυακούς λιανοπωλητές που εδρεύουν στο εξωτερικό φτάνει το 45%. Τα δεδομένα αυτά δείχνουν ότι κυριαρχεί στις τοπικές επιχειρήσεις λιανεμπορίου μια νοοτροπία «συνοικιακού καταστήματος», που μάλλον δεν έχει αντιληφθεί τη δυναμική και την εμβέλεια των διαδικτυακών πωλήσεων, την υπερτοπικότητα των διαδικτυακών αγορών και του ηλεκτρονικού εμπορίου, που μπορεί να απευθυνθεί σε δυνητικούς πελάτες έξω από τους γεωγραφικούς περιορισμούς ενός φυσικού καταστήματος.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
- Τροχαίο στη Βουλή: Βίντεο-ντοκουμέντο τη στιγμή του τροχαίου δυστυχήματος
- Κρήτη: Έφυγε από τη ζωή ο μικρός Ζαχαρίας
- Κορωνοϊός και Lockdown: Σήμερα οι αποφάσεις για τα μέτρα – Ποια θα χαλαρώσουν, προβληματισμός για το SMS 6
- Κορωνοϊός: «Σαρώνουν» οι μεταλλάξεις – Εντοπίστηκαν 439 νέα στελέχη, έφτασαν τα 2.589 συνολικά
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr