Μάλιστα, για σχεδόν 4 στις 10 η μείωση των πωλήσεων ξεπερνάει το 41%, ενώ 1 στις 4 προσδιόρισε την υποχώρηση του τζίρου μεταξύ 31% και 40%. Σωρευτικά, σχεδόν 9 στις 10 επιχειρήσεις παρατήρησαν συρρίκνωση πωλήσεων άνω του 20%.
Υπενθυμίζεται πως με πρόσφατη τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων η χειμερινή εκπτωτική περίοδος παρατείνεται έως τα τέλη Μαρτίου.
Ευρήματα
Από εκεί και πέρα, στα βασικότερα συμπεράσματα της έρευνας συγκαταλέγονται, επίσης, τα εξής:
* Λαμβάνοντας υπόψη τα μέτρα που ισχύουν σε κάθε περιοχή και κλάδο, το click-away είναι η μέθοδος που απέδωσε περισσότερο μόλις για 1 στις 10 επιχειρήσεις, το click-in-shop για περίπου 4 στις 10 (ήταν η πιο αποδοτική μέθοδος), ενώ η παράδοση/αποστολή κατ’ οίκον δεν… ενθουσίασε, αφού μόνο 2 στις 10 επιχειρήσεις τη χαρακτήρισαν ως την πιο αποδοτική.
* Σε κλαδικό επίπεδο, οι χειρότερες επιδόσεις καταγράφονται στην «ένδυση-υπόδηση», όπου για το 95,6% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα στις χειμερινές εκπτώσεις του 2021, σε σχέση με εκείνες του 2020.
* Ωστόσο, για τις επιχειρήσεις που έχουν οργανωμένο e-shop και δίκτυο διανομής (επώνυμες φίρμες και μεγαλύτερες σε μέγεθος), η κατάσταση είναι καλύτερη από το γενικό σύνολο -παρατηρούνται μειώσεις της τάξεως του -10% και -20%.
Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»: Χειροπέδες σε 2 αλλοδαπούς - Κατασχέθηκαν πάνω από 3.500 ναρκωτικά χάπια
* Σε επίπεδο μεγάλης γεωγραφικής περιφέρειας, η Κεντρική Ελλάδα έχει τις καλύτερες επιδόσεις. Εκεί, τις δύο πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων (η πρόσβαση στα καταστήματα ήταν ελεύθερη, με υγειονομικούς κανόνες), για το 10% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις ήταν σε καλύτερα επίπεδα, σε σχέση με τις αντίστοιχες του 2020. Τα νησιά του Αιγαίου και η Κρήτη παρουσιάζουν τις χαμηλότερες θετικές επιδόσεις (2,3%), καθώς για αρκετές από αυτές τις περιοχές δεν ίσχυσε η ελεύθερη πρόσβαση των καταναλωτών στα καταστήματα.
* Για 2 στις 3 επιχειρήσεις (66%) οι πωλήσεις των χειμερινών εκπτώσεων είναι χειρότερες σε σχέση με τις προσδοκίες τους. Ωστόσο, για 1 στις 4 (26%) κινούνται στα αναμενόμενα επίπεδα, επίδοση βελτιωμένη, σε σχέση με την αντίστοιχη των θερινών εκπτώσεων 2020 (12%). Το στοιχείο αυτό τεκμηριώνει την προσαρμογή των προσδοκιών των εμπορικών επιχειρήσεων στις έκτακτες συνθήκες της πανδημίας.
* Ενα μεγάλο ποσοστό επιχειρήσεων (43,4%) διαμόρφωσε τις εκπτώσεις του μεταξύ 20% και 40%. Το ίδιο, σωρευτικά, μερίδιο επιχειρήσεων (44,1%) προχώρησε σε ακόμα υψηλότερο ποσοστό εκπτώσεων, άνω του 40% για την προσέλκυση πελατών.
* Σχεδόν 9 στις 10 επιχειρήσεις (89,4%) χαρακτηρίζουν τους καταναλωτές πιο συγκρατημένους στις αγορές τους λόγω πανδημίας. Σε παρόμοια επίπεδα είχαν κυμανθεί οι απαντήσεις και κατά τις θερινές εκπτώσεις (85,0%).
* Εν μέσω υγειονομικής κρίσης και περιορισμών μόνο 3 στις 10 (29%) επιχειρήσεις που βρίσκονται σε αναστολή λειτουργίας με κρατική εντολή πραγματοποίησαν, κυρίως, πωλήσεις μέσω είτε e-shop είτε κοινωνικών δικτύων. Αντίθετα 7 στις 10 είτε δεν έκαναν καθόλου πωλήσεις είτε στράφηκαν στις τηλεφωνικές παραγγελίες.
* Τέλος, οι συναλλαγές έγιναν, στην πλειονότητά τους, με τη χρήση καρτών. Ειδικότερα, 6 στις 10 επιχειρήσεις απαντούν πως οι πελάτες τους χρησιμοποίησαν, κυρίως, κάρτες, ενώ μόλις σε 1 στις 10 έδιναν, κυρίως, μετρητά.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr