Με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες για τον τρόπο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών να εκκρεμούν για το προσεχές διάστημα και το άνοιγμα των Γυμνασίων και Λυκείων να αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες με την επιστροφή των μαθητών στα θρανία, τον Φεβρουάριο ξεκινάει η επιμόρφωση των φορέων που θα πραγματοποιήσουν την αξιολόγηση εντός του σχολείου, που σκοπό έχει τη βελτίωση των σχολείων σε τρία πεδία: το παιδαγωγικό, τη διοικητική λειτουργία και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
Τα σχολεία θα θέτουν κάθε χρόνο στόχους και στο τέλος της χρονιάς θα καλούνται να προχωρήσουν σε αποτίμηση του έργου τους.
Φέτος, η λειτουργία των σχολείων ανετράπη από τις επιπτώσεις της πανδημίας, γι’ αυτόν το λόγο η διαδικασία της αξιολόγησης θα γίνει σε περιορισμένο επίπεδο.
Σε πρώτη φάση, τα σχολεία θα κληθούν να προχωρήσουν σε μια καταγραφή της ταυτότητας του κάθε σχολείου. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής που είναι αρμόδιο για τη διαδικασίας έκρινε ότι τόσο λόγω της κατάστασης εξαιτίας της πανδημίας αλλά και επειδή πρόκειται για πρώτη φορά να εφαρμοστεί αυτή η πρακτική, η αξιολόγηση να αφορά πληροφορίες για το κάθε σχολείο.
Ο συνολικός αριθμός μαθητών, η καλή οργάνωση σε επίπεδο τηλεκπαίδευσης, ο αριθμός μαθητών που παρουσιάζουν παραβατική συμπεριφορά, ο αριθμός των αλλοδαπών, οι υποδομές και άλλα χαρακτηριστικά, όπως αν η σχολική μονάδα βρίσκεται σε σεισμόπληκτη περιοχή, ή καλές πρακτικές που θα μπορούσαν να επεκταθούν και σε άλλες σχολικές μονάδες.
Με την καταγραφή των αδυναμιών ή των καλών πρακτικών να γίνεται από φέτος, την επόμενη χρονιά, η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων τίθεται σε νέα βάση, καθώς στους στόχους των σχολείων θα προστεθούν οι πρωτοβουλίες για εξωστρέφεια της σχολικής μονάδας όπως για παράδειγμα συμμετοχή σε προγράμματα Erasmus.
Σε τρία επίπεδα
Η αξιολόγηση θα γίνεται σε τρία επίπεδα:
*Εσωτερική αξιολόγηση που πραγματοποιείται από το Σύλλογο Διδασκόντων.
*Εξωτερική αξιολόγηση που πραγματοποιείται από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Εργου και τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ).
Έλληνες μαθητές: Όλη ημέρα στο κινητό, αλλά χαμηλές ψηφιακές επιδόσεις
*Μεταξιολόγηση που διενεργείται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ), που επιβλέπουν την όλη διαδικασία.
Οι εκθέσεις εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης θα αναρτώνται σε ειδική ψηφιακή πλατφόρμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), ενώ συνοπτικές εκδόσεις των εκθέσεων θα αναρτώνται και στις ιστοσελίδες των σχολικών μονάδων.
Σημειώνεται ότι η εξωτερική αξιολόγηση εφαρμόζεται για πρώτη φορά στα σχολεία στο πλαίσιο διεθνών πρακτικών (σε 26 από τις 32 συνολικά ευρωπαϊκές χώρες). Εντός του μηνός Φεβρουαρίου 2021, θα ακολουθήσουν εξειδικευμένες καταρτίσεις στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση από το ΙΕΠ προς τα αρμόδια στελέχη εκπαίδευσης, ως υποστηρικτικό μέτρο για τη διαδικασία.
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, σκοπός της αξιολόγησης είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, σε ένα πλαίσιο αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας.
Πυρκαγιά στο Μάτι: Η κατάθεση Φύτρου και οι βολές κατά της Εισαγγελίας
Σεξουαλική κακοποίηση στο ΑΠΘ: Επίσημη καταγγελία για τον συνταξιούχο καθηγητή
Σούπερ Μάρκετ: Ποιο νέο μέτρο έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση και γιατί
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr