Χθες «έπεσε» ο δεύτερος γύρος υπογραφών από τον υπουργό Ναυτιλίας, Παναγιώτη Κουρουμπλή, για το πρόγραμμα επενδύσεων στα δημόσια λιμάνια συνολικού ύψους 5.900.000 € που θα κατανεμηθεί σε 76 έργα. Μέχρι όμως αυτά τα έργα να ολοκληρωθούν, οι πλοίαρχοι των ελληνικών πλοίων και των κρουαζιερόπλοιων έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με 77 επικίνδυνα λιμάνια για τους επιβάτες και τα πλοία.
Τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, όπως του Πειραιά, της Ραφήνας, της Σαντορίνης, το καινούργιο λιμάνι της Μυκόνου(!), της Πάρου, της Νάξου, της Σούδας στα Χανιά, του Ηρακλείου, της Μυτιλήνης, της Σύρου, του Πόρου, των Κυθήρων, της Κύθνου, της Μήλου, της Ιου και πολλά άλλα αντιμετωπίζουν σοβαρά κατασκευαστικά προβλήματα, δεν έχουν προστασία από συγκεκριμένους ανέμους και στη συντριπτική τους πλειοψηφία, αν και πρόκειται για τα λιμάνια που υποδέχονται το σύνολο των τουριστών, δεν έχουν καμία υποδομή για την υποδοχή τους.
Η ένωση στη νέα έρευνα για την κατάσταση των λιμανιών για το 2016 επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει, με απειροελάχιστες εξαιρέσεις. «Στην έκθεση αυτή φαίνεται ξεκάθαρα η αγωνία των συναδέλφων στην καθημερινή άσκηση των καθηκόντων τους, η αγωνία για το απρόοπτο που πάντα τέτοιες συνθήκες επιφυλάσσουν. Καταγράφεται η διαμαρτυρία του επιβάτη, του νησιώτη, του επιχειρηματία και κάθε Ελληνα πολίτη ή ξένου επισκέπτη, που επιλέγει τη χώρα μας, τα νησιά μας, για επίσκεψη, για τουρισμό, για βόλτα. Κι ενώ κάθε χρόνο, λίγο-πολύ, όλοι μας συγχαίρουν και μας ευχαριστούν και πάντα γίνεται μνεία αυτής της έκθεσης, δυστυχώς λίγα πράγματα γίνονται που να βελτιώνουν τα πράγματα και να αλλάξει κάπως η κατάσταση».
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΒΑΜΒΑΚΑ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου