[fwduvp preset_id=”test” playlist_id=”Test”]
-Η αγροτική οικονομία και ο πρωτογενής τομέας είναι δεδομένο ότι αποτελούν την αναπτυξιακή βάση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Τι ποσοστό των προϊόντων που παράγονται στην περιφέρειά σας κατευθύνεται σε εξαγωγές;
Ο αγροδιατροφικός τομέας αποτελεί την αιχμή του δόρατος της οικονομίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και στόχος μας είναι να χτίσουμε πάνω στα γερά θεμέλια που διαθέτουμε και να κεφαλαιοποιήσουμε την ισχυρή δυναμική του αγροτικού τομέα.
Ενδεικτικά, σας αναφέρω ότι στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας καλλιεργείται το 85% του ρυζιού, το 70% των οπωροφόρων και το 30% του βαμβακιού και των σιτηρών της χώρας.
Επίσης, η ΠΚΜ έχει τη μεγαλύτερη παραγωγή μυδιών, το 90% των οποίων εξάγονται, τη μεγαλύτερη κονσερβοποιία ιχθυηρών, με 75% εξαγωγές, και δυναμικές μονάδες ιχθυοκαλλιέργειας, με περίπου 50% εξαγωγές.
Αντίστοιχα, στην περιοχή μας παράγεται το 35% του βόειου κρέατος, το 45% του αγελαδινού και το 20% του αιγοπρόβειου γάλακτος, καθώς και το 29% των αλιευμάτων και το 25% του μελιού.
-Σε ποιους άξονες βασίζεται η στρατηγική σας για την προώθηση των συγκεκριμένων προϊόντων;
Η πολιτική μας στηρίζεται στη δημιουργία ενός ισχυρού διεθνούς brand name για την Κεντρική Μακεδονία, κάτι που υποστηρίζουμε με τη μεγάλη καμπάνια προβολής και την προώθηση των ποιοτικών προϊόντων μας σε δεκάδες εκθέσεις σε όλον τον κόσμο, αλλά και εξειδικευμένες εξωστρεφείς δράσεις.
Την περίοδο 2014-2019 έχουμε συμμετάσχει σε περισσότερες από 70 εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Συναγερμός στο Ελευθέριος Βενιζέλος - Επέστρεψε αεροσκάφος λόγω τεχνικού προβλήματος
Η πανδημία, δυστυχώς, δεν μας επέτρεψε φέτος να συνεχίσουμε με τους ίδιους ρυθμούς τον προγραμματισμό μας για την προώθηση των προϊόντων και μας αναγκάζει να στραφούμε σε νέους τρόπους προβολής.
Οπως επιχειρηματικές αποστολές προς το εξωτερικό σε συνεργασία με τις πρεσβείες και τους εμπορικούς ακολούθους των χωρών, συμμετοχή σε ψηφιακές εκθέσεις και ψηφιακές επιχειρηματικές συναντήσεις (Β2Β) με αγοραστές του εξωτερικού, όπως επίσης και φιλοξενία ξένων δημοσιογράφων του αγροδιατροφικού τομέα.
-Πώς μπορούν οι νέοι γεωργοί να δώσουν περαιτέρω ώθηση και υπεραξία στην πρωτογενή παραγωγή;
Βρισκόμαστε σε ένα κρίσιμο σημείο στην πορεία του πρωτογενούς τομέα, όπου συνυπάρχουν η γνώση και η εμπειρία των παλαιότερων του κλάδου, αλλά ταυτόχρονα βλέπουμε και επιστροφή των νέων στην αγροτική παραγωγή και στην κτηνοτροφία τα τελευταία χρόνια.
Ο συνδυασμός λοιπόν της εμπειρίας με τις καινούργιες ιδέες, τη φρέσκια οπτική, τη μόρφωση και την εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες μπορεί να είναι πολύ δημιουργικός.
Βλέπουμε να δημιουργούνται πρωτοποριακά προϊόντα, με ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά, έξυπνες συσκευασίες τα οποία ανοίγουν το δρόμο σε νέες αγορές και σε νέο καταναλωτικό κοινό, δίνοντας έτσι υπεραξία στα προϊόντα τους, αλλά και στον κλάδο της αγροδιατροφής γενικότερα.
-Θα μπορούσε η διασύνδεση της αγροδιατροφής με τον τουρισμό να δώσει μεγαλύτερη ώθηση και στους δύο αυτούς νευραλγικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας;
Ο αγροδιατροφικός τομές και ο τουρισμός αποτελούν τους δύο βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της οικονομίας της περιφέρειάς μας. Κεντρικός στόχος μας είναι η διαρκής ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα σε συνδυασμό με τον τουρισμό, ώστε οι δύο αυτοί τομείς, μέσα από συνεχή και πολύπλευρη συνέργεια, να αξιοποιηθούν στο έπακρο και να μεγιστοποιηθεί η προστιθέμενη αξία τους.
Στο πλαίσιο αυτό έχουμε δημιουργήσει τη «Μακεδονική Κουζίνα». Μια πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του αγροδιατροφικού τομέα και του τομέα Τουρισμού της περιφέρειας.
Ετσι, στηρίζουμε και οργανώνουμε τον Γαστρονομικό Τουρισμό, προτείνοντας στους επισκέπτες μας ένα απολαυστικό ταξίδι στις γεύσεις, στα υλικά και στις συνταγές ενός τόπου πλούσιου σε παραδόσεις και γεμάτου αγάπη για καθετί αυθεντικό, μεταλλάσσοντας ταυτόχρονα το ταξίδι στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας από έναν απλό προορισμό σε μια εμπειρία.
-Πώς βλέπετε την επόμενη ημέρα για τον κλάδο της αγροδιατροφής; Μπορεί η υγειονομική κρίση να λειτουργήσει ως ευκαιρία;
Ο κλάδος της αγροδιατροφής κατάφερε να σταθεί στα πόδια του στην περίοδο της υγειονομικής κρίσης που περνάμε και να αναδείξει τη δυναμική του σε δύσκολους καιρούς.
Αντιμετώπισε, βέβαια, πολλά προβλήματα, δεδομένου ότι αρκετούς μήνες τα περισσότερα ξενοδοχεία είναι κλειστά και για αρκετούς μήνες δεν λειτουργούσαν τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Παρ’ όλα αυτά, οι εξαγωγές μας, σε πολλά προϊόντα, ανέβηκαν, όπως επίσης και η εγχώρια κατανάλωση ελληνικών προϊόντων αυξήθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Μπορεί να λειτουργήσει η κρίση αυτή σαν ευκαιρία, αλλά υπό προϋποθέσεις. Θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι για τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουμε, τόσο η πολιτεία όσο κυρίως οι ίδιοι οι παραγωγοί. Επίσης, θα πρέπει να επενδύσουμε στον πρωτογενή τομέα.
Να δώσουμε περαιτέρω κίνητρα ώστε να δημιουργηθούν περισσότερες, καλύτερες και πιο οργανωμένες γεωργικές εκμεταλλεύσεις, οι οποίες με τη σειρά τους θα παράγουν ιδιαίτερα και ακόμη πιο ποιοτικά προϊόντα, τα οποία θα μπορέσουν να κερδίσουν μεγαλύτερο μερίδιο της εγχώριας και της διεθνούς αγοράς.
Από την έντυπη έκδοση