Περίπου οχτώ στους δέκα φαίνεται ότι θα επιτύχουν να εισαχθούν σε κάποια σχολή, με τη «μάχη» να δίνεται στις υψηλόβαθμες σχολές.
Φέτος, ο αριθμός των υποψηφίων από τα Γενικά Λύκεια που θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις είναι 82.159, ελαφρώς αυξημένος σε σχέση με πέρσι, που ήταν 81.930. Σε αυτούς προστίθενται κάθε χρόνο οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ καθώς και οι απόφοιτοι που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές με την επιλογή του 10%, δηλαδή χωρίς να εξεταστούν εκ νέου. Ο συνολικός αριθμός που ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας κυμαίνεται κατά μέσο όρο κάθε χρόνο λίγο πάνω από 100.000 υποψηφίους που διεκδικούν 77.970 θέσεις στα ελληνικά αμφιθέατρα, αριθμός που παραμένει ο ίδιος σε σχέση με πέρσι.
Ο ανταγωνισμός πάντως για την εισαγωγή στις σχολές και τα τμήματα των πανεπιστημίων δεν είναι ο ίδιος σε όλα τα επιστημονικά πεδία. Οι υποψήφιοι των Ανθρωπιστικών Σπουδών και των Σπουδών Υγείας είναι πολλοί περισσότεροι από τις διαθέσιμες θέσεις, όχι μόνο στις δημοφιλείς σχολές των πεδίων αυτών όπως οι Νομικές και οι Ιατρικές, αλλά και στις υπόλοιπες.
Αντιθέτως, συνθήκες «ελεύθερης πρόσβασης» επικρατούν στα επιστημονικά πεδία των Θετικών Σπουδών και των Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, όπου η ζήτηση αντιστοιχεί στην προσφορά των διαθέσιμων θέσεων. Ο ανταγωνισμός περιορίζεται στις δημοφιλείς πολυτεχνικές και οικονομικές σχολές καθώς και σε ορισμένες σχολές Πληροφορικής, κυρίως όμως στα κεντρικά Ιδρύματα, που διατηρούν υψηλά τον πήχη εισαγωγής τους.
Τροχαίο στην Κρήτη: Ένας νεκρός και ένας τραυματίας στην περιοχή της Ιεράπετρας
Τα μέχρι τώρα στοιχεία από τον αριθμό εισακτέων και τη συμμετοχή των υποψηφίων δεν έχουν δώσει «καθαρή εικόνα» για την πορεία των βάσεων, που θα ανακοινωθούν τον Αύγουστο. Αναμένεται μικρή άνοδος των βάσεων, η οποία όμως θα είναι πλασματική λόγω της απαλοιφής των συντελεστών βαρύτητας, όμως απαντήσεις θα δοθούν από τις επιδόσεις των μαθητών στις εξετάσεις που ανοίγουν αυλαία στις 15 Ιουνίου με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Υπενθυμίζεται ότι φέτος μία ακόμα πρόκληση αποτελεί και η σημαντική μείωση της ύλης στην οποία προχώρησε το υπουργείο Παιδείας και αλλάζει σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς τη φιλοσοφία του διαγωνίσματος όπως ίσχυε μέχρι πέρσι, καθώς έχουν περικοπεί σημαντικά κεφάλαια από το διάβασμα των υποψηφίων.
Φέτος, λόγω αλλαγών που έχουν γίνει στις πανελλαδικές εξετάσεις, οι απόφοιτοι που επιθυμούν να επανεξεταστούν έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ του νέου ή του παλαιού συστήματος. Στις αλλαγές περιλαμβάνονται η εξέταση πανελλαδικά στα Λατινικά ή την Κοινωνιολογία καθώς και οι συντελεστές βαρύτητας σε δύο από τα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Το υπουργείο Παιδείας γνωστοποίησε ότι το ποσοστό θέσεων στα ΑΕΙ που δίνεται σε όσους επιλέξουν το παλιό σύστημα αφορά 9,51% των θέσεων για τα ημερήσια Λύκεια, με το ποσοστό να καθορίζεται βάσει του αριθμού των αποφοίτων που επέλεξαν το παλιό σύστημα.
Διαξιφισμοί και τηλεκπαίδευση
Συνεχίστηκε για δεύτερη μέρα η διαμάχη μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, με τους φορείς στην πλειονότητά τους να τίθενται ενάντια στο νομοσχέδιο. Η τηλεκπαίδευση, που απασχόλησε τους προηγούμενους μήνες το σχολικό περιβάλλον με αρκετές αντιδράσεις, βρήκε «συμπαραστάτη» στον εκπρόσωπο των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων, τον Χαράλαμπο Κυραϊλίδη. Τα ιδιωτικά σχολεία, που σε μεγάλο ποσοστό είχαν ήδη δημιουργήσει σχετικές πλατφόρμες πριν προκύψει η έκτακτη ανάγκη λόγω κορονοϊού, ανταποκρίθηκαν άμεσα στα νέα δεδομένα, με τον κ. Κυραϊλίδη να κάνει λόγο για αναχρονιστικές απόψεις και φοβικές τάσεις απευθυνόμενος σε όσους συνεχίζουν να εναντιώνονται σε αυτή.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου