Οπως αναφέρουν στον «Ε.Τ.» εκπρόσωποι του κλάδου, οι παραγγελίες είναι τόσο πολλές που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στους χρόνους παράδοσης.
Ειδικά στην Αττική, που μέχρι πρότινος τα ψώνια παραδίδονταν κατ’ οίκον ακόμα και αυθημερόν, πλέον απαιτούνται 2-3 ημέρες. «Ο κόσμος που δεν θέλει να επισκεφθεί τα φυσικά καταστήματα επειδή φοβάται μην κολλήσει τον ιό καταφεύγει στις ηλεκτρονικές αγορές. Μάλιστα, οι αποδείξεις είναι διπλάσιες από πριν, καθώς στοκάρουν προϊόντα εξαιτίας της εξάπλωσης του ιού», υπογραμμίζουν οι ίδιες πηγές. Στο πλαίσιο αυτό και προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές, πολλοί εκ των οποίων είναι νέοι χρήστες, τα διαδικτυακά σούπερ μάρκετ προσλαμβάνουν οδηγούς κι ενισχύουν το «στόλο» των οχημάτων τους για την έγκαιρη παράδοση των παραγγελιών. Παράλληλα, προχωρούν σε αύξηση των αποθεμάτων τους ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στην αυξημένη και απρόβλεπτη ζήτηση, ενώ διευρύνουν το ωράριο παράδοσης των παραγγελιών.
MasterChef 2025: Επιστρέφει τον Ιανουάριο για 9η σεζόν - Το χιουμοριστικό trailer [βίντεο]
Τι ψωνίζουμε
Σε ό,τι αφορά στη σύνθεση του καλαθιού, το 65% αποτελείται από τρόφιμα -κυρίως μακράς διάρκειας, όπως ρύζι, μακαρόνια, αλεύρι, όσπρια- και το 35% από άλλους κωδικούς και είδη προσωπικής υγιεινής, καθώς και απολυμαντικά και καθαριστικά. Ειδικά, δε, τα αντισηπτικά τζελ και τα υγρά μαντιλάκια εξαφανίζονται μόλις αναρτώνται στις πλατφόρμες, όπως συμβαίνει και στα φυσικά καταστήματα, και δεν προλαβαίνουν να αντικατασταθούν, καθώς παρατηρούνται ελλείψεις από τους προμηθευτές. Σταθερές εξακολουθούν να είναι και οι παραγγελίες σε νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέας.
Σύμφωνα με την Convert Group, οι πωλήσεις των e-supermarkets στην Ελλάδα το 2018 ανήλθαν στα 28,5 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), καταγράφοντας αύξηση της τάξεως του 47,5% συγκριτικά με το 2017, όταν ο τζίρος τους δεν ξεπερνούσε τα 19,5 εκατ. ευρώ. Oσον αφορά στο 2019, στο εντεκάμηνο ο ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ άγγιξε το 40,6%. Η πρόβλεψη για το 2020 είναι ότι το μερίδιο των ηλεκτρονικών αγορών στην αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα θα ξεπεράσει το 1%, όταν σε ΗΠΑ και Ευρώπη το αντίστοιχο ποσοστό βρίσκεται ήδη στο 5%. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών σχεδόν θα πενταπλασιαστεί φτάνοντας τα 180-200 εκατ. ευρώ ως αποτέλεσμα των αλλαγών που συντελούνται στις αγοραστικές συνήθειες, της αύξησης χρήσης των νέων τεχνολογιών, αλλά και της αξιοποίησης των ψηφιακών μέσων για σύγκριση τιμών και εύρεση προσφορών.
Σχετικά με το προφίλ των καταναλωτών που ψωνίζουν από διαδικτυακά σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, είναι κυρίως νέοι οικογενειάρχες με μικρά παιδιά, νεαρά ζευγάρια ή εργένηδες που ζουν στα μεγάλα αστικά κέντρα.