Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, η ΔΕΗ επιχειρεί να λύσει το αλαλούμ μέσω εφαρμογής κινητού που ετοιμάζει και με την οποία θα δίνεται η δυνατότητα σε πελάτες να στέλνουν την ένδειξη του μετρητή ώστε να «δικαιολογούν» ή να ενίστανται για το ποσό που καλούνται να καταβάλουν.
Μέχρι σήμερα, είχαν σημειωθεί χιλιάδες περιπτώσεις που ο «πέλεκυς» ήταν πολύ μεγαλύτερος από την πραγματική κατανάλωση ρεύματος, δεδομένου ότι ο ΔΕΔΔΗΕ έκανε μήνες να ελέγξει το ρολόι και έτσι ο λογαριασμός έναντι ερχόταν ιδιαίτερα τσιμπημένος. Αποτέλεσμα αυτού, οι πολίτες να μεταβαίνουν στα κατά τόπους καταστήματα της Επιχείρησης και να διαμαρτύρονται για την κατάσταση που τους υποχρέωνε να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη. Πάντως, με την εφαρμογή που θα είναι έτοιμη το αμέσως επόμενο διάστημα, η ΔΕΗ εκτιμά ότι θα αποτρέψει και πιθανές ρευματοκλοπές – δεδομένου ότι θα γίνεται αντιληπτή οποιαδήποτε παρέμβαση.
«Ενεση ρευστότητας» φαίνεται πως φέρνουν όμως οι διακανονισμοί των οφειλών, καθώς από την 1η Οκτωβρίου έχουν πραγματοποιηθεί 140 χιλιάδες ρυθμίσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ. Οπως προκύπτει από στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο «Ε.Τ.», το 9% αφορά πελάτες με οφειλές κάτω των 500 ευρώ. Αντίστοιχα, το 26% αφορά πελάτες με οφειλές 500-1.000 ευρώ, το 39% περιλαμβάνει καταναλωτές με χρέη 1.000 – 3.000 ευρώ και το 30% πολίτες που χρωστούν από 3.000 έως 5.000 ευρώ. Το παράδοξο φυσικά είναι ότι οι στρατηγικοί κακοπληρωτές -με χρέη δηλαδή άνω των 10 χιλ. ευρώ- δεν έχουν αλλάξει ρότα, καθώς σε ρύθμιση έχει προχωρήσει μόλις το 5%.
Σύμφωνα τέλος με τα τελευταία στοιχεία που έχουν γνωστοποιηθεί από τη ΔΕΗ, το συνολικό ύψος των ανεξόφλητων οφειλών προς την Επιχείρηση βρίσκεται στα επίπεδα των 2,7 δισ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι το νέο πρόγραμμα διακανονισμών που τέθηκε σε εφαρμογή την 1η Οκτωβρίου προβλέπει χαμηλότερη προκαταβολή και έως 24 δόσεις για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Στο μεταξύ, συνεχίζεται το κυνήγι των στρατηγικών κακοπληρωτών. Ηδη έχει δοθεί εντολή να πραγματοποιηθούν 30.000 αποκοπές ρεύματος, καθώς ο αριθμός των… μπαταχτζήδων που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές πάνω από έξι μήνες ανέρχεται σε 582.000 περιπτώσεις, με το ποσό να είναι 545 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, πέρα από την Qualco που έχει αναλάβει την επικοινωνία και τους διακανονισμούς οφειλών, η ΔΕΗ στέλνει εξώδικα σε κακοπληρωτές. Πρόκειται για 890 χιλ. τελικούς πελάτες, δηλαδή καταναλωτές που αποχώρησαν από τη ΔΕΗ, χωρίς να πληρώσουν τις εκκρεμότητες τους. Οι οφειλέτες της ΔΕΗ έχουν «χωριστεί» σε τέσσερις κατηγορίες, με την πρώτη να αφορά όσους διέκοψαν για διάφορους λόγους την ηλεκτροδότησή τους, η δεύτερη περιλαμβάνει καταναλωτές που έκαναν «μεταγραφή» σε άλλον πάροχο, η τρίτη εταιρίες που άλλαξαν ΑΦΜ αλλά συνεχίζουν κανονικά τη δραστηριότητά τους και η τέταρτη αφορά πελάτες που αποκλείστηκαν από τη ΔΕΗ.
ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ ΚΑΙ ΔΟΣΕΙΣ
– Για χρέος έως 500 ευρώ προκαταβολή 10% και 5 μηνιαίες δόσεις.
– Από 500 ως 1.000 ευρώ, προκαταβολή 10% και 8 μηνιαίες δόσεις.
Καφετζού στα Μέγαρα: Πώς έφαγαν από ηλικιωμένο 850.000 ευρώ - «Βρέθηκα μπλεγμένος για ένα οικόπεδο»
– Από 1.000 ως 2.000 ευρώ, προκαταβολή 15% και 12 μηνιαίες δόσεις.
– Από 2.000 ως 3.000 ευρώ, προκαταβολή 20% και 18 μηνιαίες δόσεις.
– Από 3.000 ευρώ και πάνω υπάρχουν δύο εναλλακτικές: προκαταβολή 20% και 18 μηνιαίες δόσεις ή προκαταβολή 30% και 24 μηνιαίες δόσεις.
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΡΥΘΜΙΣΗ
– Απαραίτητη προϋπόθεση για να ισχύει η ρύθμιση είναι να εξοφλούνται εμπρόθεσμα οι δόσεις και οι τρέχοντες λογαριασμοί.
– Όποιος χάσει τη ρύθμιση, για να ενεργοποιηθεί εκ νέου θα πρέπει να καταβάλει τις ληξιπρόθεσμες δόσεις και τους τρέχοντες λογαριασμούς.
– Εφόσον ο πελάτης είναι συνεπής στην εξόφληση του διακανονισμού, δικαιούται και την έκπτωση συνέπειας στους τρέχοντες λογαριασμούς.
– Δικαίωμα ένταξης στη ρύθμιση έχουν και πελάτες που σήμερα είναι ενταγμένοι σε άλλη ρύθμιση, ώστε να επωφεληθούν από μεγαλύτερο αριθμό δόσεων.
– Η διαδικασία έγκρισης είναι αυτοματοποιημένη και γίνεται άμεσα στα καταστήματα της ΔΕΗ με την υποβολή της αίτησης. Ο πελάτης θα χρειάζεται να προσκομίσει μόνο τον τελευταίο λογαριασμό του, την αστυνομική του ταυτότητα και τον ΑΦΜ του, στοιχεία που πρέπει να διαθέτει και κατά την τηλεφωνική διαδικασία ρύθμισης.
Από την έντυπη έκδοση