Οι ειδικοί εμπειρογνώμονες θεωρούν ιδιαίτερα σημαντικά τα στοιχεία που θα αποκομίσουν από την ουρά του ελικοπτέρου για να δουν αν τελικά αυτό ήταν το σημείο που ακούμπησε πρώτο πάνω στα ηλεκτροφόρα καλώδια υψηλής τάσης όπως υποστηρίζουν πολλές μαρτυρίες. Η άτρακτος και οι έλικες του ελικοπτέρου φυλάσσονται σε στρατόπεδο της Αττικής λόγω της φύσης του δυστυχήματος αλλά και της ταυτότητας των νεκρών.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Σπούτνικ, ο 24χρονος Ρώσος δεν ανήκει στην προσωπική ασφάλεια του Μιχαήλ Αμπράμοφ αλλά ήταν ο σύντροφος της κόρης του επιχειρηματικού εταίρου του καθώς και γιος του πρώην αναπληρωτή προέδρου της Τράπεζας της Μόσχας. Σύμφωνα με το πρακτορείο, ο πατέρας του 24χρονου ήταν ο Ντμίτρι Ακουλίνιν, ο πρώτος αντιπρόεδρος της Τράπεζας της Μόσχας. Στο τέλος του 2010 ξεκίνησε μία ποινική υπόθεση εναντίον του προέδρου της τράπεζας Αντρέι Μπορόντιν και άλλων στελεχών της. Η έρευνα τους προσδιόρισε ως υπόπτους για μεταφορά χρηματικών ποσών σε λογαριασμούς των κυπριακών εταιριών που ελέγχονταν από τους ίδιους το διάστημα μεταξύ 2008-2011. Το 2013-2014, ο Μπορόντιν και ο Ακουλίνιν κατηγορήθηκαν για ξέπλυμα χρήματος και κλοπή άνω του 1 δισ. ρουβλιών. Ωστόσο, δεν μπορούσαν να διωχθούν καθώς διέφυγαν στο εξωτερικό.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με πηγές από την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, ο κινητήρας του ελικοπτέρου ήταν σε πλήρη ισχύ από την αρχή της απογείωσης μέχρι και τη στιγμή που άγγιξε τα καλώδια. Μετά από αυτοψία, οι εμπειρογνώμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο ήλιος ήταν κάθετος την ώρα που το ελικόπτερο απογειωνόταν, άρα είναι πιθανό ο χειριστής να μην είδε το δεύτερο καλώδιο, το οποίο ήταν λίγα μέτρα πιο ψηλά από το πρώτο που πέρασε με επιτυχία. Ερωτήματα πάντως συνεχίζουν να υπάρχουν γιατί επέλεξε να αποχωρήσει από ανατολικά και όχι από δυτικά όπως συνηθίζεται στη συγκεκριμένη διαδρομή λόγω των καλωδίων.
Νικόλαος - Παύλος: Κατέθεσαν αίτηση για την ελληνική ιθαγένεια - Ποιο επώνυμο επέλεξαν;
«Έπεσαν» κεφάλια στον ΔΕΔΔΗΕ
Εν τω μεταξύ χθες ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμος Θωμάς κάλεσε το διευθύνοντα σύμβουλο του ΔΕΔΔΗΕ Στέφανου Οκταποδά προκειμένου να ενημερωθεί για το συμβάν και στη συνέχεια ζήτησε τις παραιτήσεις των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΕΔΔΗΕ.
Είναι αυτονόητο, τονίζεται στην ανακοίνωση του υπουργείου, ότι όλα τα στοιχεία που κατέχει ο ΔΕΔΔΗΕ σχετικά με το δυστύχημα θα τεθούν στη διάθεση του εισαγγελέα.
Χθες η οικογένεια του πιλότου Νίκου Καρυστινού κατέθεσε στο Λιμεναρχείο Πόρου. Υποστήριξαν ότι η εταιρία, όπως ανέφερε ο πιλότος, έκανε συχνά σέρβις ενώ τηρούσε αυστηρά τα ωράρια. Σύμφωνα με τους ίδιους, ο Ελληνας πιλότος τούς είχε πει για την επικινδυνότητα του σημείου λόγω των καλωδίων.
Καταγγελία για την εκ νέου τοποθέτηση των καλωδίων 22 μέτρα πιο χαμηλά από τα προηγούμενα καλώδια έκανε και ο δήμαρχος Πόρου, Γιάννης Δημητριάδης. «Τα καλώδια βρίσκονται στο κατώτατο σημείο 22 μετρά πιο κάτω απ’ ό,τι βρίσκονταν προηγουμένως. Χωρίς σήμανση ούτως η άλλως. Δεν μπήκε σήμανση. Μας είπαν ότι είναι αδύνατο να μπει σήμανση γιατί αυτό θα άλλαζε τα φορτία ολόκληρου του συστήματος. Χρειαζόταν μία άλλη μελέτη, ένα άλλο έργο. Στο κατώτατο σημείο τα καλώδια πριν έφταναν τα 48 μέτρα και τώρα τα 26», λέει στον «Ε.Τ.».
Από την έντυπη έκδοση