Κατά μέσο όρο, όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, έχουν διανύσει 600.000 έως 900.000 χιλιόμετρα και «λόγω έλλειψης χρημάτων μένουν ασυντήρητα» και κάνει λόγο για «επικίνδυνες διακομιδές».
Η ΠΟΕΔΗΝ σημειώνει ότι οι Περιφέρειες Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας και Δυτικής Ελλάδας, όπου κατοικεί το 70% του πληθυσμού της χώρας και είναι ανεπτυγμένο το 70% των υπηρεσιών και του ανθρώπινου δυναμικού του ΕΚΑΒ, δεν προμηθεύτηκαν νέα ασθενοφόρα. «Πολλές ορεινές και νησιωτικές περιοχές δεν διαθέτουν κάλυψη με ασθενοφόρα», τονίζει ενώ, όπως προσθέτει «στο Κέντρο Υγείας Νευροκοπίου υπάρχουν τρία ασθενοφόρα, τα δύο εξ αυτών καινούργια (αγορασμένα από την Υγειονομική Περιφέρεια).
Οι τρεις διαθέσιμοι οδηγοί του Κέντρου Υγείας κινούν ένα παλαιότερο, σε καλή κατάσταση και τα δύο καινούργια είναι κλειδωμένα σε ένα προσωρινό γκαράζ».
Σύμφωνα με την ΠΟΕΔΗΝ, «στον νομό Αττικής 75 ασθενοφόρα οχήματα είναι ακινητοποιημένα με μόνιμες βλάβες, ενώ ο προαύλιος χώρος στην Κεντρική Υπηρεσία του ΕΚΑΒ έχει μετατραπεί σε “νεκροταφείο” ασθενοφόρων οχημάτων.
Στον νομό Θεσσαλονίκης 18 ασθενοφόρα οχήματα είναι ακινητοποιημένα και σε επιχειρησιακή ετοιμότητα βρίσκονται καθημερινά 22-23 ασθενοφόρα, ενώ με βάση τον πληθυσμό θα έπρεπε να είναι τα διπλάσια».
Ανάλογη είναι η κατάσταση και στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, όπου «18 ασθενοφόρα οχήματα είναι ακινητοποιημένα με μόνιμες βλάβες και 5-10 ασθενοφόρα στα συνεργεία καθημερινά. Σε επιχειρησιακή ετοιμότητα βρίσκονται καθημερινά σε όλη τη Δυτική Ελλάδα 20-21 ασθενοφόρα, ενώ θα έπρεπε να είναι τα τριπλάσια. Στη Θεσσαλία 17 ασθενοφόρα οχήματα είναι ακινητοποιημένα, τα 6 από αυτά είναι για απόσυρση. Σε επιχειρησιακή ετοιμότητα βρίσκονται καθημερινά σε όλη τη Θεσσαλία 21-22 ασθενοφόρα, θα έπρεπε με βάση τον πληθυσμό και την έκταση να είναι τα τριπλάσια».