Με την αλλαγή του ακαδημαϊκού χάρτη και την κατάργηση των ΤΕΙ που ψηφίστηκε πριν από λίγους μήνες, οι απόφοιτοι των ΤΕΙ, για τα οποία δεν είχαν εκδοθεί ποτέ επαγγελματικά δικαιώματα, είχαν εγκλωβιστεί, καθώς πλέον δεν θα μπορούσαν να προσβλέπουν στην απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων για Ιδρύματα που έχουν πλέον καταργηθεί.
Ο Κώστας Γαβρόγλου, σε πρόταση που δημοσιοποίησε, γνωστοποίησε τη διαδικασία, σύμφωνα με την οποία οι απόφοιτοι των ΤΕΙ θα μπορούν να επιτύχουν αντιστοίχηση και ισοτιμία των πτυχίων τους με τα πανεπιστημιακά ιδρύματα.
Τα βήματα:
– Το ΥΠΠΕΘ καλείται να ορίσει επιτροπές εμπειρογνωμόνων, καθηγητών ΑΕΙ, που ανά γνωστική περιοχή θα καταλήξουν να επιλέξουν μια σειρά μαθημάτων στα οποία θα κληθούν να εξεταστούν οι απόφοιτοι των ΤΕΙ για να ισοτιμήσουν το πτυχίο τους.
Χαλκιδική: Στις φωτιές τυλίχτηκαν δύο σκάφη στην μαρίνα του Πόρτο Καρράς
– Θα οριστούν από τρία και πάνω εξεταστικά κέντρα σε πανεπιστήμια όλης της χώρας, στα οποία θα διενεργηθούν οι εξετάσεις που θα οδηγήσουν στην ισοτιμία.
– Οι απόφοιτοι Τ.Ε., που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στη διαδικασία της αντιστοίχησης, θα μπορούν άμεσα, χωρίς διαδικασία κατατακτήριων εξετάσεων, να δηλώνουν δύο φορές το χρόνο την επιθυμία τους να συμμετέχουν στις εξετάσεις των επιπλέον μαθημάτων σε ένα από τα ανακοινωθέντα εξεταστικά κέντρα και θα τους δίνεται η δυνατότητα να ολοκληρώνουν την αντιστοίχηση σε διάστημα τεσσάρων ετών.
Η πρόταση…. πράξη
Ο υπουργός Παιδείας αποφεύγει το σκόπελο των καταταρκτήριων εξετάσεων προτείνοντας ένα σύστημα που διευκολύνει πολύ περισσότερο τους εκατοντάδες χιλιάδες αποφοίτους των ΤΕΙ, που τόσα χρόνια δεν είχαν επαγγελματικά δικαιώματα και που στο νέο καθεστώς του ακαδημαϊκού χάρτη θα αντιμετώπιζαν πολύ σοβαρότερα προβλήματα. Ομως, η διαδικασία, όσο απλή κι αν περιγράφεται, μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρονοβόρα ή μπορεί να μην προχωρήσει ποτέ. Το υπουργείο Παιδείας προχωράει απλώς στην κατάθεση μιας πρότασης και στην ανάγνωση του νόμου του, όμως η εφαρμογή της προβλέπει συνεργασία και καλή συνεννόηση της Πολιτείας με τους ακαδημαϊκούς, κάτι που δεν είναι πάντα εύκολο.
Πολυτεχνικά τμήματα
Με το μπάχαλο που έχει δημιουργηθεί στο νέο ακαδημαϊκό χάρτη για τα πολυτεχνικά τμήματα, το υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε διευκρινίσεις και οδηγίες. Το οξύμωρο είναι ότι ο κ. Γαβρόγλου πρώτα θέσπισε δύο ταχυτήτων τμήματα μηχανικών, άλλα είναι πολυτεχνικά (5ετή) και άλλα πανεπιστημιακά (4ετή), και τώρα δίνει… οδηγίες στα 4ετή τμήματα για να αποκτήσουν κι αυτά την πολυπόθητη ισοδυναμία τους με τα πολυτεχνικά τμήματα.
Μεταξύ άλλων, τα τμήματα θα πρέπει να έχουν πενταετή προγράμματα σπουδών, το 80% των μελών ΔΕΠ να έχει γνωστικό αντικείμενο μηχανικού και το τμήμα να έχει οργανωμένα και εξοπλισμένα εργαστήρια, στα οποία θα γίνεται η εκπαίδευση στα γνωστικά αντικείμενα του μηχανικού.
Να σημειωθεί ότι για τα δύο τελευταία κριτήρια ο υπουργός είχε δεχθεί σφοδρή κριτική, καθώς οι πολυτεχνικές σχολές τον κατηγορούσαν ότι τα τμήματα ΤΕΙ που τα μετέτρεπε σε 4ετη πανεπιστημιακά τμήματα δεν πληρούσαν αυτές τις προϋποθέσεις.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι οδηγίες του υπουργείου Παιδείας δεν είναι τίποτα άλλο από μία ανέξοδη πρόταση. Αντιθέτως, για την υλοποίησή της, τα νέα τμήματα χρειάζονται γερή κρατική οικονομική ενίσχυση για να οργανώσουν εργαστήρια καθώς και πανεπιστημιακούς που θα εμπλουτίσουν το πρόγραμμα σπουδών με τα μαθήματά τους.
Από την έντυπη έκδοση