Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου θα ασχοληθούμε με τις παρακάτω ενότητες:
1) Ποιος είναι ο στόχος του ρόλου στο έργο και τι τον εμποδίζει να το επιτύχει;
2) Ποια εργαλεία χρησιμοποιεί για να τον επιτύχει;
3) Πως τον επηρεάζουν οι δοσμένες συνθήκες του έργου (εποχή, κοινωνικοπολιτικές συνθήκες, ώρα της ημέρας κλπ);
4) Πως αποτυπώνονται όλα αυτά στο σώμα του ρόλου;
5) Ποια η σχέση του ρόλου με τα σκηνικά αντικείμενα. Πως τα χρησιμοποιεί;
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΣΕ ΣΤΑΔΙΑ
1ο ΣΤΑΔΙΟ
Περίληψη έργου – Ανάγνωση σκηνής – Τονισμοί φράσεων – Στόχοι ρόλων – Εμπόδια στην επίτευξη των στόχων – Δοσμένες συνθήκες.
Ποιο είναι το βασικό θέμα του έργου;
Ποιος είναι ο κεντρικός στόχος του χαρακτήρα στο έργο;
Ποιος είναι ο στόχος του χαρακτήρα στη συγκεκριμένη σκηνή και πως βοηθά στην επίτευξη του κεντρικού στόχου;
Πώς τονίζονται οι φράσεις για να δοθεί σωστά το νόημα τους;
Τι εμποδίζει το χαρακτήρα να επιτύχει το στόχο του;
Ποιες είναι οι Δοσμένες συνθήκες της σκηνής; Τι ώρα είναι; Τι εποχή; Είναι μέρα ή νύχτα; Κλπ…
2ο ΣΤΑΔΙΟ
Ικαρία: Το μυστικό της μακροζωίας σε αφιέρωμα της βαυαρικής ραδιοφωνίας - Οι «μπλε ζώνες» και τα πανηγύρια
Εργαλεία χαρακτήρα – Βιογραφικό χαρακτήρα – Ιδιότητες χαρακτήρα – Η στιγμή πριν.
Ποια εργαλεία χρησιμοποιεί ο χαρακτήρας για να επιτύχει το στόχο του;
Πότε γεννήθηκε, πως μεγάλωσε και πως έζησε;
Τι δουλειά κάνει και πως επηρεάζει αυτό την συμπεριφορά του;
Τι συνέβη στη ζωή του λίγο πριν τον δούμε στη συγκεκριμένη σκηνή;
3ο ΣΤΑΔΙΟ
Ρυθμοί, Τόνοι, Εντάσεις – Παύσεις – Απεύθυνση.
Τεχνικές λεπτομέρειες προσέγγισης του χαρακτήρα.
4ο ΣΤΑΔΙΟ
Αυτοσχεδιασμός σε λόγια σκηνής – Σώμα χαρακτήρα.
Καταγραφή βασικών συμβάντων και λεγομένων της σκηνής και αυτοσχεδιασμός σε λόγια.
Πως αποτυπώνονται όλα αυτά στο σώμα του χαρακτήρα; (Επάγγελμα, βιογραφικό, συναισθήματα, στιγμή πριν)
5ο ΣΤΑΔΙΟ
Αυτοσχεδιασμός σε λόγια και κίνηση – Σκηνικά αντικείμενα – Στήσιμο σκηνής .
Αυτοσχεδιασμός πάνω σε λόγια και σε κίνηση, τονίζοντας ότι ενδιαφέρον προκύπτει.
Ποια η σχέση του χαρακτήρα με τα σκηνικά αντικείμενα και πως τα χρησιμοποιεί.
Σκηνοθεσία και στήσιμο σκηνής, κρατώντας ότι ενδιαφέρον έχει προκύψει από τον αυτοσχεδιασμό.
Στο τέλος του σεμιναρίου θα γίνει ανοιχτή παρουσίαση στο κοινό στον χώρο της Καταπactής
Οι συμμετέχοντες θα δουλέψουν πάνω σε κείμενα των Ουίλλιαμς, Τσέχοφ, Πίντερ, Μακντόνα.
Εισαγωγή στις βασικές αρχές της Υποκριτικής Τέχνης και της Σκηνικής Αντίληψης.
Διάρκεια σεμιναρίου: 57 ώρες
Τα μαθήματα θα γίνονται κάθε Δευτέρα & Πέμπτη από τις 19:00 – 22:00 , ξεκινώντας από 17 Ιουνίου – 29 Ιουλίου με ένα διάλειμμα τον Αύγουστο και συνεχίζοντας ξανά από 2 έως 21 Σεπτεμβρίου
Το σεμινάριο απευθύνεται σε:
Α) Ερασιτέχνες ηθοποιούς με σχετική σκηνική εμπειρία
Β) Σπουδαστές δραματικών σχολών ή θεατρικών εργαστηρίων
info
Ημερομηνίες: Από 17 Ιουνίου έως και 21 Σεπτεμβρίου 2019
Εκπαιδευτής: Σωτήρης Δούβρης (ηθοποιός, δάσκαλος υποκριτικής)
Εγγραφές: έως Δευτέρα 10 Ιουνίου (εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις).
Τελική τιμή (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ): 220 €
Meet the trainer: Το Σάββατο 8 Ιουνίου ο Σωτήρης Δούβρης θα κάνει μια ανοιχτή συζήτηση δωρεάν με όλους τους ενδιαφερόμενους του σεμιναρίου, για να τους εξηγήσει τον τρόπο διεξαγωγής του και να λυθούν τυχόν απορίες. Δήλωσε συμμετοχή στο meet the trainer στο [email protected] ή στο 2168096448 ή στο facebook της Καταπactής.
Πείτε μας ποιοι ενδιαφέρονται να μάθουν υποκριτική εκτός από τους ηθοποιούς; και που μπορεί να φανεί χρήσιμη;
Η υποκριτική είναι για όλους αυτούς που τους γεμίζει το να ζουν ένα κομμάτι της ζωής τους πάνω στη σκηνή όντας κάποιος άλλος άνθρωπος, με διαφορετικά βιώματα, διαφορετική ιδιοσυγκρασία, διαφορετικά στοιχεία στον χαρακτήρα του. Είναι πάρα πολύ δημιουργικό να βάζεις τον εαυτό σου στη διαδικασία να σκεφτεί σαν άλλος άνθρωπος. Το αποτέλεσμα μετά, είναι να σκέφτεσαι και τον εαυτό σου υπό ένα τελείως διαφορετικό πρίσμα, πιο καθαρά και αντικειμενικά. Είναι ψυχαναλυτική διαδικασία με μια ιδιαιτερότητα: λειτουργεί έτσι μόνο όταν ο στόχος σου ΔΕΝ είναι η ψυχανάλυση αλλά απλά το να ερμηνεύσεις τον ρόλο γιατί σου αρέσει να παίζεις θέατρο.
Το επάγγελμα του ηθοποιού που είναι από τα πιο ανασφαλή επαγγέλματα πόσο έχει επηρεαστεί από την κρίση;
Όσων αφορά τις θεατρικές παραγωγές είναι σε έξαρση μέσα στην κρίση! Γίνονται πολύ περισσότερες από ποτέ. Οι οικονομικές συνθήκες βέβαια στις περισσότερες είναι κάτω του μετρίου και αυτό γιατί έχουν γίνει πολλές θεατρικές ομάδες, κυρίως από νέους ηθοποιούς που αποφάσισαν να πάρουν την τύχη τους στα χέρια τους. Βαρέθηκαν να περιμένουν τον οποιονδήποτε παραγωγό να τους ανακαλύψει και έστησαν μια ομάδα για να είναι ενεργοί στον χώρο και για να έχουν μια παράσταση να παρουσιάζουν τη δουλειά τους, τόσο στο κοινό τους όσο και στους πιθανούς μελλοντικούς εργοδότες τους. Σαν σκεπτικό είναι πολύ σωστό κατά τη γνώμη μου και σίγουρα πολύ πιο δημιουργικό από το να κάθεσαι σπίτι σου και να στέλνεις mail με το βιογραφικό σου. Επειδή όμως μιλάμε για μικρές παραγωγές, οι απολαβές για τον κάθε ηθοποιό συνήθως είναι πολύ χαμηλές. Ο κίνδυνος είναι οι νέοι ηθοποιοί να μάθουν σε αυτά τα μεροκάματα και όταν αργότερα μπουν σε μεγαλύτερες παραγωγές να είναι ικανοποιημένοι με έναν αντίστοιχο, ίσως και λίγο μεγαλύτερο μισθό και να συνεχίσουν να κάνουν διάφορες άλλες ευκαιριακές δουλειές για να ζουν. Θεωρώ ότι εμείς οι ηθοποιοί πρέπει να παλέψουμε πολύ περισσότερο από ότι έχουμε παλέψει μέχρι τώρα για να βελτιώσουμε τις συνθήκες της ίδιας μας της τέχνης.
Στο τέλος τι θα αποκομίσει κάποιος από το σεμινάριο;
Επειδή κι εγώ σαν ηθοποιός έχω παρακολουθήσει αρκετά σεμινάρια, παρατήρησα ότι τα περισσότερα από αυτά δεν είναι καθαρά πρακτικά. Στα περισσότερα ζητείται από το συμμετέχοντα να «νιώσουν» κάποιο συναίσθημα, να «μπουν» στο πετσί του χαρακτήρα, να «πιστέψουν» ότι είναι οι ίδιοι ο χαρακτήρας που ερμηνεύουν. Δεν πιστεύω ότι μπορείς να τα κάνεις όλα αυτά ακούγοντας μόνο την εντολή από τον δάσκαλο σου. Πρώτα πρέπει να κάνεις μια άλλη, εντελώς πρακτική, διαδικασία, έτσι ώστε να δημιουργήσεις τις συνθήκες για να γεννηθούν όλα αυτά που αναφέραμε πριν. Στόχος λοιπόν είναι, ο κάθε συμμετέχοντας τελειώνοντας το σεμινάριο να έχει μια πολύ συγκεκριμένη πρακτική μέθοδο στα χέρια του για το τι πρέπει να κάνει από την πρώτη φορά που διαβάζει ένα θεατρικό έργο μέχρι και την πρόβα τζενεράλε!
30 δραματικές σχολές στην Αθήνα τι διαφορετικό προσφέρει η δική σας σχολή;
Η Καταπactή δεν είναι άλλη μια δραματική σχολή, είναι ένα εργαστήρι θεάτρου. Ερευνά την τέχνη του θεάτρου και διοργανώνει μαθήματα και σεμινάρια που έχουν σαν στόχο να βελτιώσουν τις δεξιότητες των συμμετεχόντων έτσι ώστε να εξασκούν καλύτερα τη δουλειά τους ή το χόμπυ τους.
Το θέατρο πώς προέκυψε; Ανακαλύψατε στην πορεία ότι θέλετε να γίνετε ηθοποιός ή ήταν κάτι που γνωρίζατε από μικρή ηλικία;
Η αλήθεια είναι ότι από μικρός είχα τη διάθεση στα παιχνίδια μου να μιμούμαι ανθρώπους που μου τράβηξαν το ενδιαφέρον και να τους παρουσιάζω μετά στους φίλους και την οικογένεια μου προσθέτοντας τη δική μου πινελιά. Στην εφηβεία ασχολήθηκα ερασιτεχνικά και έπαιξα σε ομάδες. Τότε ήταν που στην ουσία αποφάσισα να το ψάξω και επαγγελματικά πηγαίνοντας πρώτα σε μια δραματική σχολή.
Η Yποκριτική, δηλαδή η Τέχνη του Υποκριτή, του Ηθοποιού, τι σημαίνει για εσάς;
Πάντα είχα αγάπη για τη διδασκαλία της υποκριτικής. Μου αρέσει να ανακαλύπτω τρόπους να βοηθάω μαθητές να ερμηνεύουν έναν ρόλο, να βρίσκουν κοινά σημεία του χαρακτήρα τους με του ρόλου ή να ανακαλύπτουν στοιχεία που είχαν βαθιά κρυμμένα μέσα τους και δεν το ήξεραν.
Από που εμπνευστήκατε για το όνομα Καταπακτη;
Για μένα το θέατρο ήταν πάντα κάτι μυστηριακό, μαγικό. Έβλεπα μια παράσταση και με έτρωγε η περιέργεια τι μπορεί να κρύβεται πίσω από το σκηνικό, τι γίνεται στα παρασκήνια πριν ξεκινήσει η παράσταση, τι μαγική διαδικασία ακολουθούν οι ηθοποιοί για να μεταμορφωθούν στον ρόλο τους. Κι επειδή η καταπακτή παλαιότερα ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της θεατρικής σκηνής, για να μπορούν οι ηθοποιοί να εμφανίζονται ή να εξαφανίζονται ξαφνικά, νομίζω ότι περικλείει όλη αυτή τη μυστηριακή ατμόσφαιρα που έχει για μένα η τέχνη του θεάτρου.
Επειδή πρόκειται για 19 διαδοχικά βήματα για το χτίσιμο ενός ρόλου, ο συμμετέχων δεν μπορεί να επιλέξει κάποια από αυτά, πρέπει να τα παρακολουθήσει όλα. Το να κάνει μια απουσία κάποιος μπορεί να αντιμετωπιστεί με μια έξτρα συνάντηση του με εμένα έτσι ώστε να τον ενημερώσω για το τι έχασε. Είναι σημαντικό όμως να τονιστεί ότι για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα πρέπει να παρακολουθηθούν όλα τα μαθήματα.
Βιογραφικό Σωτήρη Δούβρη :
Ο Σωτήρης Δούβρης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πάτρα το 1982. Από το 2005 μέχρι και σήμερα βρίσκεται στην Αθήνα κάνοντας το επάγγελμα που ήθελε από τα εφηβικά του χρόνια, αυτό του ηθοποιού. Ασχολείται ακόμα με την μεταγλώττιση και φλερτάρει με την σκηνοθεσία και τη συγγραφή. Αυτόν τον καιρό εμφανίζεται στην τηλεοπτική σειρά του ΑΝΤ1 «Η Επιστροφή» και στην παράσταση «12 ένορκοι» στο θέατρο Αλκμήνη, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη. Τελευταίες του θεατρικές δουλειές είναι: «Ο Αντρειωμένος» σε σκηνοθεσία Παντελή Παπαδόπουλου, «Όλη η Βίβλος (λέμε τώρα)» σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου, «Interview» σε σκηνοθεσία Χρήστου Θάνου και άλλες, ενώ έχει πάρει μέρος και σε πολλές τηλεοπτικές σειρές όπως «Το Νησί», «Μαύρα Μεσάνυχτα», «Οι Ιστορίες του Αστυνόμου Μπέκα» και άλλες.
Από το 2013 έχει ιδρύσει το “Εργαστήρι Ερασιτεχνικού θεάτρου με τον Σωτήρη Δούβρη”, μετεξέλιξη του οποίου είναι η Καταπactή. Για το εργαστήρι έχει διδάξει και σκηνοθετήσει τα έργα «Κοίτα τους» του Μάριου Ποντίκα, «Δεσποινίς Τζούλια» του Αουγκούστ Στριντμπεργκ, «Σεμινάριο Βλακείας» του Σάκη Σερέφα, «Ποιος ανακάλυψε την Αμερική» της Χρύσας Σπηλιώτη, «Οι Ηλίθιοι» του Νηλ Σάιμον, «Η Διαθήκη» του Μάριου Ποντίκα, «Ματωμένος Γάμος» του Λόρκα, «Ντέστινυ» του Άκη Δήμου. Έχει διδάξει σεμινάριο στα μέλη της ερασιτεχνικής θεατρικής ομάδας Πάτρας ‘Υποκριτές’ με τίτλο ‘Προσέγγιση θεατρικού χαρακτήρα σε στάδια’. Έχει σκηνοθετήσει, συγγράψει και συνθέσει κείμενα για τη συμμετοχή της θεατρικής ομάδας Πάτρας «Υποκριτές» στο πανελλήνιο φεστιβάλ ερασιτεχνικών θιάσων ‘Μώμος ο Πατρεύς (2012)’, το σατυρικό δεκάλεπτο ‘Καμία Σχέση’, που τιμήθηκε με έπαινο πρωτότυπου θεατρικού κειμένου και με τα βραβεία 1ου ανδρικού και 1ου γυναικείου ρόλου. Έχει σκηνοθετήσει το ‘Μίλα μου σαν τη βροχή κι άσε με ν’ ακούω’ στον πολυχώρο ‘Obi Uptown’ και το ‘Δωμάτιο 101’ στο θέατρο ‘Ειλισσός’ και στο θέατρο ‘Λιθογραφείον’.
Καταπacti : Κορομηλά 19|Αθήνα 117 45|21 6809 6448 |[email protected]