Την ώρα του περιστατικού βρισκόταν στην κάθοδο της Μεσογείων, στο ύψος της πλατείας της Αγίας Παρασκευής με κατεύθυνση προς το Κέντρο, για να «πιάσει» βάρδια. Ο οδηγός, αφού αντιλήφθηκε τους καπνούς, σταμάτησε στην άκρη και κατέβηκε να δει τι συμβαίνει – όταν σε κλάσματα του δευτερολέπτου έπιασε φωτιά. Με τον εφεδρικό πυροσβεστήρα και τη συνδρομή ενός άλλου οδηγού που περνούσε από το σημείο, προσπάθησαν να περιορίσουν τη ζημιά. Αμεσα επιχείρησαν 2 πυροσβεστικά οχήματα και 6 πυροσβέστες.
Ως ένα «συχνό φαινόμενο τέτοιου είδους περιστατικά» περιγράφουν οι εργαζόμενοι την υπάρχουσα κατάσταση, σε μια εποχή που τα οικονομικά του ΟΑΣΑ σημειώνουν πτώση, τα νέα 92 λεωφορεία δεν έχουν έρθει ακόμα και τα ανταλλακτικά αποτελούν είδος προς εξαφάνιση.
Ολα αυτά μάλιστα συμβαίνουν όταν ο ΟΑΣΑ έχει ήδη «παρκάρει» μόνιμα από το προηγούμενο καλοκαίρι, που έκλεισε το αμαξοστάσιο Ελληνικού, στο Θριάσιο 366 λεωφορεία – τα οποία δεν λειτουργούν και ούτε αναμένεται να τεθούν εκ νέου σε κυκλοφορία.
Αυτή τη στιγμή, ο στόλος της ΟΣΥ αριθμεί 1.657 λεωφορεία, ενώ μέχρι πριν από μερικούς μήνες ήταν 2.023. Καθημερινά κυκλοφορούν στους δρόμους 950 λεωφορεία, ενώ πέρσι τέτοια περίοδο 1.100 λεωφορεία εξυπηρετούσαν τους επιβάτες. Αντίστοιχα, ο προγραμματισμός προβλέπει να γίνονται 11.000 δρομολόγια, ενώ μόνο 9.000 πραγματοποιούνται τελικά κάθε μέρα.
Οπως προκύπτει από τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΑ, περίπου 550 από τα συνολικά 1.657 βρίσκονται στα αμαξοστάσια χωρίς να κινούνται. Μάλιστα, αρκετά εξ αυτών έχουν σηκώσει μόνιμα χειρόφρενο, αφού βρίσκονται είτε σε συντήρηση είτε δεν έχουν ακόμα προμηθευτεί τα απαραίτητα ανταλλακτικά για να μπορέσουν να κινηθούν.
«Ηταν δίκαιο αλλά δεν έγινε πράξη», τονίζει ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΑΣΑ Κώστας Σιορίκης στον Ελεύθερο Τύπο, σε μια προσπάθεια να περιγράψει την τραγελαφική κατάσταση που βιώνουν. Ελλειψη προσωπικού και ανταλλακτικών είναι οι λόγοι που οι επιβάτες αναμένουν σε πολλές των περιπτώσεων τα λεωφορεία στις στάσεις. «Κάθε φορά μας τάζουν κάτι και κάθε φορά περιμένουμε να γίνει», λέει με εμφανή ενόχληση και συμπληρώνει ότι για το χθεσινό περιστατικό ότι «θα μπορούσε να κινδυνεύσει ο οδηγός, οι επιβάτες (αν υπήρχαν) και δεν λαμβάνονται ακόμα μέτρα. Ο στόλος είναι παλιός, δεν ανανεώνεται, και το πρόβλημα παραμένει», καταλήγει.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, η τελευταία προληπτική συντήρηση στο συγκεκριμένο λεωφορείο έγινε στις 17 Ιανουαρίου και η τελευταία νυχτερινή επιθεώρηση πραγματοποιήθηκε στις 19 Φεβρουαρίου. Το κοντέρ του έχει γράψει 1,1 εκατ. χιλ. χιλιόμετρα και είναι γενιάς 1998-2000, ενώ είναι επισκευάσιμο καθώς πρόλαβαν να καούν μόλις 4 καθίσματα – όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες που έχει στη διάθεσή του ο Ελεύθερος Τύπος.
Το τελευταίο διάστημα έχουν σημειωθεί και εκρήξεις, με την πρώτη να καταγράφεται στου Ζωγράφου τον Νοέμβριο του 2017, ενώ το λεωφορείο ήταν γεμάτο επιβάτες, οι οποίοι πανικοβλήθηκαν από το περιστατικό. Η δεύτερη περίπτωση σημειώθηκε στην ίδια λεωφορειακή γραμμή (608) στην Πατησίων τον Ιανουάριο του 2018, με τον κινητήρα να εκρήγνυται.
Αριθμοί
2.023 λεωφορεία ήταν ο στόλος μέχρι το περασμένο καλοκαίρι
366 εκτός λειτουργίας
1.657 σημερινός στόλος
550 στα αμαξοστάσια προς επισκευή
9.000 αντί για 11.000 δρομολόγια καθημερινά
950 λεωφορεία καθημερινά στους δρόμους
7ο περιστατικό φωτιάς
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]