Οι αποφάσεις εκδόθηκαν μετά από εισήγηση του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), ο οποίος είναι ο φορέας που θα υπογράψει τη σύμβαση με το ΚΤΕΛ. Υπήρξαν δύο και όχι μία σχετική υπουργική απόφαση διότι η πρώτη είχε… λάθος δρομολόγια!!! Τα στελέχη του ΟΣΕΘ, δουλειά των οποίων (υποτίθεται ότι) είναι να συντονίζουν και να σχεδιάζουν τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης έκαναν λάθος στον υπολογισμό των δρομολογίων που θα κάνει το ΚΤΕΛ! Ετσι, ο Χρήστος Σπίρτζης σε 19 μέρες αναγκάστηκε υπογράψει νέα απόφαση και να ακυρώσει την πρώτη.
Συγκεκριμένα, στις 28 Δεκεμβρίου 2018 υπογράφηκε η απόφαση με θέμα: «έγκριση δρομολογίων τακτικών επιβατικών μεταφορών στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης με σκοπό την ανάθεση εκτέλεσης αυτών από τον ΟΣΕΘ ΑΕ στον συγκοινωνιακό φορέα με την επωνυμία ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ με την υπογραφή σύμβασης εκτέλεσης του καθοριζόμενου συγκοινωνιακού έργου». Σε αυτή παρουσιάζονται αναλυτικά οι έξι γραμμές που θα αλλάξουν χέρια και θα περάσουν από τον ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ.
Στο τέλος της απόφασης υπάρχουν και οι αριθμοί των δρομολογίων που θα πρέπει να εκτελούνται καθημερινές, τα Σάββατα και τις Κυριακές, τόσο τον χειμώνα όσο και το καλοκαίρι. Στις 16 Ιανουαρίου 2019 υπογράφηκε νέα απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη με το ίδιο ακριβώς θέμα, όπου παρουσιάζονται οι σωστοί αριθμοί των δρομολογίων των έξι γραμμών, καθώς τα νούμερα στην απόφαση του 2018 ήταν λάθος! Κοντολογίς, «δουλειές του ποδαριού»…
Και οι αποκλίσεις στον αριθμό των δρομολογίων ήταν εξωπραγματικές και τεράστιες. Για παράδειγμα, η γραμμή Ν90 «Κουφάλια-Μάλγαρα» όπου σύμφωνα με την πρώτη απόφαση το ΚΤΕΛ έπρεπε να κάνει τον χειμώνα 12 δρομολόγια τις καθημερινές, 11 τα Σάββατα και 11 τις Κυριακές άλλαξε σε 26, 23 και 23 αντίστοιχα.
Επίσης, στη γραμμή Νο91 «Λαγκαδάς τοπικό», με την πρώτη απόφαση έπρεπε να εκτελούνται 46 δρομολόγια καθημερινά, 23 τα Σάββατα και 23 τις Κυριακές, ενώ με τη νέα απόφαση οι αριθμοί εκτοξεύτηκαν σε 124, 119 και 119 αντίστοιχα!
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αριθμοί που αναφέρονται στην πρόσφατη υπουργική απόφαση είναι (επιτέλους!) οι σωστοί και ήδη ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης βρίσκονται σε στενή συνεργασία προκειμένου να υπογραφεί η περίφημη σύμβαση. Ετσι, έξι αστικές γραμμές (και τα παρακλάδια τους) που σχετίζονται με την ύπαιθρο της Θεσσαλονίκης θα περάσουν από τον ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ. Αυτές είναι: Νο85 «Θεσσαλονίκη-Ευαγγελίστρια», Νο86 «Θεσσαλονίκη-Λαγκαδίκια», Νο89 «ΚΤΕΛ-Ακροπόταμος», Νο90 «Κουφάλια-Μάλγαρα», Νο91 «Λαγκαδάς τοπικό» και Νο92 «Κουφάλια-Αθυρα-Ραχώνα».
Μιλώντας στον «Ε.Τ.» ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Στέφανος Τσόλης εκτίμησε ότι η υπογραφή της σύμβασης με τον ΟΣΕΘ θα γίνει μέχρι το τέλος του μήνα και αμέσως μετά το ΚΤΕΛ θα αναλάβει τα δρομολόγια των παραπάνω γραμμών. «Ηδη είμαστε σε επαφές για αγορά 17 ημιαστικών λεωφορείων, με πιο εύκολη πρόσβαση για τους επιβάτες και με χωρητικότητα 55 καθήμενους και 20 όρθιους.
Θα είναι μεταχειρισμένα και το κόστος υπολογίζεται σε περίπου 1,5 εκατ. ευρώ», είπε και διευκρίνισε ότι μέχρι την παραλαβή των νέων ημιαστικών λεωφορείων τα δρομολόγια θα εκτελούνται από τα γνωστά λεωφορεία του ΚΤΕΛ. Τέλος, ο κ. Τσόλης ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να μειωθεί ο αριθμός δρομολογίων. «Θα είναι όσα κάνει σήμερα ο ΟΑΣΘ. Επιπλέον, δεν θα υπάρξει μεταβολή στην τιμή του εισιτηρίου», κατέληξε.
Εμπόδια Σπίρτζη στην Εγνατία Οδό
Συνεχίζει να ορθώνει εμπόδια στη μνημονιακή υποχρέωση ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού ΑΕ ο Χρήστος Σπίρτζης. Την προηγούμενη εβδομάδα ζήτησε με επιστολή του από τη διοίκηση της εταιρείας να μη δεσμευθούν τα διαθέσιμα της Εγνατίας για έργα βαριάς συντήρησης, παρά το γεγονός πως αυτά είναι απαραίτητα.
Η απαίτησή του εκδηλώνεται σε μία περίοδο στην οποία η Εγνατία Οδός έχει μεγάλα έξοδα, δεδομένου πως βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή σταθμού διοδίων στο Στρυμονικό Σερρών, ενώ σύντομα αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή τριών ακόμα σταθμών στην Καβάλα, το Αρδάνιο Εβρου και τα Σιάτιστα Κοζάνης.
Πριν από σχεδόν ένα μήνα είχε λάβει απόφαση με την οποία το σύνολο του προσωπικού της Εγνατίας Οδού μπορούσε να μεταφερθεί σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου. Στο θέμα παρενέβη το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ, το οποίο καλεί το υπουργείο αλλά και την κυβέρνηση συνολικά «να επανεξετάσουν και να ανακαλέσουν την απόφαση προώθησης ενδοϋπουργικών μετατάξεων για το σύνολο του προσωπικού της Εγνατίας Οδού, που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην υποβάθμιση και διάλυση της εταιρείας και να υλοποιήσουν τις δεσμεύσεις τους για την αξιοποίησή της στην υλοποίηση των έργων, στην ασφάλεια των υποδομών και στην ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας και της χώρας συνολικά».
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]