Ειδικότερα, το πράσινο φως για τις μακράς διάρκειας συμβάσεις δόθηκε με τις ευλογίες του ΥΠΟΜΕΔΙ, ενώ με την ενέργεια αυτή στην ουσία φαίνεται πως… ακυρώνεται η ΚΥΑ που είχε υπογραφεί από τα συναρμόδια υπουργεία και προέβλεπε ότι 250 αστυνομικοί θα φυλούν τους σταθμούς του μετρό και θα έχουν ελεύθερη μετακίνηση, ως αντιστάθμισμα για τις υπηρεσίες που θα παρέχουν. Βέβαια, η ελεύθερη μετακίνηση των αστυνομικών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα συνεχίσει να ισχύει κανονικά, όπως άλλωστε ανακοίνωσε πρόσφατα η υπουργός Προστασίας του Πολίτη Ολγα Γεροβασίλη.
Θολό τοπίο ωστόσο παραμένει, αν πράγματι υπάρξει περαιτέρω καθυστέρηση, πώς θα καλυφθεί το κόστος από την ελεύθερη μετακίνηση των αστυνομικών. Αν δηλαδή θα υπάρξει το αντιστάθμισμα που έχουν επικοινωνήσει ή αν θα ακολουθήσουν την πρακτική των υπόλοιπων υπουργείων που έχουν προβλέψει την εγγραφή αντίστοιχης πίστωσης στις κατηγορίες δαπανών του προϋπολογισμού τους και έχουν υπογράψει σύμβαση με τον ΟΑΣΑ.
Οπως αναφέρουν υψηλόβαθμες πηγές της ΣΤΑΣΥ στον «Ε.Τ.», αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ισχύ η σύμβαση που υπογράφηκε το 2017 και η οποία λήγει στο τέλος του 2019 και προβλέπει τη φύλαξη των γραμμών 2 και 3 του μετρό. Τον Δεκέμβριο με αρχές Ιανουαρίου, λοιπόν, πρόκειται να μπει υπογραφή για σύμβαση ύψους 750.000 ευρώ με εταιρία ασφαλείας, η οποία θα παρέχει τις υπηρεσίες της στο αμαξοστάσιο. Αντίστοιχα, αναμένεται να υπογραφούν για τη γραμμή 1 δύο συμβάσεις. Η πρώτη θα αφορά την ημερήσια (πρωινή – απογευματινή βάρδια) ύψους 930.000 ευρώ και η δεύτερη ύψους 587.000 ευρώ για τη βραδινή.
Από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη πάντως υποστηρίζουν ότι το σχέδιο της κυβέρνησης για τη φύλαξη του μετρό από άντρες της Αστυνομίας θα τεθεί κανονικά σε εφαρμογή. Οπως χαρακτηριστικά είπαν, ο ρόλος των εργαζομένων από τις εταιρίες ασφαλείας θα είναι ενισχυτικός, ενώ η φύλαξη θα γίνεται κυρίως από αστυνομικούς.
Καβγάς σε λεωφορείο ανάμεσα σε οδηγό και επιβάτη: «Δε με ξέρεις καθόλου καλά» (βίντεο)
Ωστόσο, πληροφορίες θέλουν να μην εφαρμόζεται για τουλάχιστον ένα έτος το σενάριο αυτό, λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη ότι έχει περάσει ήδη ένα εύλογο διάστημα που δεν έχει τεθεί σε εφαρμογή. Αλλωστε, για τη ΣΤΑΣΥ, όλη αυτή η χρονοβόρα διαδικασία την ανάγκαζε να κάνει συμβάσεις μικρής διάρκειας αλλά πολύ μεγαλύτερου συνολικά κόστους.
Μάλιστα, πριν από ένα μήνα για το θέμα υπήρξε παρέμβαση από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, που έθετε ζήτημα των συμβάσεων περιορισμένου χρόνου που μέχρι πρότινος σύναπτε η εταιρία. Παράλληλα, η Αρχή ζητούσε να διακοπούν καθώς το κόστος αυξανόταν.
Πέρσι είχε ανακοινωθεί από τα υπουργεία Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη η πρόθεσή τους να περάσει η φύλαξη των σταθμών στα χέρια της Αστυνομίας, καθώς οι εργαζόμενοι των εταιριών ασφαλείας δεν πράττουν τα δέοντα. Οι συχνές επιθέσεις που γίνονταν εκείνο το διάστημα και είχαν ως αποτέλεσμα φθορές σε μηχανήματα αλλά και στις πύλες εισόδου και εξόδου θορύβησαν την κυβέρνηση, η οποία είχε ανακοινώσει δραστικά μέτρα. Τότε είχαν αφήσει μάλιστα σαφείς αιχμές οι υπουργοί για τον τρόπο φύλαξης από τις εταιρίες ασφαλείας, λέγοντας «ότι δεν κοιτούσαν ούτε τις κάμερες των σταθμών για να δουν τι συμβαίνει στις αποβάθρες».
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]